ספרד: קנס של 900 אלף יורו לגוגל על איסוף ושיתוף מידע בניגוד לחוק

ענקית האינטרנט עשתה שימוש במידע בניגוד לחוק הגנת הנתונים במדינה, ואף פרסמה "תקנות מעורפלות ולא ברורות" בנושא ● מדיניות הפרטיות של גוגל עומדת לביקורת בעוד מדינות אירופיות, בהן הולנד, גרמניה, איטליה ובריטניה

קנס בסך 900 אלף יורו הוטל על גוגל (Google) בספרד על ידי הסוכנות המקומית להגנת נתונים, שלטענתה לא סיפקה די פרטים על איסוף הנתונים שהיא מבצעת.

הסוכנות הספרדית הטילה את הקנס על גוגל בשל שלוש הפרות של החוק להגנת נתונים: איסוף מידע, שיתוף מידע ואי דיווח מספק למשתמשים. הסוכנות אף כינתה את תקנות הפרטיות של גוגל "מעורפלות ולא ברורות".

גוגל החילה מדיניות פרטיות חדשה במרץ 2012. במסגרתה, איחדה 70 קווים מנחים לתקנה אחת, ובנוסף החילה פרופיל אחיד למשתמשים בכל שירותיה – במקום התחברות נפרדת לכל יישום או שירות, כמו יו-טיוב (YouTube), חיפוש או כתיבת בלוג. משמעות הפעולה של הסוכנות הספרדית להגנת נתונים היא שענקית החיפוש חייבת להתאים את עצמה לחוק הגנת הנתונים הספרדי ולתקן באופן מיידי את מדיניותה.

דובר של גוגל הגיב ואמר כי החברה תבחן את החלטת הסוכנות ותחליט על צעדיה. "אנו מחויבים לחוק הגנת הנתונים הספרדי, ובאמצעות המהלך הזה נוכל להסביר את מדיניות הפרטיות שלנו וכיצד היא מאפשרת לנו ליצור שירותים יעילים ופשוטים יותר, וכך נמשיך לעשות", אמר הדובר.

גם גורמים בהולנד ובצרפת הביעו דעה נגד כללי המדיניות של גוגל. בסוף החודש שעבר האשימה רשות הגנת הנתונים ההולנדית את ענקית החיפוש על כך שאינה מיידעת את המשתמשים בצורה מספקת באשר לאיזה מידע אישי היא אוספת ולאיזו מטרה. סוכנויות נוספות באירופה להגנה על מידע, בהן גרמניה, איטליה ובריטניה, בוחנות גם הן את מדיניות הפרטיות של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים