HP הפסיקה את ההתקשרות עם משרדי יח"צ ב-100 מדינות, כולל ישראל

רק כ-15 סניפים של ענקית המיחשוב ברחבי העולם ימשיכו לקבל שירותי יחסי ציבור ממשרדים מקומיים, היתר יאלצו להסתפק בעבודת המטה הממוקם באנגליה ● גורמים בענף מביעים פליאה ומעריכים שמדובר במצב זמני

HP ערכה שינויים במחלקת יחסי הציבור שלה, במסגרתם הפסיקה את ההתקשרות עם המשרדים המייצגים אותה בישראל ובעוד כ-100 מדינות ברחבי העולם. רק כ-15 סניפים של ענקית המיחשוב ברחבי העולם ימשיכו לקבל שירותי יחסי ציבור ממשרדים מקומיים.

בשנים האחרונות טופלו יחסי הציבור של HP ישראל על ידי משרדו של מוטי שרף (מיחשוב ארגוני) וגיתם (מיחשוב צרכני), ולפני כן על ידי משרדו של רני רהב. בעקבות שינויים שנעשו ברמת מטה החברה, נוצר מצב לפיו לחברת יחסי הציבור העולמית שמספקת שירותי יח"צ ל-HP, אין נציגות בישראל. לפיכך, הוחלט על פתיחת מטה יחסי ציבור באנגליה המטפל במספר מדינות ובהן ישראל.

גורמים בענף ה-IT המקומי הביעו פליאה על המהלך, שכן נוצר מצב בו גוף שאינו מקומי ואינו מעורה בשוק הישראלי מספק שירותי יחסי ציבור לסניף בישראל ולעיתונאים המסקרים את התחום. הם העריכו כי מדובר במצב זמני, שצפוי להשתנות בעוד כמה חודשים, לאחר שהחשיפה התקשורתית של ענקית ה-IT בארץ תפחת באופן משמעותי.

לא נמסרה תגובה מ-HP ישראל.

מהלך קיצוצים נרחב
הקיצוץ בתקציבי יחסי הציבור של ענקית ה-IT הוא חלק מהמהלך הכולל עליו הודיעה HP בתחילת השבוע, במסגרתו הודיעה על פיטורי ענק של 5,000 עובדים נוספים. יצרנית המיחשוב הגדולה בעולם הגדילה את תחזית המפוטרים מהחברה בשנה הקרובה ל-34 אלף עובדים, עקב "תנאי השוק ואילוצים עסקיים". בעיתונות הטכנולוגית בארה"ב העריכו כי רבים מהמפוטרים הם אנשי שיווק ויחסי ציבור.

הודעה דרמטית זו היא המשך ישיר להשתלשלות האירועים בחברה. כך, לפני כשנתיים הודיעה ענקית המיחשוב על פיטורי 29 אלף עובדים. כזכור, במאי 2012 הודיעה החברה על כוונתה לפטר 27 אלף עובדים, וארבעה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2012, הגדילה את מצבת המפוטרים ב-2,000 נוספים. חדשות רעות אלו, אגב, לא מנעו מענקית המיחשוב להגדיל פלאים את שכרה של המנכ"לית מג וויטמן ב-1.5 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים