יעקב שורי, בנק מסד: "עברנו מהפכה טכנולוגית – כמו המורים"

"חילקנו 8,000 מחשבים ניידים ב-200 ישובים, ועוד היד נטויה", אמר שורי, מנכ"ל הבנק ● לדבריו, "התלמידים עברו אותנו בהיבט הטכנולוגי בכמה רמות ונדרש לשנות את המצב הזה"

"עד 2007 היו לנו הרגלי עבודה שונים מהיום ושיטות למידה מיושנות. לאחר שהטכנולוגיה השתלטה על העולם הצטרפנו לפעילות של קרן אתנה ויחד עימם עברנו מהפכה", כך אמר יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד מקבוצת הבינלאומי. הוא ציין כי "שאלנו את עצמנו כיצד אנחנו, כמערכת עסקית, יכולים לסייע למורים. בסופו של יום, בזכות הרבה גורמים ששילבו ידיים ויחד עם קרן אתנה, חילקנו 8,000 מחשבים ניידים ב-200 ישובים, ועוד היד נטויה".

שורי דיבר במסגרת כנס EduTech2013, בנושא תיקשוב בחנוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב.

לדברי שורי, "מסד הוא בנק של המורים וככזה הוא שם בחזית את עובד ההוראה. זו ההתמחות שלנו, אנחנו מדברים בשפתם ומתאימים את עצמנו אליהם. הבנק רואה לנגד עיניו לקדם את המורה ולהעצים את מעמדו – זו לא סיסמה".

"חיפשנו דרך כיצד לתרום לקהילת המורים", הוסיף. "אנחנו מצויים בשיתוף פעולה עסקי עם קרן אתנה. זה נותן לנו את האפשרות לקדם את מעמד המורה. התלמידים עברו אותנו בהיבט הטכנולוגי בכמה רמות ונדרש לשנות את המצב הזה".

לדבריו, "המורים משמשים כמתווכי ידע, וידע הוא כוח. הם מזכירים לי את השיר של אריק איינשטיין ז"ל, 'אני ואתה נשנה את העולם'. בנק מסד הוקם למען המורים ואף שלימים הפך לבנק מסחרי לכל דבר ועניין, אנחנו עדיין רואים את המורה בחזית של השירותים הבנקאיים שלנו".

שורי ציטט מדו"ח של ה-OECD לפיו "מ-2007 עד 2012 שיעור שביעות הרצון ממערכת החינוך עלה ל-64%. זה הפתיע אותי". הוא סיכם באומרו כי "חינוך והשכלה איכותית משמעם צמיחה כלכלית. תקציב הביטחון נוגס כל חלקה טובה בתקציב המדינה. המגזר העסקי צריך ויכול לתרום תרומה קטנה, ולקדם את מערכת החינוך – דוגמת המיזם שאנחנו הצטרפנו אליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים