התחזית: ישומים ניידים – אין, BYOD – אאוט

סקר בקרב 1,300 מנהלי מיחשוב מגלה כי המכשולים העיקריים על אימוץ ניידות ארגונית הם תקציבים, זמני השקה וחוויית משתמש ● מאיר עמור, מנכ"ל CA ישראל: "על מנהלי מיחשוב ראשיים בישראל מופעלים כיום לחצים עצומים"

מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) נחלשת, ובראש סדר העדיפויות של הארגונים בישראל עומדים כעת היישומים. כך, אם עד כה התמקדו במחלקות המיחשוב של הארגונים בישראל בעיקר במכשירים, כיום הזדמנות האמיתית מצויה דווקא בהתמקדות ביישומים הניידים – מסקנה זו עולה מסקר עולמי חדש שערכה Vanson Bourne עבור CA, שנושאו העיקרי עסק בניידות.

66% מהמשיבים ציינו, כי יישומים ניידים הפונים ללקוחות או לעובדים ניצבים בראש סדר העדיפויות. זאת, בהשוואה ל-34% שציינו פרויקטים פנימיים לשימוש במכשירים בבעלות העובדים וניהול מכשירים של העובדים.

מהסקר, שנערך בקרב 1,300 מנהלי מיחשוב בכירים ברחבי העולם ובישראל (ובהם 650 משיבים מ-13 מדינות באירופה) עולה, כי למרות שבישראל מבינים היטב את יתרונות הניידות, הרי שחששות ביחס לתקציבים, ליכולת לעמוד בזמני השקה, לבעיות האיכות ולצורך להציע חוויית משתמש עקבית במכשירים שונים, מהווים את מכשולים העיקריים המקשים על אימוץ הניידות.

הטמעה מוצלחת של פרויקטי ניידות בארגונים בישראל אינה מתמצה ביישום של פרויקטים לשימוש במכשירים שבבעלות העובדים מראה הסקר, ומחייבת אסטרטגיות ספציפיות על מנת להשיג איזון בין השירותים הניתנים במענה לצרכים של הלקוחות, מחלקת המיחשוב והעובדים.

עוד מגלה הסקר כי ארגונים בישראל שיישמו בהצלחה פרויקטים של ניידות נהנו משיפור בשיעור של 16% עד 33% בפעילות העסקית. השיפור בא לידי ביטוי בשימור העובדים, בגידול במספר הלקוחות שמשתמשים בתוכנה או בשירותים של החברה, בעלייה בהכנסות ובקצב השקה מהיר יותר של יישומים ושירותים חדשים.

מאיר עמור, מנכ"ל CA ישראל. צילום: קובי קנטורכאמור, פרויקטים הקשורים ללקוחות חיצוניים זוכים לעדיפות גבוהה מזו המיוחסת לפרויקטים פנימיים של שימוש במכשירים שבבעלות העובדים, והדבר מעיד על החשיבות העסקית הקריטית שמיוחסת לפרויקטים של ניידות הפונים ללקוחות, ועל כך שמתייחסים אליהם לפחות באותה מידה של דחיפות כמו אל פרויקטים פנימיים. כיום מגיעות הדרישות גם מהלקוחות, ובמחלקות המיחשוב צריכים לתת מענה לשתי הקבוצות. המניע מספר אחד לפרויקטים בתחום הניידות בארגונים בישראל הוא הביקוש הגובר מצד הלקוחות, כפי שציינו 56% אחוזים מבין המשיבים. זהו השיעור הגבוה ביותר מבין המשיבים לסקר בעולם. מניעים נוספים כוללים את הצורך באבטחה גבוהה יותר של הגישה במכשירים ניידים לנתונים ויישומים קריטיים (40%) והצורך במיסוד הגישה של העובדים לתשתיות החברה במכשירים ניידים (32%).

"על מנהלי מיחשוב ראשיים בישראל מופעלים כיום לחצים עצומים במסגרת ההתמודדות עם הקצב המהיר של השינויים וההתפתחויות בטכנולוגיה. בתחום הניידות גוברת המורכבות בקצב מהיר, הן ביחס למשתמשים הפנימיים והן ביחס למערכות הפונות ללקוחות", אמר מאיר עמור, מנכ"ל CA ישראל. "הסכנה לאי עמידה בדרישות חשובות של הרשויות, לזליגה בשוגג של מידע עסקי, או לפגיעה במוניטין המותג בשל חוויית לקוח גרועה במהלך קנייה ביישום המיועד למכשירים ניידים הן רק כמה דוגמאות לסיכונים הניצבים בפני ארגונים בישראל שלא יישמו אסטרטגיית ניידות כלל-ארגונית".

ממצאים נוספים העולים מן הסקר מראים גם כי הביקוש ליישומים ניידים יוצר הזדמנות חדשה לקידום של פרויקטים עסקיים חדשים. 80% מן הארגונים שיישמו פרויקטי ניידות נהנים כבר מגידול בתפוקה של העובדים, או מצפים ליהנות מגידול כזה. 78% נהנים כבר מעלייה בשביעות הרצון של הלקוחות, או מעלייה במספר הלקוחות שמשתמשים במוצרים או בשירותים של החברה, או מצפים ליהנות מעלייה כזו. 74% נהנים כבר מעלייה בהכנסות מיישומים ניידים הפונים ללקוחות, או מצפים ליהנות מעלייה כזו.

Vanson Bourne ערכה עבור CA את הסקר בקרב 1,300 מנהלי מיחשוב בכירים, כאמור, בענפים של שירותים פיננסיים, בריאות, ייצור וטלקום, וכן במגזר הציבורי, ב-21 מדינות, בין החודשים מאי ויולי 2013. המשיבים לסקר כללו 650 מנהלים מאירופה (ישראל, איטליה, בריטניה, גרמניה, הולנד, המדינות הנורדיות, ספרד, פורטוגל, צרפת ושווייץ). המשיבים כללו מנהלי מיחשוב בכירים, מנהלים עסקיים, מנהלי פרויקטים או ארכיטקטים של מערכות מיחשוב בארגונים בעלי הכנסות של 100 מיליון דולר ויותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים