תוכן שיווקי

QlikView – החוזקה של פלטפורמת BI אינטראקטיבית

פורסם על ידי כריסטופר מברדי ב-Business Discovery Blog

31/12/2013 15:28

באחרונה נתקלתי בכתבה מעניינת שכותרתה: "ויזואליזציה או ניווט". בכתבה זו מציע הכותב ש-"ניווט" חשוב יותר מוויזואליזציה, ושיכולת זו היא תוצר של הפלטפורמה הטכנולוגית המונחת ביסודו של מוצר בינה עסקית (BI). להלן ציטוט מהמאמר:

"אולי נראה כי רוב הפעילות בבינה עסקית קשורה לשיפור מתמיד של הוויזואליזציה… אולם איני סבור כי כך הם פני הדברים – סבורני כי הניווט חשוב הרבה יותר; ושלא כמו רוב הוויזואליזציות הטהורות, הניווט תלוי בדרך כלל עד מאוד ביכולות של הפלטפורמה הטכנולוגית".

אנחנו, ב-QlikView, מסכימים מאוד עם דברים אלה. אין זה אומר שוויזואליזציית נתונים אינה חשובה. אדרבא, השקענו רבות ביכולות הוויזואליזציה שלנו ב-QlikView גרסה 11 וגם באלה שיבואו אחריה. אלא שוויזואליזציה היא רק היבט אחד מתוך סדרה רחבה יותר של יכולות המאפשרות תגליות ותובנות.

אנחנו נוטים לחשוב על מה שנכתב בכתבה המתארת את תהליך הניווט בדומה לתהליך אינטראקטיבי. משמעות הדבר היא הענקת דרך טבעית ויעילה למשתמש להגיע אל מעבֶר למידע המוצע לו בסדרה הראשונית של טבלאות וגרפים. לא משנה עד כמה טובה הוויזואליזציה, אין היא יכולה לספר את הסיפור במלואו. בנוסף, ויזואליזציה טובה מעוררת יותר שאלות מאלה שהיא יכולה לענות. זו הסיבה שאנחנו רואים בוויזואליזציה נקודת התחלה, לא תמונה מלאה.

מגמה נוספת שנוצרה באחרונה קשורה למושג של סיפור הנתונים. מִסְפר ספקים, ובכללם אנחנו, הולכים בכיוון זה. אנחנו רואים בסיפור הנתונים דרך לשיתוף פעולה ולשכנוע, כשהמרכיבים החזותיים והאינטראקטיבים מוצגים באופן המבטא תובנות ודעות.

שוב, אינטראקטיביות היא מרכיב עיקרי. אין זה מספיק לפרסם מאמרים על נתונים סטטיים המהווים, עדיין, תקשורת חד כיוונית. יש צורך באינטראקטיביות ובאפשרות לגלות תגליות אפילו בזמן שמספרים סיפורים. החוויה צריכה להיות של דיאלוג בין המשתמש לחלקים הוויזואליים, לא של מונולוג של תצוגות יפות. תסריטי הנתונים אמורים לאפשר למשתמש לעבור בצורה חלקה בין ניתוח נתונים חי ואינטראקטיבי לתובנות קבועות מראש.

בסופו של דבר, הכול חוזר שוב לחוזקה של הפלטפורמה. אינטראקטיביות היא אפשרית רק כשטכנולוגיית הבסיס תומכת בה באופן חזק וייחודי. טכנולוגיית QlikView Natural Analytics מאפשרת חוויה אינטראקטיבית ללא מתחרים.

היכולות של המשתמש העסקי לנווט בצורה אינטראקטיבית בין עולמות ויזואליים ולהגיע לתובנות הם הבסיס המרכזי בתפישת המוצר והתפישה בה משתמשים כיום משתמשים בנתונים.

למידע נוסף או לתיאום פגישה להצגת המערכת ניתן לפנות ל-QlikView.

אירועים קרובים