אדוארד סנואודן: "המשימה הושלמה, אני ניצחתי"

"רציתי לתת לחברה את האפשרות לשנות את עצמה. אנחנו מחפשים להרחיב את המטרות", אמר המדליף ממקום מקלטו ● "אני עדיין עובד בשביל ה-NSA. הם לא מבינים את זה"

"משימתי הושלמה – אני ניצחתי", כך אמר המדליף אדוארד סנואודן, בראיון מקיף של 14 שעות לעיתון "הוושינגטון פוסט" (Washington post) ממקום מקלטו במוסקבה.

מן המסמכים שחשף סנואודן התפוצצה הפרשה, עלתה תמונה של מערכת ריגול אדירה מצד ארצות הברית וסוכנות הביטחון הלאומית שלה, ה-NSA, שבה עבד כקבלן משנה. אלפי המסמכים שנחשפו עוררו סערות בעולם בחודשים האחרונים, וגם הקונגרס האמריקני דרש הסברים מן הממשל. רק באחרונה כינה שופט בבית משפט מחוזי בארה"ב את יכולות הריגול של ה-NSA "כמעט אורווליאניות".

"מבחינתי", אמר סנואודן, "במונחים של סיפוק אישי, המשימה הושלמה. אני כבר ניצחתי… אני לא רציתי לשנות את החברה. רציתי לתת לחברה את האפשרות להחליט אם היא רוצה לשנות את עצמה", הסביר סנואודן את מעשיו. "כל מה שרציתי היה שלציבור תהיה יכולת לומר כיצד הוא רוצה שימשלו בו. זוהי אבן דרך שהנחנו כבר מזמן. כרגע, מה שאנו מחפשים הוא להרחיב את המטרות".

לפי מושגיו של סנואודן, הוא הצליח לעמוד ביעדיו: ה-NSA, המואשמת בפיקוח ללא פיקוח עליה, מתמודדת כיום עם בחינה ובדיקה שמעולם לא עמדה בה מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, ואולי אף בכלל. "אני לא מנסה להפיל את ה-NSA", פירט סנואודן בריאיון. "אני רוצה לשפר את ה-NSA. אני עדיין עובד בשביל ה-NSA, גם עכשיו. הם היחידים שלא מבינים את זה".

עוד ציין סנואודן בריאיון, כי נאמנותו נתונה רק לארצות הברית. "אין שום הוכחה לנטענות שנאמנותי נתונה לרוסיה או לסין או לכל מדינה אחרת חוץ מארצות הברית. אין לי שום יחסים עם הממשל הרוסי. לא עשיתי שום הסכם איתם".

"אם בכלל ערקתי", סיכם את דבריו, "אז ערקתי מהממשלה אל הציבור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים