עבודה לפני ציוצים: לינקדאין פופולריות יותר מטוויטר

22% פעילים ברשת החברתית המיועדת למטרות עסקיות, לעומת 18% בלבד ברשת המיקרו-בלוגינג שהונפקה לא מכבר – כך עולה מסקר של Pew שנערך בארה"ב ● שירות התמונות Pinterest מושך אליו 21% מהמשתמשים, רובם מבוססים כלכלית ● ופייסבוק? ממשיכה להוביל ללא עוררין

31/12/2013 12:33

מספר המשתמשים ברשתות החברתיות לינקדאין (LinkedIn) ו-Pinterest גדול מהמצייצים בטוויטר (Twitter). כך עולה מסקר של מכון המחקר Pew, שנערך בקרב 1,445 משתמשי אינטרנט בני 18 ומעלה.

22% מהמשיבים לסקר ציינו כי הם משתמשים בלינקדאין, לעומת 21% שמשתמשים בשירות התמונות ו-18% בלבד שלוקחים חלק פעיל ברשת המצייצת. כוחה של Pinterest התחזק בשנה החולפת עם עלייה של 6% במספר המשתמשים לעומת 2012.

אולם, כשבוחנים את מדד הפעילות ברשתות החברתיות, התמונה משתנה. כך, 46% מהמשתמשים בטוויטר השיבו כי הם מבקרים מדי יום ברשת המיקרו-בלוגינג – כמעט פי שניים ממשתמשי Pinterest (כ-23%), ומעט פחות מפי שלושה מלינדקאין (13%). גורמים בענף מעריכים כי מאחר שהשימוש בטוויטר פחות אינטואיטיבי מזה בפייסבוק (Facebook), המשתמשים נרתעים. זו הסיבה לטענתם שהרשת החברתית לא צומחת כפי שהיא מצפה, ואינה נחשבת למיינסטרים כמו האח הגדול של מארק צוקרברג.

ברשת החברתית הפופולרית בעולם משתמשים כ-71%, כך על פי כמות המשיבים לסקר. מדובר בעלייה מהשנה שעברה (67%). "פייסבוק היא הפלטפורמה הדומיננטית מבין הרשתות החברתיות מבחינת מספר המשתמשים, אך רבים מהם נוטים כיום לגוון ולהשתמש במספר רשתות", נכתב בסקר. "רשת Pinterest זוכה לעניין בעיקר בקרב נשים – מספר המשתמשות גבוה פי ארבעה ממספר המשתמשים – ומושכת בעיקר בעלי תארים אקדמיים ומשתמשי אינטרנט מבתי אב בעלי הכנסה גבוהה".

ואכן, פילוח על פי הסקטורים השונים תחשוף תמונה מעניינת. כך, טוויטר מושכת מספר גדול יותר של משתמשים שחורים וצעירים לעומת המתחרות לעיל. 29% מהמשיבים האפרו-אמריקניים לסקר ציינו כי הם משתמשים בטוויטר, בהשוואה ל-16% בלבד מהנסקרים הלבנים וההיספאנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים