הבשורה של סמסונג: מוצרי אלקטרוניקה בכל פינה בבית ו-"חזון הבית החכם"

החברה השיקה ביום הראשון של תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם טלוויזיות, מצלמות, מוצרי מטבח, מוצרים לבנים וטאבלטים

CES 2014, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, ידועה כאירוע בו משיקות חברות קטנות כגדולות טכנולוגיות שונות שלהן. בניגוד לענקיות כמו אפל (Apple), שבשנים האחרונות מעדיפה לבצע השקות שכאלה באירועים משלהן, סמסונג (Samsung) שומרת על המסורת. השנה הציגה החברה הדרום קוריאנית באירוע שנפתח אמש (ב') כמה סדרות של מוצרי אלקטרוניקה, שמגדירים את חזונה לפתח ולייצר מוצרים הפונים לכל תחום בחיים ולכל פינה בבית: טלוויזיות, מצלמות, מוצרי מטבח, מוצרים לבנים וטאבלטים.

בון-קאון יון, מנכ"ל שותף בסמסונג, אמר כי "ארבע מגמות עיקריות מכתיבות את דרישות הצרכנים: קישוריות, אורבניזציה, הזדקנות האוכלוסייה וסיכונים סביבתיים וחברתיים חדשים".

בין שלל המוצרים שסמסונג משיקה בתערוכה נמצאים טאבלטים חדשים בסדרת הגלאקסי. מדובר ב-NotePRO וב-TabPRO הראשונים בעולם עם מסך 12.2 אינץ', ביחס של 16:10. הם מציעים למשתמש תצוגת WQXGA, עם איכות תצוגה גבוהה במיוחד, של יותר מארבעה מיליון פיקסלים וברזולוציה של 1600X2560. שני הדגמים תומכים ביכולות פרודוקטיביות מתקדמות, כמו ריבוי חלונות – מסך מפוצל לעד לארבעה חלונות שונים בו זמנית, שימוש ב-S Pen, שליטה מרחוק במחשב בעזרת הכלי Remote PC, ניהול יומן פגישות אינטראקטיבי ושיחות ועידה בעזרת פלטפורמת Cisco WebEx Meetings, המותקנת במכשיר. עוד מציעים הטאבלטים החדשים את יישום e-Meeting – כלי לשיתוף פעולה בין משתמשים ללא צורך להתחבר לשרת מרכזי או לרשת אלחוטית. כמו כן, סמסונג הציגה טאבלטים בגדלים של 8.4 אינץ' ו-10.1 אינץ'. בכל הטאבלטים מסדרת Pro מותקנת גרסה 4.4 האחרונה של אנדרואיד (Android). מוצרי סדרת ה-PRO יוצעו למכירה בכל רחבי העולם החל מהרבעון הנוכחי.

בסדרת ה-ATIV (סדרת המיחשוב החלונאית, עם חלונות 8.1) הציגה סמסונג שני דגמים: ATIV One7 – מחשב All-in-One, בעל מסך מגע HD מלא בגודל 24 אינץ', אפשרות אחסון של 1 טרה-בייט וקישוריות מלאה, בגרסות הנושאות את מעבדי אינטל Core i3 או Core i5. כמו כן, היא השיקה את מחשב ATIV Book 9 בגרסת 2014 – בעל מסך HD מלא בגודל 15.6 אינץ' וברזולוציה של 1080X1920 בגרסאות הנושאות את מעבדי אינטל Core i5 או Core i7, עם סוללה שתספיק, לדברי החברה, ל-14 שעות עבודה ללא צורך בטעינה. העיצוב של הגרסות הללו דק ומשקלן יחסית קל – 1.85 ק"ג.

חזון "הבית החכם" של סמסונג זוכה גם הוא לשדרוג השנה, באמצעות אפליקציה מרכזית אחת שמחברת בין ההתקנים האישיים והביתיים – אותה אפליקציה שמוטמעת בטלוויזיה, במצלמה, בסמארטפון ובמוצרים לבישים, כגון שעון הגלאקסי Gear. המשתמשים במוצרים הללו יכולים לשלוט מהבית או מחוצה לו בכל ההתקנים הביתיים שלהם – החל במכונת הכביסה, עבור בתאורה וכלה במערכת מיזוג האוויר. המערכת תומכת גם בפקודות קוליות, למשל, במקרה שהמשתמש אומר "אני יוצא" לשעון ה-Gear ייכבו כל המכשירים והתאורה בבית מעצמם, באופן אוטומטי. כהתחלה, סמסונג מציגה שלושה שירותים בחזון "הבית החכם": בקרת מכשירים – המאפשרת למשתמשים לשלוט במכשיר אחד או בכמה מכשירים בו זמנית באמצעות המכשירים הניידים או באמצעות הטלוויזיה החכמה, מכל מקום בבית; תצוגה ביתית – המאפשרת לצרכנים להשתמש במצלמות מובנות במוצרי החשמל או במצלמה דיגיטלית כדי לעקוב אחר המתרחש בביתם בזמן אמת באמצעות הסמארטפון; ושירות לקוחות חכם – לקבלת שירות התראות ותמיכה מתמשכת במוצר.

מחשב ה-ATIV Book 9 בגרסת 2014

סדרה נוספת שהשיקה סמסונג ב-CES 2014 היא של טלוויזיות UHD עם מסך קעור. בחוד החנית של מסכי הטלוויזיה מציגה החברה מסך בגודל 105 אינץ', עם יחס תצוגה קולנועי של 21:9, עם אפקט תלת מימד ללא משקפיים – בזכות טכנולוגיית ה-Auto Depth Enhancer. למשתמשי הטלוויזיות של החברה הודיעה סמסונג על שותפות עם חברות מדיה ותוכן גלובליות, בהן אמזון (Amazon), קומקאסט (ComCast) ונטפליקס (NetFlix), שתאפשר לה להציע תכנים איכותיים. עוד שירות שהחברה תציע הוא חבילת וידיאו UHD בשיתוף עם אולפני סרטים. בכל סדרת הטלוויזיות החדשות מוטמעת מערכת Multi-Link חדשה, המביאה יכולות ריבוי משימות למסך הגדול ומרכז שליטה חכם (Smart Hub) בעיצוב חדש. ה-Smart Hub של סמסונג לשנת 2014 כולל פאנל משחקים, שמאפשר למשתמשים לשחק במשחקים של שותפות מובילות, כגון EA (ר"ת Electronic Arts) ו-Gameloft על המסך הגדול. ביצועי הטלוויזיות החכמות מועצמים הודות לשדרוג מעבד ה-Quad Core ל-QuadCore Plus, שפועל במהירות כפולה מזו של קודמיו.

סמסונג השיקה בנוסף סדרה של מצלמות קומפקטיות, המספקות הקישוריות לשיתוף תמונות, ומצלמה בסדרת הגלאקסי, שמבוססת על אנדרואיד, עם 16 מגה-פיקסל, זום אופטי של X21 וכל יתרונות פלטפורמת מערכת ההפעלה של גוגל (Google) בעלת 28 מאפייני מצבים חכמים.

גם בתחום המוצרים הלבנים ומוצרי החשמל הביתי סמסונג לא טומנת את ידה בצלחת. החברה השיקה בתערוכה מוצרים שפותחו בעזרת שפים מקצועיים, ובהם מקרר ביתי עם מערכת קירור משולשת, תא בקרת טמפרטורה ועוד, ומקרר הצגת אוכל עם דלתות שקופות, כיריים, תנור, מיקרוגל ומדיח כלים. כמו כן, היא השיקה מכונות כביסה, מייבשים ושואבי אבק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים