AT&T בעקבות ורייזון: תחשוף את בקשות הממשל האמריקני להעברת פרטי משתמשים

ענקית התקשורת הודיעה שהחל מחודש הבא היא תדווח על מספר הבקשות שקיבלה מהבית הלבן, כמו גם על הלקוחות שהושפעו מהן והדרישות שניתנו לה ● האישור לכך מגיע לאחר לחצים של חוקרים ופעילי זכויות אדם

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

החל מ-2014, חברת התקשורת AT&T תצטרף ל-ורייזון (Verizon) בחשיפת פרטים על בקשות הממשל האמריקני להעביר נתוני לקוחות. זאת, לאחר שחוקרים ופעילים קראו לשתי המפעילות הגדולות ביותר בארצות הברית לחשוף עוד פרטים הנוגעים לפעולות הריגול המסעירות את העולם.

חברת התקשורת הודיעה כי החל מחודש הבא היא תחשוף את המספר הכולל של בקשות שקיבלה בשנת 2013 הנוגעות למקרים פליליים, את מספר הלקוחות שהושפעו מכך ופרטים על הדרישות החוקיות.

האישור לכך מגיע כשבוע ימים לאחר חשיפתה של ורייזון, לפיה בכוונתה לעשות זאת בעקבות לחץ מצד חוקרים ופעילי זכויות, המודאגים בקשר להיקף התפקיד שמילאו חברות התקשורת במעקבים הממשלתיים השיטתיים. "כפי שהודיעה ורייזון באחרונה, גם אנו מתכוונים לפרסם דו"ח חצי שנתי מקוון, שיספק מידע על הדרישות לאכיפת החוק ולמסירת מידע על לקוחות שהחברה שלנו מקבלת במדינות שבהן אנו פועלים", הודיעה AT&T בסוף השבוע.

בחודש האחרון נשמעו קריאות מצד פעילי זכויות וחוקרים שדרשו כי ענקיות התקשורת תחשופנה פרטים הנוגעים למסירת נתוני לקוחות לסוכנויות הממשל האמריקני. באחרונה אף הציעה ועדה ממונה מטעם הבית הלבן לרסן מבצעים מסוימים של סוכנות הביטחון הלאומי (NSA) של ארצות הברית, כולל איסור על איסוף כמותי של רישומי שיחות טלפון.

מפעילות התקשורת הסכימו לחשוף יותר פרטים בעקבות יוזמות דומות מצד ענקיות טכנולוגיות, כמו גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo), לאחר הגילויים של אדוארד סנואודן, שחשפו קשרים קרובים בין סוכנויות ריגול לחברות טכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים