סופטבנק במגעים לרכישת טי-מובייל תמורת 20 מיליארד דולר

הרוכשת מעוניינת להשתלט על הנתח העיקרי של הענקית האמריקנית מידי דויטשה טלקום ● העסקה העתידית תהפוך את חטיבת ספרינט לחברת הסלולר השנייה בגודלה בעולם

ענקית התקשורת סופטבנק מצויה במגעים לרכישת טי-מובייל (T-Mobile) האמריקנית. החברה היפנית דנה עם גורמים פיננסיים בנושאי מימון, כך לפי דיווחים בתקשורת, ולפי ההערכות העסקה הנרקמת תעמוד על 20 מיליארד דולר.

סופטבנק מעוניינת שחטיבת ספרינט (Sprint) שלה, אותה רכשה תמורת 21.6 מיליארד דולר בקיץ האחרון, תשתלט על הנתח העיקרי של טי-מובייל ותרכוש אותו מידי הבעלים הנוכחיים, דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), כבר בתחילת השנה הכספית שלה, באפריל הקרוב.

אם תצא העסקה אל הפועל, תהפוך סופטבנק לחברת הסלולר השנייה בגודלה בעולם לפי הכנסות, ותעקוף את מתחרותיה האמריקניות ורייזון (Verizon) ו-AT&T. בכך היא תקדם את המנכ"ל שלה, מאסאיושי סאן, לעבר שאיפתו לבנות את חברת האינטרנט הנייד הגדולה בעולם – בתנאי שיתגבר על חששות הרגולטורים האמריקניים בנושאי תחרותיות.

במשך שנים שאפו הנהלות ספרינט וטי-מובייל להתאחד ולאחד תשתיות, כדי להתמודד טוב יותר מול שתי הענקיות האמריקניות ורייזון ו-AT&T, אך ספרינט נרכשה, כאמור, על ידי סופטבנק. בנוסף, בשנת 2011 דחתה ה-FCC (ועדת התקשורת הפדרלית) את בקשתה של AT&T לרכוש את טי-מובייל. בעקבות פרסום הידיעה על כוונתה של סופטבנק, אותתו כבר ה-FCC ומשרד המשפטים האמריקניים כי יבחנו בקפדנות יתר הצעות למיזוגים.

סופטבנק היא חברת ענק בתחומי התקשורת האלחוטית. שוויה עומד על כ-101 מיליארד דולר, כשבשלוש השנים האחרונות היא צמחה בממוצע בכמעט 20% ברווח התפעולי שלה, בהשוואה ל-13.6% של חברות דומות. במהלך 52 השבועות האחרונים הצליחה החברה לעקוף את ביצועי מדד S&P 500, ומניותיה עלו בכ-134%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יחזקאל

    בשנת 2011 האיחוד המוצע היה בין AT&T ו-T-Mobile ולא כפי שכתבתם.

אירועים קרובים