קרישנאן סריניבסן, פולריס: "הבנקים נדרשים למהפכה ב-IT שלהם כדי לשרוד מול הבנקאות החדשה"

"מדובר בכורח השעה בגלל שתי מגמות שונות: הופעת הבנקים האינטרנטיים והצורך לספק יותר שירותים מקוונים, ביותר ערוצים", אמר סריניבסן, שותף וסגן נשיא בכיר לאסיה ולאירופה ● לדבריו, "על מנהלי ה-IT במגזר הבנקאי לעמוד מול האיומים הקיברנטיים, הצורך לספק יותר יישומים ושירותים, קיצוץ תקציבי ה-IT ותשתיות ליבה מיושנות"

"הבנקים, בעולם וגם בישראל, נדרשים לרענן את תשתיות ומערכי ה-IT שלהם. מדובר בכורח השעה בגלל שתי מגמות שונות: הופעת הבנקים האינטרנטיים והצורך לספק יותר שירותים מקוונים, ביותר ערוצים. בנקים שלא יעשו כן, לא ישרדו את העידן החדש של ה-IT", כך אמר קרישנאן סריניבסן, שותף וסגן נשיא בכיר לאסיה ולאירופה בפולריס (Polaris), בראיון לאנשים ומחשבים. פולריס חתמה באחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצת אמן, במסגרתו היא תהיה נציגתה בישראל.

לדברי סריניבסן, "על מנהלי ה-IT במגזר הבנקאי לעמוד מול כמה חזיתות במקביל: האחת היא חזית האיומים הקיברנטיים. השנייה היא הצורך של הארגונים שלהם לספק יותר ויותר יישומים ושירותים, בעולם דיגיטלי רב ערוצי, עם לקוחות חסרי סבלנות, שרוצים הכול 'כאן ועכשיו'. מנגד, תקציבי ה-IT שלהם אינם גדלים או מקוצצים. מימד נוסף מולו עליהם להתמודד הוא העובדה שבחלק ניכר מהבנקים תשתיות הליבה הן מיושנות ובמקרים לא מעטים – מיושנות מאוד, ועלות ההחלפה הכוללת שלהן היא בלתי נסבלת".

מה המענה לאתגרים אלה?
"יש לפולריס ארבעה קווי פעילות: פיתוח יישומים, תחזוקת תשתיות וחידושן בתצורת מיקור-חוץ; מוצרי FT – טכנולוגיה בנקאית לטובת הפעילות העסקית הליבתית של הארגונים הפיננסיים; ייעוץ; ומרכזי מצוינות. יש לנו כמה וכמה מרכזים כאלה בעולם, בתחומים שונים, דוגמת מרכז מו"פ לטובת תחום ה-Big Data, האחר לטובת בדיקות, השלישי לטובת בדיקות צד ג' ועוד. כל אחד מארבעת קווי הפעילות שלנו, כמו גם מרכזי המו"פ, יכול להניב ערך עסקי לארגונים הפיננסיים.

המענה שלנו למנמ"ר הבנקאי הוא 'בוא ונעשה לך חידוש של תשתיות ויישומים'. אנחנו מספקים לו פתרונות חוצי ארגון, שהעובדה שהם כאלה מביאה לו התייעלות תפעולית ועסקית כאחד. לדוגמה, אם לבנק יש ארבעה ערוצי תשלום, ניצור לו Hub מעל, כך שהפעילות שלהם תאוחד, בפועל או לכאורה, אולם בכל אחד מהמקרים הפעילות תהיה מהירה ויעילה יותר, ובהכרח גם זולה יותר. בכל מקרה, מדובר בפתרונות קטנים, שעלותם לא גבוהה ויכולת הגידול שלהם היא כמעט אינסופית".

ככלל, ציין סריניבסן, "פולריס היא חברה הודית המספקת טכנולוגיה פיננסית לארגונים מתחומי הבנקאות, הביטוח וספקי שירותים פיננסים אחרים, כמו חברות אשראי. היא בת 25 שנים וב-1999 עברה הנפקה. הלקוח הראשון שלה היה סיטי גרופ (Citi Group) וכיום יש לה 250 לקוחות, 40 מהם בהודו והשאר ברחבי העולם. המערכות ושירותי ה-IT שלה מוטמעים בתשעה מעשרת הבנקים הגדולים בעולם ובשבע מ-10 חברות הביטוח הגדולות בעולם. על לקוחותיה נמנים, בין השאר, HSBC, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase), לוידס וברקליס. גם במזרח התיכון יש לנו נוכחות חזקה, עם פרויקטים שהטמענו בבנקים בין השאר בכוויית ובאבו דאבי. הנוכחות הבינלאומית שלנו נעשית באמצעות 40 סניפים ב-30 מדינות. מחזור המכירות שלנו עמד ברבעון השלישי השנה על 430 מיליון דולר והחברה מונה 13 אלף עובדים".

כיצד התרשמת מהשוק הישראלי?
"מדובר בשוק מתפתח וכדי לבסס את הנוכחות שלנו בו בחרנו בקבוצת אמן כנציגה המקומית שלנו. דרך השותפות הזו נוכל לשלב את הניסיון העשיר של אמן עם היצע המוצרים הרחב שלנו, ובכך לענות על הצרכים של הלקוחות המקומיים.

הגעתי ללקוח ישראלי גדול והצגתי לו פתרון שלנו לתחום התשלומים. מתוך 108 הדרישות שהיו לו, הפתרון שלי ענה ל-90 דרישות בלי כל פיתוח. ברור שפיתוח מענה ל-18 דרישות נוספות יהיה בהכרח זול יותר. החיסכון בפיתוח גם 'על הדרך' מצמצם סיכונים. התחלתי כבר להיפגש עם לקוחות ויש לנו מה להציע להם. אנחנו רואים את הכלכלה המתפתחת בישראל ומבינים שיש לנו פה פוטנציאל פעילות רחב. הבנקים הישראליים מצויים כיום בשלב שניתן להחדיר להם טכנולוגיות חדשות, כגון אלה שלנו".

צביקה אלפי, סמנכ"ל בכיר בקבוצת אמן, אמר כי "בעולם ה-IT הדינמי של ימינו מכירים אותנו בשוק המקומי כחברה שמספקת ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות לכל מגזר. פתרונות פולריס בתחום הבנקאות פותחו במיוחד לניהול הליבה של בנקים גדולים, הלוואות, ניהול כספים ועוד. הם אידיאליים לחידוש של שוק ההון וטכנולוגית בנקים בישראל".

הוא ציין כי עם הייצוג של פולריס בארץ "נחזק את המעמד שלנו בעולם הטכנולוגיה הפיננסית. שימוש בחבילות של פולריס יאפשר לארגונים גמישות, זריזות, מודולריות, הקטנת סיכונים וקיצור זמני הטמעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים