SEO שעובד שכל CMO ו-CIO חייבים לדעת – פרק ג'

יש ערך רב בסידור האתר כדי שיהיה ידידותי לגוגל, עם הכותרות המתאימות ומילות המפתח במקום, אבל זה לא מספיק ב-2014 ● כדי להצליח, התוכן באתר של הארגון צריך לבלוט בכמה רמות מעל המתחרים - קודם כל על ידי הבנה שיש בתחום הזה שליט יחיד: התוכן ● פרק ג' בסדרה

בחלקה הראשון של הסדרה הסברתי מהו קידום אתרים. בחלק השני התחלתי להדגים מה על המנמ"רים ומנהלי השיווק לדעת על הנושא. בפרק הנוכחי אמשיך עם ההסבר.

התוכן הוא המלך והוא מיועד לבני אדם ולא לעכביש של גוגל
אחרי שלמדנו שהצעד הראשון שעל המנהלים לנקוט בו בבואם ללמוד על קידום אתרים הוא לחשוב מה הם כבר יודעים על הנושא ומה לא, ושלאחר מכן עליהם להבין שקידום אתרים הוא שיווק ולא פרויקט, הצעד הבא הוא לדעת שיש בעולם הזה מלך אחד: התוכן. השיווק באינטרנט סובב סביבו. צריך שיהיה זה תוכן שייתן לאנשים את מה שהם רוצים ולא רק למנועי החיפוש את מה שהם מחפשים.

פעם, לפני שנים, גוגל (Google) היה במובן הזה טכני לחלוטין וניתן היה "להאכיל" אותו בטקסטים ו-"לסבן" אותו בקישורים, רק כדי שהאתר של הארגון ידורג במיקום גבוה. לא היה שום קשר בין מה שפרנסי ענקית החיפוש תפסו כאיכות לבין מה שהלקוחות החשיבו ככזו. אלא שאותה תקופה של חסד, בה ספרנו את מספר הפעמים שביטוי המפתח הופיע בדף ויצרנו קישורים תחת כל עץ רענן, חלפה עברה לה לבלי שוב.

מאז כניסתן של הרשתות החברתיות – פייסבוק (Facebook) בראשן ולצידה טוויטר (Twitter), לינקדאין (LinkedIn) וגוגל פלוס (+Google), הן קיבלו משקל הולך וגדל בחישוב הציון הקובע את דירוג האתרים בגוגל. על המנמ"רים ומנהלי השיווק לדעת שהתוכן שלהם צריך להיות בעל ערך ללקוחות שקוראים אותו וגורם להם לפעול, ללחוץ, לשתף, לדבר: לעשות לייק, 1+, שיתוף, ציוץ, אזכור בבלוג או הצבת קישור בפורום.

חלפה לה התקופה של קידום אנונימי של אתרים. פעם הוא עבד, ובגדול – ולא עוד. 500 לייקים שנקנו בשני דולר מההודים בתמורה לסטטוס שפורסם לא יעזרו לארגון אלא אף יכולים לגרום לפייסבוק להזהיר אותו במקרה הטוב, ובמקרה הרע – לסגור לו את החשבון.

כדי שהלקוחות יעשו לייק, שיתוף וכדומה, התוכן צריך להיות בשתי רמות גבוה ממה שהארגון יוצר כיום. שוב למחזר תכנים שנלעסו באינטרנט מאות פעמים כבר לא עובד, שוב לכתוב על "חמש סיבות ל.." או "ארבע דרכים ל.." ישעמם את הלקוחות, שבוודאי קראו מאמר עם כותרת דומה באתרים אחרים, לא יגרום להם לפנות או לקנות ובסופו של עניין ישפיע גם על האופן בו גוגל מדרג את האתר. בניגוד לעבר, אז זה לא עבד ככה, כיום הכול קשור.

אדגים סוג אחד של תוכן איכותי באמצעות סיפור: עם חתימת ההסכם בין המעצמות לאיראן בנושא הגרעין פרסם הבלוגר עומר כביר פוסט על "כמה מההבטחות היותר מאיימות שהומטרו עלינו בשלושת העשורים האחרונים. כולן, כמה מפתיע, לא התגשמו".

כביר עשה עבודה מצוינת שאף אחד לא עשה לפניו. מבחינה זו, התוכן שלו ייחודי. הטקסט שבמאמר אמנם קצר מאוד – פחות מ-150 מילים, אבל התוכן העיקרי שלו הוא צילומים מהעיתונים הדהויים עם כותרות הענק: "עד שנת… איראן תייצר נשק גרעיני". הכותרות הללו חזרו יותר מפעם אחת במהלך 30 השנים האחרונות.

מעבר לעבודת המחקר וחיטוט הרגליים של כביר, הוא הזדרז והוציא את המאמר בזמן, כל עוד הנושא היה חדשותי וחם. עוד קצת השתהות והוא היה מפספס ובגדול, כי את הכותרות תפס מותו של אריק איינשטיין.

הרעיון המבריק לתוכן הפוסט והזריזות בהכנתו השתלמו לכביר. נושא ההסכם עם איראן היה בכותרות, התוכן היה ייחודי ובזמן, והמאמר שלו נתן זווית חדשה, שזכתה לאהדת הגולשים – אלה עשו לייק, שיתפו, העבירו, דיברו. הרעש והמהומה שנוצרו סביב הפוסט הגיע עד לתוכנית צינור לילה ועד להמוני קישורים מהמדיה החברתית: בלוגים, פורומים, פייסבוק ועכשיו גם האתר של ערוץ 10. אזכורים טובים וקישורים משובחים – זוהי פעילות קידום אתרים ששמה הרחק מאחור את כל הבלוגים האחרים ושבעקבותיה תשתפר הנראות של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

לסיכום
יש ערך רב בסידור האתר כדי שיהיה ידידותי לגוגל, עם הכותרות המתאימות ומילות המפתח במקום, אבל זה לא מספיק ב-2014. כדי להצליח, התוכן באתר של הארגון צריך לבלוט בכמה רמות מעל המתחרים ולגרום לקוראים לשלב אותו באופן טבעי בשיח שהם עורכים במדיה החברתית. רק ככה הארגון ירוויח ביושר את הנראות במנועי החיפוש וגוגל יותר מאשר ישמח לחשוף אותו לעוד ועוד קהלים.

הכותב הוא זהר עמיהוד, יועץ שיווק באינטרנט לחברות וארגונים.

+Google

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    נראה לי שנפלה טעות והתכוונת לכיתות רגליים ולא חיטוט הרגליים

אירועים קרובים