דיווחים: אפל רכשה שתי חברות אסטרטגיות בחשאי

חברת המיפוי BroadMap ומפתחת היישום לרישום הערות Catch נקנו במהלך השנה האחרונה על ידי ענקית הטכנולוגיה – ללא כל הודעה רשמית ● אפל מתעקשת על חשאיות: "איננו נוהגים לדון ברכישת חברות היי-טק קטנות"

חנות של אפל. צילום: אפל

אפל (Apple) רכשה במהלך השנה האחרונה שתי חברות נוספות מלבד אלו עליהן דווח – ללא כל הודעה רשמית. החברות שייתכן כי נרכשו בצורה זו הן חברת המיפוי BroadMap ומפתחת היישום לרישום הערות Catch.

הנרכשת הראשונה, כך על פי הדיווחים השונים ברשת, מספקת ללקוחות עסקיים כלים למידע גיאוגרפי (GIS). "אנחנו ב-BroadMap מספקים לגורמי ממשל, מלכ"רים ושותפים מסחריים פתרונות GIS מותאמים אישית", מצוין באתר החברה. הלקוחות של BroadMap כוללים, בין השאר, את MapQuest, נוקיה (Nokia) ונילסן (Nielsen).

בידיעה שהופיעה באתר All Things D ציינה הכתבת אינה פריד כי אפל רכשה את הטכנולוגיה והעובדים של BroadMap. אולם, בחשבון טוויטר (Twitter) של BroadMap פורסמה הכחשה, שלאחר מכן הוסרה. הערכות מסוימות גורסות כי ייתכן שאפל רכשה רק את הטכנולוגיה והעובדים של BroadMap, אך לא את המותג. אפל, מצידה, מסרה רק את התגובה הקבועה הבאה, שאינה מסייעת לפזר את הערפל: "מדי פעם רוכשת אפל חברות היי-טק קטנות ואיננו נוהגים לדון ביעדים ובתוכניות שלנו בתחום זה".

עוד דיווחה הכתבת כי אפל רכשה גם את Catch, המציעה יישום לרישום הערות במכשירי iOS, אנדרואיד (Android) ובמחשבי PC, באמצעות תוסף לדפדפן. ההערכה כי אפל רכשה את החברה בשנה האחרונה מבוססת, בין השאר, על כך שהחברה הפסיקה לפעול באופן מסתורי בחודש יוני האחרון, והורתה למשתמשים לייצא את המידע שלהם עד סוף אוגוסט.

בהודעה שפרסמה בזמנו נימקה Catch את המהלך בצורה מעורפלת למדי: "לאחר התלבטות קשה החלטנו בחברה להתקדם בכיוון אחר. כתוצאה מכך השירות יפסיק לפעול בחודש הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים