ארה"ב: הרשות להלבנת הון תפטור יצרני ביטקוין לצרכים עצמיים מחובת דיווח

ברשות הגיעו למסקנה כי יצרני ביטקוין שממירים את המטבעות הווירטואליים לדולרים או יורו לא מעבירים או לוקחים כספים, ולכן לא חלה עליהם חובת הדיווח על פי החוק

שובר את השוק. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הרשות האמריקנית לאיסור הלבנת הון, FinCEN (ר"ת Financial Crime Enforcement Network), הודיעה כי היא פוטרת מדיווח יצרני (ובשפת הרשות – מפיקי) ביטקוין לצרכים עצמיים, המבקשים להמיר אותם למטבעות אחרים. זאת, לאחר שיצרנים של המטבעות הווירטואליים נדרשו להירשם ולדווח לפי חובות הדיווח והציות של נותני שירותי מטבע, שדומות לחובות החלים על בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים.

זכאים לקבל את הפטור אנשים שמבקשים להמיר את המטבע הווירטואלי למטבע מוחשי במזומן או להשתמש בו לרכישת מוצרים ושירותים. על פי הודעת הרשות, ההנחיות שונו "כיוון שאדם (יחיד או תאגיד) המפיק ביטקוין למען עצמו ולא עבור גורם אחר אינו מעביר כספים ואינו מקבל כספים כמשמעות החוק ולפיכך אינו נחשב לנותן שירותי מטבע. הדבר חל גם אם יחיד משתמש בביטקוין לתשלום עבור שירותים או טובין שקיבל מגורם אחר והמיועדים לו עצמו, או מחלק לבני אדם שהם בעלי המניות של חברתו. כמו כן, יוכל בעצמו להמיר את הביטקוין שהפיק למטבע אחר, כדי לשלם חובותיו שנוצרו קודם לכן או כהשקעה של אותו אדם או תאגיד".

עם זאת, FinCEN הדגישה כי "אם ההפקה מתבצעת לפי חוזה עבור לקוח אחר שאינו המפיק עצמו, עשוי המפיק להיחשב לנותן שירותי מטבע". ההנחיות שונו לאחר שהבעלים של חברת Atlantic City Bitcoin, שמפעילה מספר כורים במתקן בניו-ג'רזי, ניהל מגעים עם הרשות במסגרתם הבהיר כי לפני מתן ההוראה הכופה על כל אדם המפיק ביטקוין להירשם, היא הייתה חייבת לקבל תגובות מהציבור. זאת, לדבריו, לפי החוק האמריקני שמסדיר קביעת הנחיות מנהליות.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים אודות ביטקוין? הירשמו עכשיו לכנס "סיכויים או סיכונים"

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עוף החול

    מי שנהנית מהתכונה סביב האלטים זאת תעשיית החומרה. כדאי להסתכל על חברת טאואר

אירועים קרובים