איחוד הנסיכויות הערביות: ארה"ב השתילה פרצות אבטחה בלווייני מודיעין

הסכם אספקת לוויינים בשווי 930 מיליון דולר נמצא בסכנה לאור טענות האיחוד להחדרת דלתות אחוריות "שעלולות להעניק גישה לנתונים סודיים"

באיחוד הנסיכויות הערביות מאיימים לבטל הסכם לאספקה של לווייני מודיעין מסוג Falcon Eye בשווי של 930 מיליון דולר, בטענה שברכיבים מתוצרת ארה"ב התגלו דלתות אחוריות. כך על פי ידיעה שהופיעה בעיתון Defence News ונסמכת על מקורות אנונימיים בדרג גבוה באיחוד הנסיכויות הערביות.

הקבלנית הראשית שעמה נחתם ההסכם לאספקת הלוויינים, בחודש יולי 2013, היא Airbus Defence and Space, ויצרנית הציוד היא Thales Alenia Space. על פי הידיעה ב-Defence News, הדלתות האחוריות שנשתלו בציוד עלולות "להעניק גישה לנתונים סודיים ביותר המשודרים לתחנה בקרקע", ואם הבעיה לא תיפתר מאיימים  באיחוד הנסיכויות הערביות לבטל את ההסכם, שכולל גם סיוע מבצעי מצרפת והדרכה של 20 מהנדסים.

האספקה של הלוויינים ותחנת הקרקע מתוכננת לשנת 2018. הגילוי של הפרצות יוחס למוחמד בן זייאד, סגן המפקד העליון של הכוחות המזוינים של איחוד הנסיכויות הערביות. באיחוד הנסיכויות החלו כבר לבדוק חלופות שמקורן ברוסיה, אך יש מי שמעריכים כי התלונה על הדלתות האחוריות נועדה בעיקר לשפר תנאים בחוזים עתידיים של אבו דאבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים