גוגל: בית המשפט ידון שוב בתביעה הייצוגית בגין פרויקט Street View

ענקית האינטרנט תזכה להשמיע את עמדתה מחדש בבית משפט לערעורים, לאחר שפסק דין בספטמבר האחרון קבע כי אספה נתונים מרשתות Wi-Fi לא מוצפנות ובכך הפרה את חוק הציתות

בקשתה של גוגל (Google) לדחות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בנוגע להאזנות וציטוטים שביצעה בפרויקט Street View, עומדת להישמע שוב בבית המשפט התשיעי לערעורים. בית המשפט הסכים לשימוע חוזר, אך סירב לבקשתה של גוגל לדיון בהרכב מורחב.

בית המשפט פרסם בנוסף מסמך מתוקן, המאשר מחדש את פסיקתו מספטמבר השנה, הקובעת כי גוגל הפרה את חוק הציתות כאשר אספה נתונים מרשתות Wi-Fi לא מוצפנות כשמכוניות Stree View שלה צילמו תמונות. "אנו שמחים שבית המשפט אישר את בקשתנו לשימוע חוזר כדי לבדוק שוב את דעתו", ציין דובר גוגל בהצהרה שפרסמה החברה. "עם זאת, אנו מאוכזבים שהבקשה לא התקבלה במלואה ואנו שוקלים את צעדינו העתידיים".

כזכור, בשנים 2010-2007 מכוניות Street View של גוגל, שהיו מצוידות באנטנות Wi-Fi, אספו נתונים ומידע, כולל אי-מיילים אישיים, שמות משתמשים, סיסמאות, סרטוני וידיאו ומסמכים שנשלחו או התקבלו ברשתות Wi-Fi בלתי מוצפנות. גוגל אספה בזמנו כ-600 ג'יגה-בייט של נתונים ביותר מ-30 מדינות, בהתאם למסמכים שהוגשו לבית-המשפט.

במאי 2010 התנצלה החברה על העניין, אך מיד לאחר מכן הותקפה בתביעות ייצוגיות, שלבסוף אוחדו לתביעה אחת, המאשימה את גוגל בהפרה של חוקי ציתות פדרליים ומדינתיים.

גוגל טוענת כי פעולותיה לא היו בלתי חוקיות משום שהנתונים ששודרו ברשתות Wi-Fi נחשבים לתקשורת רדיו שהיא "נגישה ופתוחה לציבור הרחב", ולכן פטורות מחוק הציתות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים