עלה לרשת: אתר שמסייע לניצולי שואה לדרוש את זכויותיהם

האתר החדש של מרכז הארגונים של הניצולים כולל פסקי דין וחוקים רלוונטיים, כמו גם מידע על השואה ועל קהילות יהודיות באירופה שלפני מלחמת העולם השנייה

מרכז הארגונים של ניצולי השואה השיק הבוקר (ב') אתר שמטרתו להנציח את זכר השואה ולסייע במאבק למען זכויות הניצולים. ההשקה בוצעה לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיחול ב-27 בחודש – תאריך שנקבע מאחר שב-1945 שוחרר בו מחנה אושוויץ.

האתר כולל כמה מנועי חיפוש המאפשרים, בפעם הראשונה, גישה למידע מקיף ומגוון אודות זכויות ניצולי השואה, הנצחה ועל ארגונים של קהילות הקשורות לתקופת השואה. הוא מציע גישה למידע רב, לחקיקה ולפסקי דין הקשורים בזכויות הניצולים, וכן למאמרים, לכתבות ולחדשות מהארץ ומהעולם. בנוסף, האתר מציג בראשונה מיפוי ארצי של אנדרטאות ואתרי הנצחה לזכר השואה על גבי פלטפורמה של Google Maps, שכולל מידע מפורט ועדכני על כל אנדרטה.

אתר האינטרנט החדש של המרכז תוכנן ועוצב כך שתתאפשר נגישות גבוהה לקהל הניצולים ולבני משפחותיהם, כמו גם לסטודנטים ולתלמידים העוסקים בחקר השואה. הושם בו דגש מיוחד על הנגשת האתר לניצולי השואה עצמם – קהל קוראים מבוגר – דבר שבא לידי ביטוי בין היתר בגופנים נוחים לקריאה ובתמונות מוגדלות.

פרויקט הקמת האתר בוצע ונוהל על ידי חברת תבונה מקבוצת SQLink, שעוסקת בפיתוח, הקמה ויישום של פרויקטים ייעודיים בתחומי מורשת והנצחה בפרט ופרויקטים מותאמים במגזר העסקי והציבורי ובניהול נכסים דיגיטליים בכלל. היקף הפרויקט הסתכם בכ-100 אלף שקלים.

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל הוקם לפני 25 שנים ומשמש כארגון היציג, שמאגד בתוכו 52 ארגונים שפועלים למען הניצולים, רווחתם ושימור זיכרון השואה. המרכז שם לו מטרה להיאבק למען זכויות לניצולים, לתמוך ולסייע לארגונים החברים בו לטובת המשך קיום רציף וסדיר של פעילותם, לצד השגת זכויות, הטבות, השבת רכוש וקיום חיים מכובדים עבור ניצולי השואה.

קולט אביטל, יו"ר המרכז, אמרה: "חובתנו היא לדאוג לזכויותיהם ולבריאותם של ניצולי השואה, ולרווחתם הכלכלית והרוחנית. זאת, לצד הנצחת הקהילות היהודיות שנכחדו, שימור הידע והעברתו לדורות הבאים. בפעם הראשונה, האתר מאפשר נגישות גבוהה למידע מקיף באופן ידידותי, שקוף ופשוט".

רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בתבונה מקבוצת SQLink, ציין: "פרויקט הקמת האתר הוא תהליך מיוחד עבור כל אחד ואחד מאתנו באופן אישי, בשל החשיבות העצומה שכולנו רוחשים לנושא זה. השקענו רבות בהתאמה מיוחדת של האתר לקהל הניצולים, כדי לאפשר להם ולבני המשפחות להכיר את זכויותיהם, וכן פעלנו על מנת ליצור חוויה מלאת עניין לציבור הרחב, לתלמידים ולחוקרים שרוצים להכיר את התקופה ולקדש את המשך החיים. אנחנו משוכנעים כי האתר יתרום רבות להעמקת הידע על זכויות הניצולים ועל הנצחת השואה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים