בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל: "המיחשוב הלביש ישנה את האופן שבו אנחנו חיים, עובדים ונהנים"

מנכ"ל אינטל פתח את תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם עם שורה של הכרזות בתחום המיחשוב הלביש ● לדבריו, החסם שעומד בפני האימוץ של מוצרי מיחשוב לביש הוא העובדה שהמכשירים הללו לא כוללים בתוכם את כל התכונות שהמשתמשים רוצים ● "שאלנו את עצמנו איך אנחנו יכולים לתקן את זה. הפתרון שמצאנו הוא פשוט למדי: נהפוך את כל המכשירים שלנו לחכמים", אמר

"אנו צועדים לקראת עידן חדש בתחום המיחשוב. המיחשוב הלביש ישנה את האופן שבו אנחנו חיים, עובדים ונהנים", הכריז בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל (Intel) העולמית, שפתח אמש (ב') את CES 2014 – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, שנערכת השבוע בלאס וגאס. קרזניץ' ניצל את הבמה כדי להשיק שורה של מוצרי מיחשוב לביש חדשים מבית ענקית השבבים, לרבות שעון-חכם, אוזניות ריצה, מערכת-על-שבב קטנה במיוחד ועוד.

"מה עוצר את האימוץ של המיחשוב הלביש?", שאל קרזניץ' והשיב: "העובדה שהמכשירים הלבישים לא כוללים בתוכם את כל התכונות שהמשתמשים רוצים. כלומר, הם דורשים מאתנו לשאת מכשירים נוספים, כדי שנוכל לבצע את כל מה שאנו רוצים. שאלנו את עצמנו באינטל איך אנחנו יכולים לתקן את זה. הפתרון שמצאנו הוא פשוט למדי: נהפוך את כל המכשירים שלנו לחכמים".

כחובב ריצה, אמר, "אני מבין ומכיר את הצורך לעקוב אחרי המרחק שעברת, קצב הריצה שלך ומהירות הדופק. עם זאת, המעקב הזה מצריך שימוש בכמה מכשירים במקביל ולכן הוא די מסובך. התשובה של אינטל לכך היא אוזניות חכמות שמתממשקות לאפליקציה בסמארטפון, ומביאות את הנתונים האלה הישר לכף היד של המשתמש. האוזניות כוללות בתוכן חיישן שמודד את קצב דפיקות הלב ומופעל באמצעות זרם חשמלי שמגיע מחיבור האוזניות הסטנדרטי שכולנו מכירים. בזכות האוזניות הללו, אפשר יהיה להשאיר בבית את מד הדופק שאצנים רבים לובשים על החזה".

בהמשך, הציג קרזניץ' זוג אוזניות נוסף, שכוללות עוזר אישי וירטואלי בשם ג'ארוויס – התשובה של אינטל ל-Siri של אפל (Apple). האוזניות, הסביר מנכ"ל אינטל, "מתממשקות לסמארטפון גם מבלי שהמשתמש יצטרך להחזיק אותו ביד, ומאפשרות לבצע משימות בהפעלה הקולית. כך, למשל, יכול ג'ארוויס לוודא שהשולחן שהזמנת במסעדה לארוחת ערב, לא מתנגש עם פגישת עסקים שמופיעה לך ביומן".

תהיה זמינה במחצית השניה של 2014. מערכת ה-SoC החדשה, אדיסון

מנכ"ל אינטל אישר כי החברה מפתחת בימים אלה שעון-חכם משלה, ואמר כי בניגוד למוצרים דומים בשוק, יכלול השעון של אינטל קישוריות מובנית משלו ולא יזדקק להתחבר לסמארטפון כדי לפעול. כמו כן, פירט, כולל המכשיר יכולות Geo-Fencing, המאפשרות לקבל התרעות מבוססות מיקום בזמן אמת.

קרזניץ' המשיך בנאומו והציג על הבמה את אדיסון (Edison) – מערכת-על-שבב (SoC, ר"ת System on a Chip) חדשה בגודל כרטיס SD  סטנדרטי,המבוססת על טכנולוגיית קווארק (Quark), שהושקה לפני כשלושה חודשים. אדיסון, אמר, מבוססת על לינוקס (Linux), כוללת קישוריות Wi-Fi ובלוטות' (Bluetooth) מובנית ומתאפיינת בצריכת אנרגיה נמוכה במיוחד. ה-SoC, שעבורה הקימה אינטל גם חנות אפליקציות ייעודית, תהיה זמינה במחצית השניה של 2014.

היישום הראשון של אדיסון, הציג קרזניץ', מגיע מאוניברסיטת MIT, שפיתחה מערכת המתחברת לבגדי תינוקות ומודדת בזמן אמת את חום הגוף והדופק של התינוק. המערכת, שנקראת Nursery 2.0, משדרת את הנתונים לספל קפה, שמציג את הנתונים באופן גרפי ומאפשר לעקוב אחר בריאות התינוק.

Nursery 2.0 - המערכת מודדת בזמן אמת את חום הגוף והדופק של התינוק

בהמשך, הכריז קרזניץ' על תחרות בשם "הפוך את זה ללביש" ("Make it Wearable"), במסגרתה מציעה אינטל פרסים בגובה 1.3 מיליון דולרים למי שייפתחו את יישומי המיחשוב הלביש הטובים ביותר. עשרת הזוכים יקבלו תמיכה מהשותפים העסקיים של אינטל, שיסייעו להם להביא את המוצרים הלבישים לשוק. הפרס לזוכה במקום הראשון עומד על חצי מיליון דולרים.

לדברי מנכ"ל אינטל, מכשירי שניים-באחד (two-in-םne), המשלבים מחשבים ניידים וטאבלטים במכשיר בודד, יהפכו לנפוצים הרבה יותר ב-2014. עבור המכשירים הללו, הציג קרזניץ' מערכת חדשה מבית אינטל, המאפשרת לעבור בין חלונות (Windows) ואנדרואיד (Android) באותו המכשיר.

כ-150 אלף מבקרים פוקדים את לאס וגאס השבוע, כדי לקחת חלק ב-CES 2014, שבה מציגים יותר מ-3,200 חברות את החידושים החמים ביותר ב-15 קטגוריות מוצר שונות – החל ממחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, דרך טלוויזיות שטוחות, קונסולות משחק ומערכות שמע מתקדמות, ועד מצלמות, התקני בלוטות' ואפילו חידושים בתחום הרפואה הדיגיטלית. הערכות מוקדמות גורסות, כי כ-20 אלף מוצרים חדשים יוצגו השנה ב-CES.


מסיימים את ההכנות האחרונות לקראת הפתיחה. CES 2014

האירוע, שמופק מדי שנה על ידי ארגון תעשיות האלקטרוניקה העולמי (CEA, ר"ת Consumer Electronics Association), יכלול הפעם סדרת הרצאות מיוחדת בשם Tech Titans, בה ינאמו על הבמה מנכ"לים של כמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום. מלבד קרזניץ' ינאמו במהלך הימים הקרובים גם מריסה מאייר – מנכ"ל יאהו! (!Yahoo), ג'ון צ'יימברס – מנכ"ל סיסקו (Cisco) ועוד. מ-CEA נמסר, כי "מטרתה של סדרת Tech Titans היא לתת הזדמנות למנכ"לים מהחברות החזקות ביותר בתחום הטכנולוגיה, להציג את החזון שלהם למוצרים, שירותים ורשתות שיעצבו את גל החדשנות הבא".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים