אורקל רכשה את חברת התוכנה רספונסיס תמורת 1.5 מיליארד דולר במזומן

התוכנות של החברה הנרכשת מאפשרות לארגונים לתאם את מערכי הדיוור האלקטרוני שלהם ואת הפעילות השיווקית בתחומי הטלפוניה, התצוגה והפרסום ברשתות החברתיות ● העסקה בוצעה בשווי של 27 דולר למנייה - נתון המשקף מחיר הגבוה ב-38% ממחיר המנייה ביום ה' האחרון

מבקר בישראל. לארי אליסון, היו"ר וה-CTO של אורקל

אורקל (Oracle) הודיעה כי רכשה את רספונסיס (Responsys), העוסקת בפיתוח תוכנות לעולם השיווק, תמורת 1.5 מיליארד דולר במזומן, לא כולל החובות שלה. הרכישה בוצעה בשווי של 27 דולר למנייה – נתון המשקף מחיר הגבוה ב-38% ממחיר המנייה ביום ה' האחרון, שעמד על 19.52 דולר. מועצת המנהלים של רספונסיס אישרה את העסקה ובעלי המניות שלה יצביעו לאישורה בתחילת השנה הבאה.

עם הצטרפות רספונסיס, אורקל תרחיב את היצע הפתרונות שלה לתחום השיווק באינטרנט. החברה הנרכשת מספקת תוכנות המאפשרות לארגונים לתאם את מערכי הדיוור האלקטרוני שלהם ואת הפעילות השיווקית בתחומי הטלפוניה, התצוגה והפרסום ברשתות החברתיות. על פי ההודעה בדבר הרכישה, רספונסיס מספקת למנהלי השיווק הארגוניים את היכולת להבין טוב יותר את נקודות המפגש שלהם עם לקוחותיהם על פני כלל ערוצי התקשורת עימם, לאורך כל מחזור החיים של הלקוח ובמגזרי תעשייה שונים. יכולת נוספת אותה היא מספקת לארגונים היא לפלח ולהתאים קמפיינים ללקוחות באופן אישי. יש לה גם תוכנה שמסייעת לחברות לבנות פרופילים של לקוחות באופן מפורט ולנתח את האפקטיביות של מסעות השיווק – במהלכם ובסיומם.

אנליסטים ציינו כי אורקל היא מהרוכשות המשמעותיות בעמק הסיליקון. בשנה האחרונה היא ביצעה שבע רכישות גדולות. בתוכן, בפברואר השנה היא קנתה את אקמה פאקט (Acme Packet), שמייצרת ציוד לרשתות תקשורת, תמורת 2.1 מיליארד דולר. בדצמבר אשתקד היא קנתה את Eloqua – ספקית של תוכנות בתצורת ענן למיכון השיווק ולניהול ביצועים – תמורת 871 מיליון. רכישה זו נועדה לספק לארגונים יכולת להעניק ללקוחותיהם חוויית משתמש זהה בכל ערוצי ההתקשרות עימם, ובוצעה במסגרת התחרות שלה מול Salesforce.com ומיקרוסופט (Microsoft) בעולם השיווק. באוקטובר השנה היא רכשה את Seller Compendium, שפועלת בעולם ניהול התוכן השיווקי.

אנליסטים ציינו כי ייתכן שאורקל רכשה את רספונסיס ולו כדי שהמתחרות שלה לא ירכשו אותה. Salesforce.com ומיקרוסופט ביצעו כל אחת מהן רכישה משמעותית בתחום: הראשונה רכשה את ExactTarget תמורת 2.5 מיליארד דולר והשנייה קנתה עוד ב-2012 את MarketingPilot.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים