תוכן שיווקי

על מה לחשוב לפני, במהלך ולאחר הקמת דטה סנטר

30/12/2013 15:27

מאת: צחי יבנאי, מנהל תמיכה טכנית – תחום תקשורת, בינת יישום מערכות

תפעול מערכות ה-IT הינו קריטי להמשכיות פעילותו העסקית של כל ארגון מודרני כיום. ארגונים רבים מפקידים בידי מערכות מיחשוב את כל פעילותם, החל משרתי מסמכים ודואר ועד למערכות מורכבות, כגון CRM ו-ERP. תכנון נכון של מרכז העצבים הארגוני, הלוא הוא הדטה סנטר, ימנע פגיעה בעסק בעקבות פגיעה במידע ובתהליכים שהדטה סנטר מספק. לפיכך, כל ההחלטות הנוגעות לאדריכלות, בחירת תשתיות, עיצוב, פריסה והקמה בפועל של מרכז הנתונים חייבות להתקבל בהתאם למטרה זו.

חשבו על האסונות
ההגנה על הדטה סנטר מתחילה עוד לפני תחילת עבודות הבנייה. לבחירת המיקום הגיאוגרפי חשיבות מכרעת לתפקודו של מרכז הנתונים, כאשר רעידות אדמה, שריפות, הצפות ואסונות טבע נוספים עלולים לפגוע בתפקודו התקין ולגרום לנזק כבד. בנוסף, כדאי מאוד לבדוק נושאים כגון קרבה למקורות אנרגיה, תשתיות תקשורת זמינות, שירותי תחבורה ושירותי חירום.

צפוף זה ירוק
צריכת האנרגיה היא ההוצאה המרכזית של מרכז הנתונים. היא נעה בין עשרות KW למרכז נתונים קטן ועד עשרות MW למרכז נתונים גדול. לשם השוואה, צריכת האנרגיה של מתקן גדול גבוהה מצריכת האנרגיה של 100 בנייני משרדים טיפוסיים.

צפיפות מסד השרתים הוא רכיב חשוב בשיפור אמינות וניצול האנרגיה. צפיפות גבוהה תבטיח חיסכון כספי, חיסכון בציוד וצמצום שטח האתר. התוצאה היא צמצום משמעותי של פליטות פחמן דו חמצני והפיכת מרכז הנתונים ל-"ירוק" יותר.

גמישות היא המפתח לשינויים עתידיים
מודולאריות וגמישות מהוות המפתח לגידול ושינוי הדטה סנטר לאורך זמן. המהירות הרבה שבה ארגונים מתפתחים ומשתנים דורשת ממרכז הנתונים של החברה להתאים עצמו לשינויים אלה.

גישה מודולארית להקמה ופריסה של מרכז הנתונים, הן מבחינת צרכי האנרגיה והן בהיבט המיזוג, עשויה לקדם את ההתפתחות המהירה של הארגון, מאפשרת עלויות נמוכות של ההקמה וההפעלה העתידית וצפיפות גבוהה שכאמור, מובילה לחיסכון באנרגיה.

עם האצבע על הדופק
ניהול תשתית מרכז הנתונים (DCIM – ר"ת Data Center Infrastructure Management) הוא שילוב בין עקרונות ה-IT למגמה המתפתחת של ניהול חכם של מתקנים, דוגמת פיקוח מרכזי על הנעשה במתחם ובקרה על המערכות הקריטיות כחשמל, מיזוג ואבטחה.

הניהול מבוצע באמצעות שילוב של תוכנה, חומרה וחיישנים. מערכות DCIM מאפשרות למנהלי הדטה סנטר לזהות מקורות סיכון (כגון טמפרטורה גבוהה, לחות או נפילות חשמל) טרם קריסתן, ולהגדיל את זמינות ויתירות המערכות הקריטיות.

בינת יישום מערכות מתמחה בפתרונות דטה סנטר מקיפים ורחבים, שכוללים רכיבי תשתיות תקשורת מתקדמים, עבודות בינוי וכבילה, הקמת תשתיות מודולאריות למערכות חשמל ולמיזוג האוויר, הטמעת מערכות קירור מתקדמות (In-Raw) ומערכות בקרה וביטחון. תהליך התכנון של כל מרכז נתונים חדש שמבצעת החברה כולל הערכת סיכונים מדוקדקת, תוך מתן המלצות לשיפור ועלויות ביצוע.

אירועים קרובים