מיקרוסופט: גייטס ממשיך למכור מניות, באלמר צפוי להיות בעל השליטה העיקרי

הפער בין השניים הולך ומצטמצם ועומד כרגע על פחות מ-25 מיליון מניות, והערכה היא כי המנכ"ל הפורש יאפיל על מייסד החברה המיתולוגי ● שווי מניותיו של גייטס במיקרוסופט עומד נכון ליום ו' האחרון על 13.2 מיליארד דולר

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), עשוי לאבד בקרוב את מעמדו שנחשב עד לא מכבר לבלתי מעורער – ולחדול מלהיות בעל המניות הגדול ביותר של ענקית המיחשוב. זאת, לאחר שמכר ברבעון הרביעי של שנת 2013 עוד 20 מיליון מניות של החברה.

גייטס, נכון לסוף השבוע, היה בעל המניות הגדול ביותר של מיקרוסופט, אולם הפער על פני עמיתו סטיב באלמר, המנכ"ל הנוכחי של מיקרוסופט שאמור לפרוש השנה מתפקידו, הולך ומצטמצם, ועומד כיום על פחות מ-25 מיליון מניות. בקצב זה, עשוי באלמר להפוך תוך מספר חודשים לבעל המניות הגדול ביותר של מיקרוסופט.

מדי שנה בעשור האחרון מכר גייטס בממוצע 80 מיליון מניות מיקרוסופט, במסגרת תוכנית שנועדה לגוון את השקעותיו ולדלל את אחזקתו בחברה שהקים בשנת 1975 ביחד עם פול אלן. נכון לסוף שנת 2013 החזיק גייטס ב-357,990,173 מיליון מניות, בהשוואה ל-1.1 מיליארד מניות בספטמבר 2004. באלמר מחזיק כיום ב-333,252,990 מניות.

שווי מניותיו של גייטס במיקרוסופט עומד נכון ליום ו' האחרון על 13.2 מיליארד דולר – סכום שמייצג 17% בלבד מהשווי הכולל של הונו, המוערך על ידי בלומברג ב-78.1 מיליארד דולר. כל אלו מקנים לו את התואר "האיש העשיר בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים