Times Square Ball: האפליקציה לקבל איתה את השנה החדשה

ביום הראשון של 2014 לקראת שבע בבוקר, שעון ישראל, אחרי שהתנשקתם בחצות, תוכלו לראות באמצעות האפליקציה את חגיגות קבלת השנה החדשה מהטיימס סקוור בניו-יורק ● בינתיים, היא מאפשרת לקבל מידע על החגיגות הוותיקות ולדעת כמה זמן נותר עד שיירד הכדור המפורסם של הספירה לאחור

אחד מטקסי ערב השנה האזרחית החדשה הידועים ביותר מתרחש בטיימס סקוור בניו-יורק. בכל שנה מתאספים בכיכר הנודעת למעלה ממיליון אנשים, בהם תיירים רבים, כדי לספור ביחד את השניות האחרונות לקראת השנה החדשה ולקבל אותה בנשיקת חצות המסורתית, לצילו של הכדור שיורד מראשו של המגדל. הקור העז לא מרתיע אותם.

מדובר בטקס שהתחיל ב-1907 ונמשך מאז בכל שנה, כמעט ללא הפסקה. למה כמעט? כי ב-1942 וב-1943, ימי מלחמת העולם השנייה, החליטו לשמור על האפלה בניו יורק בשעות הלילה והחוגגים, שלא ויתרו על המפגש בכיכר, ערכו אותו ללא נפילת הכדור.

כיום מדובר בחגיגה שנמשכת כמה שעות וכוללת הופעות רבות של אמנים מובילים וכן תוכניות טלוויזיה שמשדרות מהכיכר ועוקבות אחרי כל פיפס שמתרחש במקום. ההערכה היא שבארצות הברית בלבד יושבים כ-100 מיליון איש מול המסך וצופים במתרחש. מספרם של הצופים בנעשה באותו הלילה בטיימס סקוור בכל העולם עומד, לפי אותה הערכה, על יותר ממיליארד.

הייתה זו רק שאלה של זמן עד שאפשר יהיה לומר: "יש אפליקציה גם לזה". ואמנם, אפליקציה חדשה בשם Times Square Ball, שזמינה למכשירי אנדרואיד (Android) בגרסה 4.0 ומעלה ולמכשירי אפל (Apple) בגרסת iOS 6 ומעלה, תאפשר לכם לצפות בחגיגה, לייב מניו-יורק, ולספור לאחור לקראת 2014 ביחד עם הקהל הרב שמתאסף שם.

בינתיים, האפליקציה מציעה ספירה לאחור שמופיעה מעל תמונה גדולה של הכדור שמחליף את הצבעים ואת התבניות שלהן באופן דומה לכדור המקורי. בנוסף, אפשר לראות סרטון שמציג בקצרה את החגיגות של 2013. השידור מהכיכר יחל כחמש עד שש שעות לפני שהשעון יראה 00:00 בין ה-31 בדצמבר 2013 ל-1 בינואר 2014. יהיו בו ההופעות, השיחות המסורתיות עם אנשים בכיכר (מה הסיכוי שעוד מישהו יציע נישואים בשנייה הראשונה של השנה החדשה?) וראיונות עם הידוענים האמריקניים הטיפוסיים. תוכלו גם לראות באמצעותה את תזרים ההודעות הרשמי של החגיגה בטוויטר (Twitter) ואף לצייץ ציוצים משלכם.

Times Square Ball כוללת בנוסף מידע מקיף על הארגון שעומד מאחורי החגיגות ואת הסיפור המלא של הכדור, כולל כיצד הוא הגיע למצבו הנוכחי. כמו כן, ניתן לשנות את הספירה לאחור כך שהיא תשקף אזור זמן אחר, לבחירתכם. למשל, שעון לונדון, שזמנו בדיוק כמו שעון גריניץ' הקרובה לבירה הבריטית והמקום שבו בעצם "באמת" מתחילים את השנה החדשה.

ואם כבר מדובר בממלכה המאוחדת, יום לפני מעבר השנה תשחרר וודפון (Vodafone) הבריטית אפליקציה לאנדרואיד ול-iOS שתאפשר למי שירצה בכך, גם מחוץ לבריטניה, לראות את זיקוקי הדינור משתי גדות התמזה.

להורדת Times Square Ball מ-Google Play לחצו כאן.

להורדתה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים