ארה"ב: חברות הטלקום מתנגדות לשמירת נתונים עבור ה-NSA

הרפורמה שהוצעה לנשיא ברק אובמה, לפיה אותן חברות יישמרו מטה-נתונים עבור הסוכנות לביטחון לאומי, התקבלה בהתנגדות: "נסתבך בדיונים משפטיים, בעיות פרטיות ופריצות של האקרים. בכנות – אנחנו לא מעוניינים לעשות זאת"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע בשבוע שעבר נכונות להיענות לקריאות לרפורמה בתוכניות בהן אוספים ב-NSA נתונים בהיקף נרחב על שיחות טלפון. אחת ההמלצות שהועלו על ידי צוות היועצים של הסוכנות לביטחון לאומי לנשיא היא שבמקום שהנתונים יישמרו במלואם ב-NSA, אלו יישמרו על ידי חברות הטלפון עצמן למשך פרק זמן ארוך. כאשר יזדקקו ב-NSA לנתונים על שיחות של אדם מסוים, יהיה עליהם לקבל צו מבית משפט, ורק על פי הצו יימסרו הנתונים לסוכנות.

אלא שלמהלך המוצע יש יריבים מפתיעים. על פי ידיעה שפורסמה בסוף השבוע בוושינגטון פוסט (Washington Post), בחברות הטלפון הגדולות של ארצות הברית מתנגדים להמלצה זו, וטוענים כי שמירה של המטה-נתונים על שיחות הטלפון למשך פרק זמן ארוך תהיה יקרה, תגזול זמן רב ואף תיצור סיכונים רבים. "איננו מוכנים בשום אופן לשמור את הפרטים הללו", אמר מקור בכיר באחת מחברות הטלפון, שביקש לשמור על עילום שם. "אנו נסתבך בדיונים משפטיים רבים, בבעיות פרטיות, בפריצות של האקרים. עלות האבטחה של המטה-נתונים האלה תהיה גבוהה מאוד. בכנות, פשוט איננו מעוניינים לעשות זאת".

באחת מחברות הטלקום העריכו את עלות השמירה של מטה-נתונים על שיחות טלפון לתקופה של חמש שנים, במסד נתונים שאפשר לחפש בו, בסכום של כ-50 מיליון דולר בשנה. זאת ועוד, מומחי אבטחה מסכימים כי מסד נתונים כזה יהפוך ליעד אטרקטיבי עבור האקרים.

"תמיד חשבנו שזה רעיון גרוע", אמר מנהל בכיר בחברת טלקום נוספת. "ארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות חושבים שזה רעיון גרוע. בקהיליית המודיעין חושבים שזה רעיון גרוע, וגם בחברות הטלפון לא אוהבים אותו. במקום לפתור את הבעיה, הרעיון הזה עלול עוד להחריף אותה".

בסך הכל הגיש צוות היועצים לנשיא אובמה 46 המלצות. בחודש ינואר אמור הנשיא להחליט איזה המלצות יאומצו וייושמו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים