הפטנטים החדשים של אפל: צג המזהה נגיעות לא מכוונות ומוניטור לפעימות לב

ענקית הטכנולוגיה שילבה יכולות של פיצוי ותיקון שמסייעות לזהות מגע לא מכוון ולהתעלם ממנו ● מוניטור פעימות הלב מסוגל לקרוא נתוני אק"ג של המשתמש - ולאמת את זהותו או לקבוע את מצב הרוח שלו

רשם הפטנטים של ארצות הברית אישר לאפל (Apple) רישום של שני פטנטים – האחד לצג שיכול לזהות בצורה מדויקת הן מגע והן מעבר של האצבע או החרט מעל עצמים המופיעים בתצוגה, והשני למוניטור שמודד את קצב פעימות הלב ויכול להשתלב בצורה חלקה במכשירים ניידים.

בבקשה לרישום הפטנט ציינה אפל כי קיים קושי לשלב בצורה אמינה ומדויקת במכשיר אחד הן יכולות של זיהוי מגע והן יכולות של זיהוי וריחוף. כך, למשל, אם משתמש אוחז במכשיר ביד שמאל ומעביר את האצבע של יד ימין מעל עצמים שמופיעים על הצג, במקרה שהוא ייגע בטעות בבוהן שמאל בצג יתפרש האירוע כמגע. כדי לפתור את הבעיה ולהציע זיהוי מדויק שילבה החברה יכולות של פיצוי ותיקון, שמסייעות לזהות מגע לא מכוון ולהתעלם ממנו. הזיהוי של כוונת המשתמש מתבסס, בין השאר, על עוצמת האות של הלחיצה.

בשרטוטים שצירפה החברה לבקשה מתוארת חלוקה של הצג לרביעים, כאשר בכל רביע מודדת המערכת בנפרד את המיקום והרוויה של האות. כן היא מודדת את משך אירוע המגע או הריחוף וערכים נוספים, דוגמת המרחק של האצבע או החרט מהצג וממדי השטח שבו זוהה מגע או מעליו זוהה ריחוף. על סמך הערכים שנמדדו קובעת המערכת אם מדובר במגע לגיטימי או ריחוף. הניהול של המערכת מבוסס על מערך של הגדרות שבמסגרתן נקבעים מראש ערכי סף שונים.

בבקשה לרישום פטנט מתוארים גם פתרונות לזיהוי של מספר נגיעות רצופות או מספר אירועי ריחוף ברצף, וכן לזיהוי אירועים של ריבוי ריחופים, שנמדדים בטכנולוגיה קיבולית ומזוהים על פי ערכי הסף שנקבעו מראש.

הפטנט השני שרשמה אפל עוסק, כאמור, במוניטור פעימות לב שניתן לשלב בצורה חלקה במכשירים ניידים שונים. המוניטור מסוגל לקרוא נתוני אק"ג של המשתמש ועל פי הערכים שנמדדו לאמת את זהותו או לקבוע את מצב הרוח שלו. הקריאה מתבצעת באמצעות חיישנים שמותקנים בחלקים מתכתיים, מוליכי חשמל, של מארז המכשיר – דוגמת מסגרת הצג.

החיישנים מודדים אותות חשמליים ייחודיים לליבו של המשתמש הספציפי, ברמת דיוק שמספיקה לצורך אימות זהותו. יישום של הפטנט יאפשר זיהוי ביומטרי לצרכי אבטחה, ללא צורך בסיסמאות – בדומה לקורא טביעות האצבע שמציעה אפל כיום במכשירים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים