Duolingo: האפליקציה שתוציא אתכם עם שפה חדשה

במקום ללכת לבתי ספר מיוחדים או למורים פרטיים, Duolingo מאפשרת לכם ללמוד שפה באמצעות הסלולר - ובחינם ● מספר השפות שהיא מציעה אמנם מוגבל ואין בה מקום למי שיודע רק עברית, אבל היא קלה ונוחה לשימוש

אנגלית היא אמנם השפה השלטת בעולם (המערבי לפחות) מזה הרבה מאוד שנים, והולכת ומעמיקה את אחיזתה, אבל לא תמיד היא לבדה מספיקה. הכפר הולך והופך גלובלי, השווקים הולכים ונפתחים והדרישות הולכות וגדלות. אנשי עסקים ישראליים רבים עושים כיום ביזנס עם מדינות שבעבר היו פחות פתוחות לנו.

ברוב הפעמים, אנשים שעושים עסקים בעולם יודעים אנגלית, גם מהצד השני. אבל גם במקרים כאלה, רצוי לפעמים לדעת את שפתו של השותף העסקי הבינלאומי הקרוב שלנו. ביטויים שיש רק באותה השפה, מילים בעלות משמעות שונה והבנה טובה יותר יכולים לעשות לפעמים את ההבדל. שלא לדבר על זה שהכרת שפות נוספות יכולה לעזור מאוד גם כשנוסעים לחו"ל לצרכי תיירות.

הבעיה היא שלא לכולם יש חוש לשפות וככלל, לימוד שפה הוא לא תמיד מטלה קלה. יש גם כאלה שהחשק ללמוד שפה יוצא להם באמצע התהליך. אפליקציה בשם Duolingo מתיימרת לאפשר למשתמשים בה לעשות את זה בחינם ואפילו ליהנות תוך כדי. בנוסף, בניגוד לקורסים בבתי ספר לשפות, כל אחד יכול להתקדם בתהליך הלימוד באמצעותה בקצב שלו.

צריך להדגיש כבר עכשיו שאם אתם יודעים רק עברית – האפליקציה הזאת לא מיועדת לכם, שכן היא מאפשרת ללמוד ספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית או איטלקית ליודעי אנגלית – ולהפך: מאפשרת ללמוד אנגלית לכל מי שמכיר את השפות הללו. כך שאם עליתם מאחת המדינות שדוברות את השפות הללו ואתם לא יודעים אנגלית, יש לכם הזדמנות לתקן את זה.

Duolingo לא מיועדת גם לאלה שרוצים ללמוד את כל רזיה הרבים של כל אחת מהשפות האלה. היא אמנם מגיעה גם לרמות גבוהות, אולם מיועדת בראש ובראשונה לדעת איך לשוחח, לקרוא ולכתוב בהן ברמה סבירה.

האפליקציה מאפשרת להירשם אליה באחת משלוש דרכים: דרך חשבון גוגל (Google) או פייסבוק (Facebook), או באמצעות פתיחת משתמש חדש במיוחד לצורך האפליקציה הזו. לאחר הליך הרישום הקצר, כל שנותר לעשות הוא לבחור איזו שפה רוצים ללמוד – ולצאת לדרך.

מי שבוחר את הקצב והרמה של הלמידה הוא המשתמש. כמו בתהליכי למידה רבים של שפות, הרמה הולכת ועולה – מהבסיס ועד לרמות גבוהות יותר, בהתאם להתקדמות של כל סטודנט סלולרי. קודם כל היא מלמדת אתכם כמה מילים אלמנטריות ואחר כך מתקדמת למשפטים וביטויים, שמות של מאכלים, חיות, צמחים וכך הלאה, עד שמגיעים לרמות הגבוהות באמת, שבהן לומדים פעלים, זמנים, הטיות ועוד. הלימוד חולש על פני שלל נושאים, רבים ומגוונים.

השיעורים עצמם מקלים על הלימוד, אולם מה שיכול להקשות הוא שבניגוד לשפות אחרות, העברית והאנגלית של היומיום, שאת שתיהן רוב הישראלים יודעים, לא כוללות ניקוד וסימנים מיוחדים. אלא שגם כאן יש פתרון: ניתן לעקוף את הבעיה הזאת על ידי הוספת מקלדת ייעודית לשפה שלומדים.

במהלך השיעור האפליקציה מציגה בכל פעם מילה חדשה (או משפט חדש), מסבירה מה פירושה, מלמדת אותנו להגות, לקרוא ולכתוב אותה – ובסוף מאפשרת לנו לבחון את עצמנו, עד כמה הבנו את המילה. בכל שיעור לומדים כמה מילים שכאלה, מספר הטעויות שעומד לרשותו של הסטודנט הסלולרי הוא ארבע בכל שיעור ואם טועים יותר, צריכים להתחיל מחדש. במקרה ששכחתם את השיעור או את חלקו, או שאתם רוצים לחזק את מה שכבר למדתם – אפשר לחזור על השיעור בכל עת שרוצים.

אחד היתרונות הבולטים ב-Duolingo היא העובדה שהיא עוקבת אחרי ההתקדמות ומאפשרת לראות בצורה גרפית כמה מילים חדשות נלמדו בכל שיעור, מה היה אחוז ההצלחה, כמה ניסיון נצבר ומתי עוברים לרמה חדשה. אפשר גם לקפוץ קדימה ולבחור לבד את הנושאים לשיעורים הבאים, אבל זה לא מומלץ. תנו לאפליקציה לעשות לבד את מה שהיא יודעת. בנוסף, היא מאפשרת שיתוף בין מספר משתמשים ומספקת את המעקב הנדרש עבור כל אחד מהם, בכל שפה שהם לומדים.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(28)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיגל

    לא הבנתי איך מקבלים את ה-rewards ? כתוב שצריך לבקש אותם ב"חנות" - איזו חנות?

  2. זיוה

    הבת שלי שילמה ללא ידיעתי סכום של 400 ש"ח כדי לא לקבל פרסומות, ולקבל כוכבים ונקודות. איך אני מחזירה את הכסף?

  3. רותי בר ניב

    מעוניינת ללמוד ספרדית ללא תשלום

  4. דניאל

    איך אני מקבל רשימה של המילים שלמדתי ?

  5. Dvori Kessari

    איך אני יכולה להחליף ללמוד שפה אחרת?

  6. Zivlin

    מצויין אבל פתאום נפסק תרגול קריאה/דבור

    1. קטי

      עובדת עם דולינגו שנה. בעבר היו 5 שיעורים בגל עיגול ואחכ מבחן כעת התוכנה השתנתה ולא ברוק לי איך זה עובד אשמח לקבל תשובה

    2. נירוש

      זה השתנה ליחידות. בצרפתית יש 197 יחידות וכל יחידה מחולקת לשיעורים, תרגול, סיפורים וכו'. בעיקרון התרגילים לא השתנו, רק מבנה השלבים

    1. אילנה

      אין אפשרות באפלקציה מעברית לאנגלית?

    2. רונה

      האם אפשר ללמוד יותר משפה אחת במקביל?

  7. שיפי

    אפשר לענות לי בדחיפותתתתתתתתתתתתתת

  8. שיפי

    אח קטן שיחק באפליקציה והכל התחיל לי מההתחלה... כל השיעורים שצברתי נמחקו ועכשיו צריך להתחיל מחדש... ולא רק זה גם אם אני רוצה להתחיל מחדש אני מעדכנת את הפרופיל עם המייל שלי וזה לא נותן לי לפתוח את הפרופיל כי יש כבר משתמש עם המייל הזה... זה אומר שהחשבון שלי עדיין פתוח אבל איך אני מגיעה אליו???

  9. שילת

    אני הורדתי את האפליקציה והכול בשפה תאילנדית ואני לא יודעת מה לעשות..

  10. רני

    ניתן ללמוד אנגלית בגואולינגו דרך הלימוד עברית. רק להפוך את התדובה לשאלה.

  11. הדסה

    אשמח לקבל עזרה בהורדת האפליקציה איך עושים זאת זה עולה כסף ?

  12. תמי חיו

    שלום רב אני מחפשת ללמוד רוסית מדוברת יודעת אנגלית וגרמנית האם האפליקציה שלכם קיימת אפשרות שכזאת? תודה על מע״מ תמי

  13. א

    קודם כל אפליקציה מעולה כל הכבוד!! ולכל מי ששואל איך מוחקים שפה או מתחילים אותה מחדש יעקוב אחרי ההסבר: 1.ללחוץ על הפרופיל 2. ב account לבחור את settings 3.ובצד ימין לבחור ב Learning Language 4. ללחוץ על Reset or remove languages (הכתוביות האפורות מתחת לריבוע הכחול) 5. עכשיו זה מציג את כל השפות שאתם לומדים לחצן אדום זה למחוק לחצן כחול זה להתחיל שיעור מחדש שימו לב חייבת להישאר לפחות שפה אחת בהצלחה:)

  14. רוני

    ניסיתי את ההאפליקציה לפני כמה ימים ללימוד גרמנית והיא עובדת מצוין. אמנם אי אפשר ללמוד אנגלית מעברית באפליקציה, אבל עוזר באותה המידה ללמוד הפוך. אז במידה ומישהו מעוניין ללמוד אנגלית הוא יכול לבחור קורס ללימוד עברית וזה עובד פחות או יותר לשני הצדדים, כמו שבקורס גרמנית לפעמים מתרגמים מאנגלית לגרמנית ולפעמים מגרמנית לאנגלית. אין אפשרות ללמוד מעברית כי זו לא שפה מאוד נפוצה.

  15. אילנה

    לא רק מבסיס של אנגלית אפשר ללמוד שפות באפליקציה הנהדרת הזאת, אפשר גם מרוסית, ועוד ממספר לא קטן של שפות. אז למה אין אפשרות ללמוד שפות מעברית?

  16. חן

    האתר הוא לא בחינם שלימתי עבור חצי שנה ואני לא מצליחה לפתוח את המסכים

  17. גאיה

    האפליקציה ממש עוזרת, ובאמת שאני יכולה להמליץ עליה לכל אחד עם ידע בסיסי באנגלית שרוצה ללמוד שפה, אבל בן דוד קטן שלי התעסק לי בטלפון והוסיף לי עוד 2 שפות שאני לא רוצה ללמוד ואני לא מצליחה למחוק אותם.. אם מישהו מכיר דרך, או שלא קיימת דרך למחוק אותם, בבקשה שמנהלי האפליקציה יוסיפו אפשרות ביטול למידת שפות

  18. אדי

    אני לומדת סינית דרך האפליקציה וזה מושלם. אני לא מוצאת לימוד אנגלית... עזרה בבקשה:)

  19. מני

    הורדתי אפליקציה מעולה שחבל על הזמן

  20. B

    האם ייתכן שאני דוברת עברית ב בלבד אוכל ליהנות אי פעם מתוכנת לימוד זו Duolingo אודה לך מראש אם תוכל לעשות משהו בעניין ישראלית

אירועים קרובים