גוגל נלחמת בסרגלי הכלים: תאפשר להעלות לכרום רק תוספים בעלי מטרה אחת בלבד

החברה ניסחה מדיניות חדשה לפיה לא תתאפשר מעתה העלאה של תוספים שמיועדים ליותר ממטרה אחת, כדי לחסוך שטח ולעשות את הגלישה "קלה יותר להבנה"

גוגל (Google) הכריזה על מדיניות חדשה לפיה היא לא תאפשר החל מעתה להעלות תוספים וסרגלי כלים חדשים לדפדפן כרום (Chrome), אלא אם כן הם ייועדו למטרה מסוימת ויהיו "קלים להבנה", כך כתבה החברה בבלוג שלה. תוספים קיימים יצטרכו להתאים את עצמם למצב החדש, אולם גוגל נתנה להם שהות לעשות זאת עד יוני 2014.

על פי ההודעה, המדיניות החדשה באה למנוע את המצב בו תוספים וסרגלי כלים מרובי מטרות מאטים את הגלישה ותופסים שטח נרחב בזיכרון. סרגלי הכלים, שפעמים רבות מכילים תפקודים רבים, דוגמת חיפוש וגישה למיילים וללינקים שימושיים, צפויים להיות בין הנפגעים העיקריים מהמדיניות החדשה.

עוד כתבה גוגל כי "הרחבות מרובות מטרות אלה יכולות לגרום לצפיפות רבה בממשק של הדפדפן ולגרום להאטת הגלישה – לעתים באופן משמעותי. אנחנו מתקנים את המדיניות כדי לשנות את הבעיות הללו וכדי להעניק למשתמשים שליטה רבה יותר בחוויית הגלישה שלהם".

לטענת החברה, היא רוצה לשחזר את ערכי הליבה הללו שעומדים מאחורי שיטת התוספים, והמטרה במדיניות החדשה היא שבכל התוספים המאושרים לכרום, התוכן יתפוס מקום יותר מאשר הדפדפן ותוספיו גם יחד. כל תוסף יוכל להשתמש ב-"משטח" ממשק נראה לעין יחיד בכרום, שמבצע פעולה יחידה בדפדפן או כפתור פעולה יחיד בדף. סרגלי כלים לא ייתמכו, כאמור, בהתאם להחלטה הזו.

לפי החברה, למשתמשים תהיה כך בקרה גדולה יותר על ההרחבות שהם מתקינים. זה גם ימנע התקנות של סרגלי כלים שמבוצעות במקביל ובזמן התקנה של תוכנה אחרת במחשב, כשהמשתמשים למעשה לא מקבלים מספיק מידע, והם לא מבינים שהם מאשרים להתקנה הרחבה שמציעה פעולות בהן אין להם צורך, או כזו שזוכה לביקורות רעות בחנות.

סרגלי כלים לא חביבים על גוגל מזה זמן רב והיא ניסתה להוציא אותם כליל מכרום, אולם ללא הועיל, מאחר שהטכנולוגיה של הדפדפן לא מאפשרת זאת. על כן ניסחה החברה את המדיניות החדשה. הסיבה שהיא נכנסת לתוקף, לגבי התוספים הקיימים, רק בעוד חצי שנה היא לאפשר למפתחים להתרגל אליה.

החברה כתבה בבלוג כי "אנחנו מבינים כי המדיניות החדשה דורשת שינויים נרחבים בחלק מהתוספים הקיימים. ייתכן שיהיה צריך לחלק את חלקם לכמה תוספים נפרדים. מפתחים יצטרכו לאמץ גישה חדשה לפיתוח. לכן לא נאכוף את המדיניות על תוספים קיימים עד יוני 2014. לגבי תוספים חדשים, המדיניות נכנסת לתוקף באופן מיידי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים