IMDB: האפליקציה של עולם הקולנוע בסלולר

אם אתם חובבי קולנוע וטלוויזיה, אתר IMDB ודאי נמצא ברשימת הפייבוריטים שלכם, אבל כדאי לכם לדעת שהאפליקציה שלו הרבה יותר טובה ● היכן יש עוד מידע על שני מיליון סרטים וסדרות וארבעה מיליון שחקנים, במאים ומפיקים בהישג יד בנייד?

במשך השנים הפך IMDB לאתר המוביל ברשת לכל מי שמתעניין בקולנוע ובטלוויזיה. מדובר בבסיס הנתונים הגדול ביותר לתחום הזה והוא מכיל חתכים וקישורים מורכבים לכמעט כל סרט, סדרה ושחקן שקיימים או היו קיימים עלי אדמות. האפליקציה של האתר מביאה את כל היכולות הללו אל המכשירים הניידים.

שיטוט ב-IMDB דרך הטלפונים החכמים והטאבלטים נראה הרבה יותר טבעי מאשר דרך מחשב "רגיל". מדוע? מפני שהמסך של מחשב "רגיל" לא מציע יכולות מגע והגלישה במכשירים הניידים מהירה יותר.

מהירות העבודה של IMDB, כאפליקציה, היא אחת הנקודות החזקות ביותר שלה. מאגר הנתונים הרי נשמר ברשת, במרכז נתונים בענן כזה או אחר, ועם זאת, המעברים בין החלקים השונים של בסיס הנתונים מתבצעים במהירות ובקלילות מרשימה. ברגע שלוחצים על כפתור הצפייה בקדימון, למשל, הוא מתחיל לפעול מיד, כאילו הוא שמור בזיכרון של המכשיר הנייד.

האפליקציה מאורגנת היטב לשימוש ולא צריך לעבור מסע חיפושים כדי למצוא את הדברים שרוצים. יוצריה השכילו לשים את כל אפשרויות החיפוש והצפייה הראשוניות ממש מול העיניים.

עולם הקולנוע הוא המוביל באפליקציה. שתי השורות הראשונות של המידע המוצג מתייחסות לסרטים חדשים, שאמורים לעלות על הבד בקרוב או שעלו עליו ממש בימים האחרונים. לצד כל אחד מהסרטים העתידיים מוצג הקדימון שלו. על אף שאיכות התצוגה המקסימלית שלהם היא 720p, הם נראים פשוט נפלא בטאבלט עם מסך גדול.

לחיצה על כל אחד מהסרטים ששמותיהם מופיעים בעמוד הראשי מובילה לדף הסרט, בו אפשר לקרוא פרטים על העלילה, השחקנים וסרטים דומים או קשורים. לחיצה על כל אחד מפריטי המידע שמופיעים בדף זה מובילים לדף רלוונטי. כך, לדוגמה, אם לחצתם על שם של שחקן – תגיעו לדף עם הפרטים אודותיו. עוד דבר ש-IMDB מציעה הוא לוחות של סרטים וטלוויזיות וסקירות רבות של מומחי האתר והגולשים.

היבט מעניין נוסף הוא האפשרות לסמן כל פריט שנמצא בבסיס הנתונים כדי שניתן יהיה לראות במועד מאוחר יותר האם פורסם באפליקציה מידע חדש אודותיו. כך, למשל, אם תסמנו את שמו של רוברט דה נירו ותחזרו לאותו המקום כמה ימים לאחר מכן, תוכלו לראות אם נוספו בין לבין תמונות חדשות שלו, חדשות אודותיו או סרטונים בהם הוא משתתף. אפשרות זו דורשת רישום לאפליקציה או לאתר, אולם אפשר לבצע את זה בקלות על ידי הקלדה של פרטים שמשמשים אתכם באחת הרשתות החברתיות הפופולריות.

לסיכום, אין לי אלא להמליץ על האפליקציה של IMDB בחום לכל חובב של המסך הגדול או הקטן. היכן ניתן עוד למצוא בנגישות שכזו מידע על שני מיליון סרטים וסדרות ויותר מארבעה מיליון אנשי קולנוע וטלוויזיה?

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

להורדה מ-Windows Phone Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים