ארה"ב: קריין חדשות הציג ביטקוין בטלוויזיה ונשדד על ידי אחד הצופים

מאט מילר מבלומברג בסך הכל רצה להפתיע את עמיתיו לשידור עם מתנה ייחודית לחג המולד – תווי שי בביטקוין ● אחד התווים הוצג על גבי המסך למשך כ-10 שניות, במהלכן הספיק צופה לסרוק את קוד ה-QR ולקבל לידיו את הכסף ● "השווי של התו היה רק כ-20 דולר, אבל זה בכל זאת היה מלהיב", כתב הגנב באתר Reddit ● הוא הציע להחזיר למילר את הכסף, אבל זה סירב בנימוס: "זה שיעור מצוין לגבי אבטחת ביטקוין! שמור לעצמך את 20 הדולרים. הרווחת אותם ביושר"

קריין חדשות של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) למד השבוע לקח חשוב לגבי המטבע הווירטואלי ביטקוין (Bitcoin), כאשר הציג בטלוויזיה תווי שי עם קוד QR – ובתוך שניות ספורות נשדד על ידי אחד הצופים.

הקריין, מאט מילר, בסך הכל רצה להפתיע את עמיתיו לשידור עם מתנה ייחודית לחג המולד, במסגרת פינה שהוא מנחה בשם "12 ימי ביטקוין" (משחק מילים על שיר החג המפורסם, "12 ימי כריסטמס"). כך, במהלך תוכנית ששודרה בסוף השבוע האחרון, העניק מילר את תווי השי לשני הקריינים הנוספים בתוכנית, אדם ג'ונסון וטריש רייגן. ג'ונסון נופף את התו שלו על גבי המסך למשך כ-10 שניות, במהלכן הספיק אחד המשתמשים באתר Reddit לסרוק את הקוד ולקבל לידיו את הכסף.

המשתמש, שמכנה את עצמו "milywaymasta", הסביר את התקרית בפוסט שפרסם ב-Reddit: "האיש שמנחה את הפינה נתן תווי שי לשני המנחים האחרים. אחד מהם פתח את התו שלו וחשף את קוד ה-QR של מפתח הביטקוין הפרטי. הוא המשיך להציג את קוד ה-QR בצילום תקריב ששודר באיכות HD מפוארת במשך משהו כמו 10 שניות. קורע מצחוק. לקחתי את הכסף. השווי של התו היה רק כ-20 דולר, אבל זה בכל זאת היה מלהיב. אחזיר למאט את הכסף ברגע שהוא ייתן לי כתובת אחרת, כי מישהו יכול לעלות על הכתובת הישנה. זו אנקדוטה על אבטחת ביטקוין ועל כמה חשוב זה לא להציג את המפתח הפרטי ואת ה-BIP0038 (מפתחות פרטיים שמוצפנים בסיסמה)".

למרות ש-milywaymasta הציע להחזיר לקריין את כספו, מילר השיב לו ב-Reddit שאין צורך: "זה שיעור מצוין לגבי אבטחת ביטקוין! שמור לעצמך את 20 הדולרים. הרווחת אותם ביושר".

ניתן לצפות בסרטון הווידיאו של התקרית באתר בלומברג, בכתובת הבאה.

קלוז-אפ ארוך ומפורט של קוד ה-QR באיכות HD. צילום מסך מתוך אתר בלומברג

מאט מילר מציג את תו השי שנתן במתנה לעמיתיו. צילום מסך מתוך אתר בלומברג

בעוד שבארצות הברית הסתיים שוד הביטקוין בנימה מחויכת, בבנקים הגדולים בישראל לא חייכו כלל השבוע, כאשר קבוצה של האקרים איימה לפרוץ למערכות המיחשוב שלהם – ודרשה כופר בביטקוין. ההאקרים פנו לדיסקונט, הבינלאומי ויהב, ואיימו לפרסם את פרטיהם האישיים של לקוחות הבנקים, אם אלה לא יעבירו לידיהם כופר בסך עשרות אלפי שקלים בדמות המטבע הווירטואלי. הבנקים שקיבלו את מכתבי האיום תודרכו בנושא על ידי המפקח על הבנקים וגורמי ביטחון. לא ברור בשלב זה מהי מידת המהימנות של האיום.

מה שבטוח הוא, שגם אם ההאקרים יצליחו לשדוד את הבנקים – הם לא יפרסמו את מפתחות ההצפנה של כספם בטלוויזיה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים אודות ביטקוין? הירשמו עכשיו לכנס "סיכויים או סיכונים"

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן ברקאי

    "שוד הוא גניבה תוך שימוש באלימות או באיומים, לעתים תוך שימוש בכלי נשק. בניגוד לגניבה שנעשית בסתר וללא ידיעת בעל הרכוש בזמן ביצוע הדבר, בשוד הבעלים מודע ללקיחת רכושו, אך איננו יכול להתנגד בשל החשש לנזק גופני שלו או הקרובים אליו. השוד מהווה עבירה פלילית בכל מדינות העולם." - ערך שוד בוויקיפדיה הכותרת באופן בלתי ניתן לערעור, מטעה.

אירועים קרובים