אלכס הנת'ורן, קוואליסיסטמס: "הדרך לעמק הסיליקון עוברת בישראל"

"השוק המקומי מוצלח מבחינה טכנולוגית - הן בהיבט ההיצע והן בקרב הלקוחות המאמצים טכנולוגיות באופן מוקדם ונרחב", אמר סגן הנשיא לשיווק בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● "קוואליסיסטמס מחברת בין תהליכים, תחומים ואנשים, והתפקיד שלה קריטי. מטרתנו היא לסייע לאנשי ה-IT להביא את התשתיות שלהן אג'יליות וקלות לתפעול"

"בשל תפקידי, אני מבקר פה לא מעט. השוק הישראלי הוא מוצלח מבחינה טכנולוגית – הן בהיבט ההיצע שלו והן בקרב הלקוחות המאמצים טכנולוגיות באופן מוקדם ונרחב. יש בישראל חדשנות רבה, ויש קשר הדוק בין עמק הסיליקון וישראל, כשזו האחרונה משמשת שער כניסה לעמק הסיליקון, בשל החדשנות הרבה שיש פה מבחינה טכנולוגית". כך אמר אלכס הנת'ורן, סגן נשיא לשיווק בקוואליסיסטמס (QualiSystems), בראיון לאנשים ומחשבים.

מהן המגמות העיקריות בעולם ה-IT שאליהן נדרש להתייחס המנמ"ר?
"לצד מגמות-העל, של מיחשוב ענן, רישות חברתי, מיחשוב נייד ו-Big Data, הייתי מציע להתייחס לעוד כמה מגמות. האחת, רישות מוגדר תוכנה, SDN (ר"ת Software-defined networking), שמחוללת מהפכה באופן בו אנו מתייחסים לעולם הרשת, ולארכיטקטורה אותה אנו בונים בתחום. השנייה, שאינה חדשה, היא Lean IT, שתופסת תאוצה בשל התועלות הכספיות הטמונות בה. מדובר על עקרונות שיטת ה-Lean Manufacturing של טויוטה (Toyota), שפותחו לפני 50 שנים ומשם הועתקו לעולם ה-IT ומאפשרים ליישם ולהטמיע Lean בתהליכי פיתוח ובסביבות אג'יליות ולסייע לארגונים להתמודד עם אתגרים, שרבים לא הצליחו להתגבר עליהם.

השלישית, הקשורה למגמה השניה שציינתי, היא שיטת DevOps, בה פיתוח התוכנה מתבסס על התפיסה לפיה המפתחים ואנשי התפעול של ה-IT צריכים לתקשר אלה עם אלה ולפעול במשותף על מנת להאיץ את האספקה של שירותים עסקיים חדשים.

המשותף לכל המגמות שציינתי הוא שכולן גורמות ומסייעות ל-IT להגיב מהר יותר לצרכים העסקיים של הארגון. הן משקפות את התפיסה הרווחת, לפיה ה-IT אינו עומד בפני עצמו, אלא עליו להנפיק ערכים מוספים. זה קורה כי המנמ"רים מבינים שככל שהם ימכנו יותר תהליכים, כך הם יוכלו לספק פתרונות ושירותים בצורה מהירה ויעילה יותר".

"ה-IT אינו עומד בפני עצמו, עליו להנפיק ערכים מוספים". אלכס הנת'ורן, סגן נשיא לשיווק בקוואליסיסטמס. צילום: פלי הנמר

היכן קוואליסיסטמס משתלבת במגמות אלה?
"אנו מתמחים בפיתוח פתרונות תוכנה לניהול ומיכון של רשתות תקשורת, סביבות בדיקה ו-IT. אנו מספקים למערכי IT שני סוגי מיכון: האחד, תיזמור מערכי IT בסביבות שונות, דוגמת Open Stack ,Cloud Stack ,VMware vCenter, ו-Software AG – לטובת טיפול בתשתיות וירטואליות. השני הוא תחום המיכון של התהליכים. מה שיפה בקוואליסיסטמס הוא היכולת שלה לאחד שני שדות אלה. אם אתה ארגון IT, אתה רוצה למצות ולנצל את משאביך בצורה טובה יותר, ופה אנחנו נכנסים לתמונה".

מהן התועלות מהאג'יליות?
"אם ל-IT יש תהליכים ידניים הדבר אורך זמן רב – הן בהיבט התשתיות והן בהיבט הפיתוח. הרעיון הוא שה-IT יהיה זרז ולא גורם מעכב. מיכון התהליכים מביא לחיסכון בזמן, וככזה – לחיסכון במשאבים. ארגון אג'ילי הוא ארגון דינמי, בו יש תקשורת טובה יותר בין חלקי הארגון, מציאת תקלות וצווארי בקבוק נעשית באופן מהיר יותר. כך, כולם שבעי רצון – המפתחים, הלקוחות של תוצרי הפיתוח, ובמשתמע – כלל הארגון".

מי הם הלקוחות שלכם?
"לקוואליסיסטמס יש יותר מ-200 התקנות ברקב ארגונים בינלאומיים, דוגמת ספקי השירותים הגדולים בעולם, חברות סלולר, חברות כבלים, יצרניות טכנולוגיה, ארגוני אנטרפרייז גלובליים וסוכנויות ממשלתיות גדולות. ארגונים אלה אימצו את הטכנולוגיה שלנו כדי לבצע מיטוב במעבדות הבדיקה, בדטה סנטרים ובתשתיות התקשורת שלהם, כדי לעבוד באופן אג'ילי יותר ולהניע את עסקיהם קדימה.

יש לנו כמה וכמה לקוחות בישראל, ביניהם רד תקשורת, סרגון (Ceragon Networks), רדוויז'ן (Radvision) שנרכשה על ידי אווייה (Avaya), סנדיסק (SanDisk) ופוליקום (Polycom)".

"קוואליסיסטמס מחברת בין תהליכים, תחומים ואנשים והתפקיד שלה קריטי. מטרתנו היא לסייע לאנשי ה-IT להביא את התשתיות שלהן אג'יליות וקלות לתפעול", סיכם הנת'ורן. "אנו רוצים לספק יכולות אלה למגוון בעלי תפקידים ב-IT הארגוני – מפתחי היישומים, הבודקים, אנשי אבטחת המידע ומי שמטפל בהלימה לרגולציות. כל אלה נדרשים להביא את היישומים העסקיים ממצב של פיתוח למצב של הטמעה באופן הזריז והאיכותי ביותר. צמחנו בכל אחת משלוש השנים האחרונות בכ-50%, ואני מעריך כי הצמיחה תימשך גם ב-2014".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים