הבית הלבן מבקש מבית המשפט לא לפסוק האם המעקב של ה-NSA חוקי

הממשל האמריקני טוען כי חשיפה של מסמכים נוספים על אלה שהדליף אדוארד סנואודן עלולה לפגוע "קשה ביותר" בביטחון הלאומי של ארצות הברית ● בית המשפט ייתן את ההחלטה לאחר שבסוף ינואר יקבל את תגובת התובעים

פגישה שאינה פיזית. הבית לבן. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הבית הלבן הגיש לבית המשפט מסמכים בניסיון לשכנע את השופט שלא לפסוק בסוגיית חוקיותן של תוכניות המעקב שמפעילה ה-NSA – תוכניות שמופעלות ללא צווי בית משפט. המסמכים הוגשו במענה לתביעה של גורמים שונים בבקשה לחשוף את המידע.

במסמכים, אותם הגישו בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, הודו אנשי הבית הלבן בפעם הראשונה כי איסוף הנתונים ההמוני מתעבורת האינטרנט והטלפון אושר על ידי הנשיא דאז, ג'ורג' בוש, מספר שבועות לאחר מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001.

"הנשיא בוש הנפיק אישורים מדי 30 עד 60 ימים", כתב ג'יימס ר. קלפר הבן, מנהל הביון הלאומי של ארצות הברית, לבית המשפט. "על אף שהתנאים המדויקים השתנו מדי פעם, באישורים הודגש כי יש לצמצם את המעקב אחר אזרחי ארצות הברית למידה המינימלית הנדרשת כדי למלא ביעילות את המשימה של גילוי ומניעת מעשי טרור בארצות הברית. ה-NSA יישם אמצעים מתאימים בהתאם להוראה זו".

תוכניות המעקב של ה-NSA נחשפו על ידי אדוארד סנואודן, עובד לשעבר בסוכנות, במסמכים אותם הדליף לאמצעי תקשורת שונים בעולם. בין היתר, הארגון עקב אחרי מיליוני אזרחים אמריקנים וצרפתים, הנשיא לשעבר של מכסיקו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. בסוף השבוע פורסם כי בין מושאי המעקב של ה-NSA היו גם בכירים בישראל, בהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

בממשל האמריקני טוענים כי על אף שסנואודן הדליף מסמכים רבים, חשיפות נוספות של מידע בבית המשפט עלולות לפגוע בביטחון. "חשיפה של מידע מסווג שלא נחשף עדיין ביחס להיקף ולפרטי ההפעלה של התוכניות על ידי ה-NSA עלולה לפגוע פגיעה קשה ביותר בביטחון הלאומי של ארצות הברית", כתב קפלר.

התובעים, ובהם אנשי ארגון Electronic Freedom Foundation, יכולים להגיב לבקשת הממשל עד סוף ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים