גולן טלקום ממשיכה לדהור: הגיעה לנתח של 7% ומבקשת בחזרה את כספי הערבות

החברה מפרסמת כי עמדה בתנאי המכרז, לאחר שהגיעה ל-390 אלף מנויים

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום

גולן טלקום הגישה למשרד התקשורת בקשה להפחתת הערבות ששילמה, בהיקף 360 מיליון שקלים, בטענה שהיא עומדת בתנאים שקבע המשרד.

לאחר קצת יותר משנה וחצי מאז החלה לפעול הצליחה גולן טלקום להגיע למספר של 390 אלף מנויים, שלהערכתה מזכה אותה בהחזר הערבות. לפי תנאי המכרז הסלולרי, החברות החדשות אמורות היו לקבל 90% מכספי הערבות לאחר שיגיעו לנתח של 7% מהלקוחות הפרטיים, כשהוא משוקלל עם רמת ההכנסה ממנוי ומספר דקות השיחה של כל מנוי. זאת בשתי תחנות בדיקה, שהראשונה בהן הייתה בסוף דצמבר והבאה תהיה בעוד שנתיים.

כעת, משהוגשה בקשתה של גולן טלקום, משרד התקשורת אמור לבדוק את הנתונים של החברה ולהחליט האם להחזיר לה את הכספים שהפקידה או לא.

מאז שהחלה את פעילותה, ובעיקר בשנה האחרונה, הובילה גולן טלקום מבצעים אגרסיביים במטרה לצרף אליה מנויים וגררה אחריו תגובות מצד כל המפעילות – ותיקות כחדשות. בהנחה שגולן עומדת בתנאי המכרז והיא תקבל בחזרה את מרבית הכספים שהפקידה, נראה כי גולן תמתן את המבצעים, וייתכן אף שהדבר יגרור עלייה מתונה של מחירים בשוק הסלולר.

נזכיר כי לפני פחות מחודשיים הודיע משרד התקשורת להוט מובייל (HOT Mobile) על הפחתת תנאי הערבות והשבת מרבית הכספים שהפקידה, לאחר שעמדה בתנאי המכרז והגיעה לנתח שוק של 11.3% מלקוחות המגזר הפרטי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. י.כהלני

    GOLAN נמצא כאן בכדי לקבל "סוכריות רגולטוריות " בחינם !! בזיון !! רשות מקרקעי ישראל היא הבעלים של יותר מ90% מהקרקעות במדינה. הסכם הגג האחרון בין חברות הסלולר לרשות מקרקעי ישראל הסתיים בדצמבר 2010. מאז ועד לאחרונה התנהל משא ומתן בין חברות הסלולר הוותיקות (פלאפון, סלקום, פרטנר ומירס) לבין הרשות לגבי הסכם חדש והושגה הסכמה בין החברות לבין הרשות על הסכם גג חדש עד לסוף 2019, שבמסגרתו התעריף עבור הצבת כל אנטנה סלולרית יעלה מ11 אלף שקל ל19 אלף שקל.אולם גולן טלקום, שנכנסה לשוק במאי 2012, טוענת כי הסכם הגג החדש "עלול להשליך על כיסו של הצרכן" -גולן טלקום התמקדה עד היום בהצבת מתקני גישה אלחוטיים (אנטנות קטנות) ובהוראת בית המשפט העליון היתה זכאית לפטור מקבלת היתר בנייה עבורן. פטור זה ניתן לגולן כדי לסייע להן להקים רשת חדשה, אך תוקף הפטור פג בסוף 2013. מתקני הגישה האלחוטיים מוקמים באזורים עירוניים על קרקע פרטית בדרך כלל.ולכן המגע בין רשות מקרקעי ישראל לגולן טלקום היה מוגבל עד כה. אולם כעת 2014 כדי להקים רשת סלולרית מלאה -גולן צריכה להגיע לכיסוי סלולרי של 90% מהאוכלוסייה בתוך שבע שנים וצריכה גולן טלקום להקים מאות אנטנות סלולריות גדולות, ולכן לשלם מיליוני שקלים בשנה לרשות מקרקעי ישראל. מתגלה לאחרונה 1/2014 שגולןטלקום "דורשת" שינוי רדיקלי בתהליכי הרישוי של אתרים סלולריים, אחרת היא תתקשה לעמוד ביעד זה. מייקל גולן שחתם בישראל על מיכרז וקיבל רשיון להקים כאן חברת סלולר - לא ידע מלתחילה את תנאי המינהל והתקנות המחייבות חברות סלולר לעניין הצבת תשתיות בישראל ? מייקל גולן שחתום על מיכרז עם תנאים מועדפים שמעולם לא ניתנו לחברות סלולר אחרות וקיימות בישראל אמור לקבל הטבות יתר ו"סוכריות רגולטוריות " בחינם ? הסכם השיתוף שחתם מייקל גולן עם פלאפון-סלקום הינו רק מאמת את עיקר התעסקותו של מייקל גולן בישראל - גזירת קופון שמן בדרך לבור השומן עם אפס השקעה כאשר באופק מסתמן קרטל חזק ומחוזק חדש לישראל . מי שחרט על דגלו שקיפות והגינות ומשמיץ את כל העוסקים בשוק הסלולר והתקשורת מתגלה "כצדיק מתחזה" וטייקון מתוחכם שאוחז את עיני העם ושר התקשורת גם ..! חברת גולן הינה חברה פרטית בבעלות טייקון שמנסה "לעשוק" כספי מדינה מהדלת האחורית .. ומשאבי מדינה/תדרים בתחמנות יתר תוך יצירת קרטל מחודש לישראל !

  2. 1העם

    GOLANTELECOM צריך למכור חב.סלולר במחיר 5 שח ולהפסיק לעשוק את הציבור !מקבל כספי הציבור והמדינה בסבסוד תשלום "דמי האירוח " על תשתיות חברת סלולר וותיקה בישראל למשך 7 שנים אמור לשווק לנו חבילה במחיר של 5שח בלבד וללא כל הגבלה באורך השיחות- וללא כל האטה בגלישה בתום 3G !! 59 שח למה ? גולן גוזר קופון רווחים על הגב שלנו וגם יש הגבלות - בחבילה שמשווקת כאילו ללא הגבלה ...מלכודות הדבש שהסכם גולןטלקום מעוררות המון שאלות על הגינות ושקיפות התנהלות חברת גולןטלקום . היגיעה הזמן ששר התקשורת יתן דעתו על עושק זה ומייקל גולן ייצא לעם ויגלה שהוא מתקיים כאן כחברה פרטית בסבסוד כספי הציבור והמדינה .

  3. arielmbg

    אפססס השקעה בתשתיות..אפססס השקעה בטכנולוגיה....עלאאק חברת סלולר ...חברה שמתחמנת ומתעלמת מתנאי המיכרז ..מזלזלת בתנאי הרשיון שהוענק לגולן בחינם...והעיקר מנוהלת ע״י טייקון מתוחכם שמיומן בשיווק ..עלאאק חברת סלולר ...390.000 מנויים בשנתיים רק מאמת שזוהי חברה חובבנית שהציבור זיהה את תחמנותה מהר מאווד... המדינה מסבסדת לטייקון מייקל גולן את דמי האירוח על תשתיות סלקום? אז כל 1 יכול כאן להיות בעל חברת סלולר בזכות סבסוד מכספי המדינה והציבור-ממש שערוריה ! השר כחלון לחקירת מבקר המדינה ולכלא !!!

אירועים קרובים