אפל מכחישה: "לא שיתפנו פעולה עם ה-NSA"

ענקית הטכנולוגיה דוחה את הטענות כי ידעה על השתלת דלתות אחוריות במוצריה במטרה לעקוב אחרי המשתמשים: "לא מודעים לתוכניות כלשהן של ה-NSA"

אפל (Apple) מכחישה כי שיתפה פעולה עם ה-NSA בפיתוח פריצה למכשירי iPhone. כך על פי הודעה שמסרה החברה בתגובה לדיווחים האחרונים, לפיהם הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית פיתחה מערכת המאפשרת חדירה לסמארטפונים של ענקית הטכנולוגיה ומעקב אחרי הפעילות בהם.

"אפל מעולם לא שיתפה פעולה עם NSA בפיתוח של 'דלתות אחוריות' למוצריה, ובכלל זה מכשירי iPhone. איננו מודעים לתוכנית כלשהי של NSA המכוונת למוצרינו", נמסר מהחברה. "נוסיף להשתמש במשאבים שלנו כדי להקדים פורצים עוינים ולהגן על לקוחותינו מפני מתקפות, יהיו אשר יהיו הגורמים הניצבים מאחוריהן".

הכחשה זו מגיעה מספר ימים לאחר הכתבה בעיתון הגרמני דר שפיגל (Der Spiegel), המתארת כיצד שילבו ב-NSA דלתות אחוריות במכשירים רבים של ענקיות תקשורת על מנת שיוכלו בשעת הצורך לפרוץ אליהם, ובהם גם אלה של סמסונג (Samsung), סיסקו (Cisco) ודל (Dell). עם זאת, שמה של אפל לא צוין במפורש בידיעה.

סוכנות הביון האמריקנית ממשיכה לשמור על ערפול. "אנו מגלים עניין בכל טכנולוגיה שבה משתמשים יעדי מודיעין זרים, ומבצעים את המשימה שלנו תוך שמירה קפדנית על כך שמשתמשים תמימים לא ייפגעו", מסרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים