CA: ב-2014 יתרחב פער המיומנויות, יגבר התיאבון ליישומים והכל יתמקד בחוויה

"כדי למצות את היתרונות העסקיים שמבטיחות טכנולוגיות דוגמת מדיה חברתית, מובייל וענן, נחוץ מפנה דרמטי במסד המיומנויות של מחלקת המיחשוב בארגון", מסבירה ענקית ה-IT בדו"ח תחזיות שפרסמה עם תחילת השנה החדשה ● עוד מעריכים ב-CA, כי מחלקת המיחשוב עומדת, יותר מאי פעם, "להפוך למרכיבת יישומים וסוכנת של שירותים עסקיים" ● שש המגמות שיאפיינו את ה-IT ב-2014

"מחלקות המיחשוב בארגונים יקדמו במהלך 2014 מודלים שכוללים מעורבות רבה יותר של היחידות העסקיות בשירותי ה-IT המסופקים להן", כך אמר ג'ון מיקלסן, מנהל הטכנולוגיה הראשי של CA העולמית. לדברי מיקלסן, שהתראיין לרגל פרסום דו"ח התחזיות של החברה לשנה החדשה, "מנמ"רים יגלו נכונות רבה יותר לוותר על בקרה ולהציע מודל מקיף לאספקת שירותים, שכולל את כל הרכיבים הנחוצים והטכנולוגיות הנדרשות, כדי ליצור חוויית משתמש משולבת. התמקדות באספקת שירותים במכשירים ניידים מתוך מערכת של מעורבות, והסתמכות על ניהול של ביצועי יישומים בביטחון מלא, תאפשר למחלקות ה-IT להתקדם לתפקיד של יועץ מהימן וסוכן שירותים, בעולם חדש של מיחשוב דינמי".

על פי CA, שש מגמות תאפיינה את מה שיקרה במחלקות ה-IT בשנת 2014. הראשונה היא, שמשבר המיומנויות יחריף: "בזמן שבארגונים ממהרים לאמץ טכנולוגיות של מדיה חברתית, מכשירים ניידים ושירותי ענן – ולהשקיע בהן, מחוללת הצמיחה המהירה של טכנולוגיות אלה מהפכה אמיתית בארגון", נכתב. "כדי למצות את היתרונות העסקיים שהן מבטיחות, נחוץ מפנה דרמטי במסד המיומנויות של מחלקת המיחשוב. טכנולוגיות Big Data מחייבות מדעני נתונים מסוג חדש, וההתפתחויות בטכנולוגיות של מכשירים ניידים, מדיה חברתית וחיישנים, נסמכות על שינויים מהותיים בעיצוב ובמבנה של יישומים וממשקי משתמש. אלה מחייבות מיומנויות ייחודיות שהן נדירות מאוד כיום, ואף מחלקת IT לא תוכל לאייש את כל המשרות הנחוצות בתחומים אלה".

אחד המחקרים מעריך, כי בשנת 2018 יחסרו לארגונים בארצות הברית לבדה כשלושה מיליון עובדים אקדמיים בתחומים טכניים, לרבות מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

המגמה השניה דנה ביישומים. "התיאבון ליישומים יגבר ב-2014 ויזין את הביקוש לממשקים של ביצועי יישומים. האימוץ הנרחב של שירותי ענן, מכשירים ניידים וחידושים טכניים נוספים, יוביל לשינויים מהותיים באופן שבו יוצרים ופורשים יישומים", נכתב. "היישומים לא יתאפיינו עוד במבנה קשיח ובאירוח בפלטפורמה בודדת, אלא ניתן יהיה להרכיב אותם במהירות באמצעות רכיבים שמקורם בפיתוח עצמי או בספקית, והם יפעלו באופן עצמאי – במתכונת מקומית ובכל פלטפורמת חומרה, במתכונת ענן, או במתכונת משולבת. בסביבה כזו, מנמ"רים שיתקדמו במעלה שרשרת הערך ויתמקדו בניהול של יישומים ושירותים, יגבירו את יכולת החברה לקדם הצלחה עסקית.

על פי CA, מחלקת המיחשוב עומדת, יותר מאי פעם, "להפוך למרכיבת יישומים וסוכנת של שירותים עסקיים. כשפתרונות של תוכנה כשירות (SaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותשתית כשירות (IaaS) מעניקים גישה מיידית לקיבולת מיחשוב, תגבר ההתמקדות של ה-IT ביישומים עסקיים מרוכבים – במקום במודל של רכישה, הקמה וניהול. זאת, מתוך שאיפה להשיג רמות חדשות של מהירות, חדשנות, ביצועים ויחס יעיל של עלות/סיכון. כדי שהמעבר יצליח, מנמ"רים חייבים להסתמך יותר על ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) באמצעות שימוש יעיל יותר בממשקים של ביצועי יישומים ובקרה טובה יותר.

הכל יתמקד בחוויה
ב-CA אומרים, כי "הן הלקוחות והן העובדים מאמצים טכנולוגיות מהפכניות בקצב מהיר מזה של העסקים עצמם. ארגונים אינם שולטים עוד במותגים שלהם. שירותי ה-IT מתמקדים בצרכנים. מגמה זו מובילה לשינוי משמעותי באופן שבו מפתחים יישומים, ותוביל לפריחה בעיצוב המבוסס על חוויה ולצורך בפיתוח במתודולוגיית DevOps – שיטה במסגרתה פועלים מפתחי התוכנה ואנשי התפעול של ה-IT יחד, כדי להאיץ את ההספקה של שירותים עסקיים".

במקביל, מעריכים ב-CA, "יגבר השימוש בטכנולוגיות חישה (מלשון חוש, Sense) במכשירים הניידים ובמיחשוב לביש. הפיתוח שהתמקד בניידים, מציב בראש החשיבות את החוויה, עם ריבוי ראשי חץ – פיתוח שמיועד בעת ובעונה אחת לטלפונים חכמים, מחשבי לוח, טלוויזיות חכמות, קונסולות משחק, מחשבים נישאים או כל פלטפורמה אחרת שבה ישתמשו הצרכנים. הניהול של המכשירים הניידים והמדיה החברתית יתמקד פחות בניהול ואבטחת המכשירים עצמם, ויותר בניהול ואבטחה של היישומים הניידים והנתונים שאליהם ניגשים במכשירים הניידים".

הביקוש לאספקה מואצת – יגבר, צופים ב-CA, "הצרכנים מהדור החדש משיגים את המידע שלהם בכוחות עצמם ואינם מהססים לחלוק חוויות במדיה החברתית. הביקוש מצד הצרכנים והעובדים לחוויות טובות יותר ימשיך לעלות בקצב מהיר, ככל שהצרכנים יסתגלו ליישומים מרובי ערוצים ומוכווני חוויה, ולטכנולוגיות חישה. חסמי הכניסה נעלמו – והתחרות נולדה בן לילה". במציאות זו, נכתב, "המגמות של מדיה חברתית, מכשירים ניידים, שירותי ענן ומתודולוגיית DevOps – מתלכדות. נולד צורך בזריזות וגמישות, המזין את הדרישה לאסטרטגיות DevOps, שמחייבות גם מיסוד מחדש של מתודולוגיות ITIL ומתאימות את התפיסות המסורתיות לעידן של פיתוח מודרני, זריז וגמיש".

האבטחה בראש
"האבטחה ניצבת בראש סדר היום של מנמ"רים ומנהלים עסקיים", מציינים ב-CA. "המגמות החדשות ב-IT יוצרות פתיחות ארגונית ומזמינות סיכונים עסקיים חדשים במקומות העבודה. ההתרחבות המהירה של סביבות עבודה פתוחות ומשותפות מפחיתה את יכולת הבקרה של מחלקת ה-IT ומחייבת את המנמ"רים ומנהלי האבטחה להשיג איזון עדין – בין סיוע לפעילות העסקית לבין הגנה עליה". על פי החברה, "אבטחה פשוטה, נוחה למשתמשים ואוטומטית – יכולה לתרום לתפוקה ולסייע לפעילות העסקית. זה ייעשה בשילוב גישה של 'למנוע, לצפות ולהיערך', לגבי אפשרות של פריצה".

התחזית מסתיימת ביחס לענן: "אם פעם דיברו כולם על הענן, הרי שבשנת 2014 כבר יתייחסו אליו כאל אמצעי נוסף, מובן מאליו, לביצוע עסקים. הענן משמש כיום כבסיס לטכנולוגיות מהפכניות נוספות, דוגמת מדיה חברתית ומכשירים ניידים. אולם למרות שענני המיחשוב הגיעו כבר אל המיינסטרים, הרי שעסקים רבים נמצאים עדיין בשלבי אימוץ ראשוניים. אלה יושפעו גם ממשבר המיומנויות המחריף, העשוי להוביל לאימוץ נרחב יותר של שירותי ענן פרטיים וציבוריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים