אי-ביי מציגה: המוצרים האהובים ביותר על הלקוחות הישראלים ב-2013

משעונים ועד מתנות לחגים, ממוצרי טיפוח ועד כלי מטבח - ענקית הקמעונות פרסמה את רשימת המוצרים הכי פופולריים בקרב צרכני הרשת המקומיים ● וגם: כמה רכבי יוקרה לאלפיון העליון נקנו באמצעות האתר במהלך השנה החולפת?

הישראלים אוהבים לקנות באי-ביי (eBay) שעונים, מתנות לחגים, אביזרים לרכב ואפילו את כלי הרכב עצמם – כך עולה מסיכום של רכישות שביצעו ישראלים השנה שפרסמה אי-ביי ישראל.

הנתונים שפרסמה החברה מעידים על מגמה הולכת וגוברת של רכישות עונתיות: הישראלים רוכשים מוצרים לבית ולמטבח לקראת ראש השנה ופסח, תחפושות לפורים, מוצרי חזרה לבית הספר וטירוף קניות שהכפיל את עצמו מהשנה שעברה בתקופת הקניות ברשת שלקראת חג המולד.

שעונים הם אחת הקטגוריות המובילות בקניות של ישראלים באתר: משעונים פשוטים, שנקנים בסיטונות ונמכרים בארץ, ועד שעוני יוקרה דוגמת ברייטלינג ואומגה, בעלויות של עשרות אלפי דולרים. כל כך הרבה שעונים, עד כדי כך שמדי ארבע דקות ישראלי קונה שעון יד באי-ביי.

ישראלי קונה שעון יד באי-ביי כל 4 דקות בממוצע. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

גידול בולט נרשם השנה במכירות חלקי החילוף והאביזרים לכלי רכב – מעשרות אלפים ב-2012 למאות אלפים ב-2013. בהתחלה, הסחר בחלקי חילוף לרכבים באמצעות אי-ביי בוצע בעיקר על ידי אספנים ומועדוני ספורט מוטורי אתגרי ונהיגת שטח. לאחר מכן הבינו בעלי המוסכים את היתרון שברכישת חלפים בכמויות גדולות ובהפרשי מחירים משמעותיים דרך האתר והחלו לקנות בו בסיטונות. כיום, הצרכנים הפרטיים הם אלה שמובילים את המגמה, והם מזמינים את החלפים והאביזרים מחו"ל ומתקינים אותם לבד או במוסכים בארץ. כך, למשל, בכל 18 דקות קונה ישראלי באתר נורה לרכב.

הישראלים קונים באי-ביי, על פי הנתונים, לא רק את חלקי החילוף, אלא גם כלי רכב עצמם: השנה קנו הצרכנים מהארץ באמצעות האתר שני רכבי פרארי, בעלות של כמיליון שקלים כל אחד, שתי מכוניות למבורגיני ורולס רויס אחת. וגם אופנוע הרלי דייווידסון במחיר של 22 אלף דולר.

נתון נוסף מעלה שאי-ביי פופולרי גם בקרב הכלות הישראליות: רבות מהן מזמינות שמלות כלה דרך האתר, ובדרך כלל רוכשות שתיים או שלוש יחד. הפרשי המחירים אדירים: אלפי או עשרות אלפי שקלים בארץ לעומת כמה מאות דולרים לכמה שמלות, ועוד כמה "גרושים" לתיקונים והתאמות.

יש גם מי שקונה רולס רויס באי-ביי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הקונים הישראלים מנצלים את פערי המחירים העצומים בין ישראל וחו"ל על מנת לרכוש באי-ביי מוצרי טיפוח איכותיים וממותגים, כמו מברשות שיניים חשמליות, סכיני גילוח, מייבשי שיער, דיאודורנטים, קרמים ובשמים.

כמו כן, נראה שהישראלים התאהבו במצלמות אבטחה, שכן מדי שעה רוכש צרכן מקומי באי-ביי אחת כזו. האם זה נובע ממודעות גוברת למעקב אחרי מה שקורה בבית או בגלל מקרים של פגיעה בחסרי ישע? ואולי יש פה גם קצת מציצנות? ייתכן. כך או כך, תחום מוביל נוסף ברכישות של הישראלים בענק הקמעונות הוא מוצרי ילדים ותינוקות. גם כאן, הסיבה העיקרית לכך היא פערי המחירים הענקיים; רווחות במיוחד קניות של עגלות ומנשאים של מותגים מובילים.

עוד תחום מוצרים אהוב על הישראלים באי-ביי הוא כלי המטבח: הם קונים מאות אלפים מהם, החל מסכיני שף וכלה בסירים ומחבתות של יצרנים ממותגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים