לא גיי-פרנדלי: דל מאפשרת ללקוחותיה לסנן אתרים גאים

החברה סירבה להסיר שירות שניתן ללקוחות עסקיים, במסגרתו הם יכולים לסנן אתרים שפונים ללהט"בים, בהם כאלה שמצויים במצוקה ● טרנד מיקרו הציעה שירות דומה - אולם הפסיקה אותו לאחר פניות

דל (Dell) וטרנד מיקרו (Trend Micro) מציגות את עצמן כחברות ידידותיות לגייז, אבל מסתבר שזה לא תמיד נכון: כל אחת מהן לחוד מקדמת שירות שמאפשר ללקוחות לחסום אתרים בעלי תכנים להט"ביים.

באמצעות השירות של דל יכולים הלקוחות לחסום את האתרים כולל, למשל, כאלה שעוזרים לגאים במצוקה, במשרדים, בתי עסק, בתי ספר ובעצם בכל מקום ציבורי שהוא.

שתי החברות מפעילות את השירות על אף שזכו בעבר ב-100% במדד השוויוניות של ארגון זכויות הלהט"בים HRC. טרנד מיקרו הסירה אותו לאחר שקיבלה פנייה מאתר GayStarNews, שחשף את העניין, אולם דל מסרבת לכך.

על פי החברה, "המוצרים שלנו מציעים פילטרים שונים שמאפשרים לבחור האם לאפשר או לא גישה לאתרים מסוימים, בהתבסס על הצרכים של בית העסק או הארגון. המסנן שחוסם תכנים שקשורים להומואים ולסביות הוא חלק מקטגוריה שכלולים בה תחומי עניין שונים. המטרה שלנו היא לספק ללקוחותינו את האפשרויות, לאפשר להם לספק גישה למה שהם צריכים, כך שיוכלו להבטיח סביבה יצרנית ויעילה. אנחנו לא שופטים את הבחירות של לקוחותינו אילו אתרים לסנן. אנחנו אף פעם לא מאפשרים גישה כללית לאתרים כלשהם, כולל לאתרים הומו-לסביים".

מטרנד מיקרו נמסר לאתר כי "הורדנו את קטגוריית הסינון הזו מאחר שכמה עובדים השתמשו בה כדי לצנזר אתרים לגיטימיים שהתברר שהיו להט"ביים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים