Real Piano: האפליקציה שתעשה אתכם פסנתרנים

"אז קניתי לי פסנתר, לא פחות ולא יותר", אומר השיר - אבל היום כבר לא צריך ● אפשר במקום זה להוריד למכשיר החכם את Real Piano and Keyboard ולנגן כמו בפסנתר אמיתי

אני לא פסנתרן גדול. בעצם, אני לא פסנתרן בכלל, אלא בסך הכול יודע "להרביץ" לקלידים מדי פעם ולחשוב שאולי, מי יודע, אם הייתי קצת משקיע בילדותי בשיעורי המוזיקה, הייתי יכול לנגן ולחלץ מהמכשיר המלהיב הזה כמה צלילים יותר מוצלחים ממה שאני יודע כיום. אלא שגם כאן, הווירטואליות נותנת את הפתרון ומאפשרת לי, ולכולנו, להפוך לפסנתרנים, אפילו אם לא נגענו אי פעם בכלי. בימים האחרונים אני משתעשע לא מעט עם פסנתר וירטואלי מתוך ידיעה שהנזק היחיד שיכול להיגרם הוא מתגובות הסביבה.

הכול בזכות אפליקציה קטנה וחביבה בשם Real Piano and Keyboard, שמיועדת למשתמשים במכשירי אנדרואיד (Android) בגרסה 2.2 ומעלה, קרי: כמעט כל המשתמשים במערכת ההפעלה של גוגל (Google). הצלילים שלה נשמעים כאילו בקעו מפסנתר אמיתי, או מסינתיסייזר, אם אתם רוצים. האפשרות השלישית, Bright, מפיקה מהפסנתר הווירטואלי של האפליקציה צלילים עליזים יותר, כמו זה שמשמש את רנדי ניומן ברבים משיריו.

Real Piano מאפשרת לבחור את סוג הפסנתר עליו אתם רוצים לנגן, או "לנגן", בצורה קלה ביותר. לחיצה על כפתור התפריט הצהוב בחלק העליון של המסך מציגה את רשימת שלושת הסוגים הזמינים ולחיצה על האפשרות המבוקשת מטעינה את המקשים המתאימים לכל אורך המקלדת, מהסולם הנמוך ביותר ועד לגבוה ביותר.

מקשי המקלדת הפסנתרית מסומנים בהתאם לסולם שלהם (החל מ-A0 ועד C8), כך שנגנים יכולים "להשתלט" עליהם בקלות רבה. עם זאת, מאחר שמסך הטלפון קטן הרבה יותר מפסנתר רגיל, רק חלק מהמקלדת מוצג בכל פעם וכדי לעבור לסולמות האחרים צריך להשתמש בחצים שנמצאים בקצוות תצוגת המקלדת המלאה. לחיצה על החץ הכפול מעבירה מיד לקצוות הקיצוניים ביותר של מקשי הפסנתר. לחילופין, ניתן לגרור את השטח הלבן המוצג על תצוגת המקלדת המלאה כדי לעבור למקשים הרצויים. לאחר שתתרגלו קצת את האפשרות הזאת תגלו שהיא מהירה יותר.

מי שיודע להפעיל את הידיים על מנת לנגן על הפסנתר ייהנה מאוד מ-Real Piano. היא תומכת במגע מלא של כל האצבעות, והשילובים והשינויים בין הכלים והטונים נשמעים בה היטב. שלחתי חבר יודע פסנתר לנסות את האפליקציה והוא הצליח לנגן את "הבה נגילה" כעבור מספר שניות בלבד.

אם גם אתם יודעים לנגן "הבה נגילה", או אפילו יצירות מסובכות של מלחינים דגולים, Real Piano and Keyboard היא אפליקציה בשבילכם, אבל גם אם הנגינה מכם והלאה וכל ניסיון שלכם עם הכלים נשמע כמו קקופוניה. אלא שבמקרה השני, אם תנסו את האפליקציה – אני לא אחראי לתוצאות.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים