שוק המעבדים לסמארטפונים גלגל 5 מיליארד דולר ברבעון השלישי

קוואלקום היא המובילה הבלתי מעורערת עם יותר ממחצית מנתח השוק, אפל אחריה עם 18% ● בגזרת המעבדים לטאבלטים נרשמה עלייה דרמטית להיקף שוק של 1.2 מיליארד דולר

שוק מעבדי היישומים לטלפונים חכמים זינק ברבעון השלישי של 2013 ב-31% במונחים של שנה לשנה – והגיע להכנסות של 4.9 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שפרסמה Strategy Analytics. כ-80% מההכנסות בשוק זה שייכות לשלוש היצרניות המובילות בו: קוואלקום (Qualcomm), אפל (Apple) ומדיה-טק (MediaTek).

על פי חברת המחקר, קוואלקום נשארה המובילה בשוק בזכות משפחת מעבדי ה-Snapdragon 800 שלה. החל מראשית הרבעון השלישי זוכים המעבדים הללו לאימוץ נרחב בטלפונים המובילים בשוק של החברות LG, סמסונג (Samsung), סוני (Sony) ואחרות.

חלקה של קוואלקום עומד על 53% מההכנסות בשוק. אחריה נמצאות אפל (18%) ומדיה-טק (10%). סמסונג הגיעה למקום הרביעי בלבד, לאור הכישלון היחסי של המעבד הנוכחי שלה, ה-Exynos 5 Octa, לאור קודמו – ה-Exynos 4 Quad. אולם, לפי Strategy Analytics, שילוב רכיב ה-LTE שבוצע באחרונה ב-Exynos 5 יוכל לאפשר לה לתפוס נתח גדול יותר בשוק מכשירי הביניים רחב ההיקף ולהגדיל את הכנסותיה ממנו.

שוק המעבדים המיועדים לטאבלטים צמח אף הוא ב-30% בהשוואה לשנה הקודמת, אך הגיע למימדים קטנים הרבה יותר – להיקף של 1.2 מיליארד דולר. בגזרה הזו אפל שומרת על המקום הראשון עם 40% מהשוק, כאשר קוואלקום שנייה עם 13%. זאת, בזכות מכירות ה-Nexus 7 2013 Edition ושל ה-Kindle Fire HDX. מי זוכר כי לפני שני רבעונים היא כלל לא הייתה בחמישייה הראשונה בתחום.

אינטל (Intel) תופסת את המקום השלישי עם 8% בלבד ואחריה מדורגות סמסונג ומדיה-טק. יש לציין שאינטל ומדיה-טק הן היחידות שמציעות מעבדים מיוחדים לטאבלטים, בעוד שהמעבדים של שאר החברות למחשבי הלוח הם אותם אלה שהן מציעות לטלפונים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים