יבמ רכשה את אספרה, המפתחת טכנולוגיה להעברה מהירה של קבצי ענק

הנרכשת האמריקנית מציעה טכנולוגיות מוגנות בפטנט המתאימות לטיפול בקבצי ענק ו-Big Data ● הפתרונות ישולבו במסגרת תשתיות הענן של SoftLayer שנרכשו בתחילת השנה על ידי הענק הכחול

יבמ (IBM) רכשה את אספרה (Aspera) מקליפורניה, המפתחת טכנולוגיה להעברה מהירה ומאובטחת של קבצי נתונים גדולים במיוחד. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו.

על פי החברה, טכנולוגיית העברת הקבצים המהירה של אספרה מצמצמת את משך ההעברה של קבצים גדולים בשיעורים של עד 99.9%. באמצעות שימוש בכלים אלה, ניתן למשל להעביר קובץ בודד, בן 24 ג'יגה-בייט, אל הצד השני של כדור הארץ בתוך 30 שניות – במקום 26 שעות הנדרשות כיום לתשדורת כזאת.

הטכנולוגיה מוגנת הפטנט של אספרה מתגברת על צווארי הבקבוק האופייניים לרשתות תקשורת רחבות, ומתאימה במיוחד לטיפול בקבצי ענק, דוגמת וידיאו ב-HD, או קבצי מחקר מדעי, ולהעברתם למרחקים גדולים. זאת ועוד, שיטות העברת הקבצים של אספרה מסוגלות לטפל ב-Big Data, בפורמט מובנה ובלתי מובנה, אל ענן המיחשוב וממנו, במהירות גבוהה משמעותית משיטות התקשורת המסורתיות – תוך שהן מציעות גם אבטחה, שליטה ברוחב הפס, וחיזוי מדויק של משך התקשורת הנדרש.

פתרונות הנרכשת מתאימים במיוחד לארגונים העוסקים בתחום מדעי החיים, המבקשים לשתף מידע גנומי בחיפוש אחר פריצות דרך רפואיות. הם עונים גם לצרכים המאפיינים חברות מדיה החותרות לקיצור תהליכי ההפקה ולאספקת שירותי הזרמת וידיאו לבית הלקוח, לחברות משחקים, ולכל מי שמעוניין לקבל או לשתף קבצים גדולים במיוחד.

שלא כמו פרוטוקול TCP/IP המסורתי, הסובל מהשהיות ברשת ואבדן מנות נתונים גם ברשתות המהירות ביותר, מספק פרוטוקול fasp שפותח באספרה את קצבי התעבורה המהירים בתעשייה, על גבי כל רשת, וללא תלות בגודל הקובץ, מרחק ההעברה או מצב הרשת – כך על פי החברה. בנוסף, מספקים הכלים מתוצרת הנרכשת הצפנה ואבטחה של קבצים, הן בעת ההעברה והן במצב המתנה.

יבמ תשלב במהלך השנה הבאה את טכנולוגיית התקשורת שפותחה באספרה במסגרת תשתיות הענן של SoftLayer, שגם אותה רכשה יבמ לאחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים