מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!: "אנו בעיצומו של מעבר מסיבי למובייל"

"הכל נמצא היום במובייל – לרבות האנשים והכסף. משם יגיעו המשתמשים ומשם גם יגיעו ההכנסות", אמרה מאייר אמש (ג') בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם ● גולת הכותרת של הרצאתה היתה שורת אורחים מפורסמים, שהגיעו כדי לסייע למנכ"לית הצעירה להשיק את ערוצי התוכן החדשים של החברה ● בין היתר, חשפה מאייר מוצרי חדשות ובידור חדשים, חברת סטארט-אפ נוספת שנרכשה על ידה ומערכת פרסום משודרגת, שמאחדת את כל קווי המוצר של יאהו! בתחום

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

"יאהו! (!Yahoo) נמצאת בעיצומו של מעבר מסיבי למובייל. אנחנו משקיעים בזה המון, כי ברור לנו ששם נמצא העתיד שלנו", כך אמרה מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!, בנאום שנשאה אמש (ג') ב-CES 2014 – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, שנערכת השבוע בלאס וגאס. לדבריה, "הכל נמצא היום במובייל – לרבות האנשים והכסף. משם יגיעו המשתמשים ומשם גם יגיעו ההכנסות".

"יאהו! עוסקת בהפיכת ההרגלים היומיומיים של העולם למהנים ומעוררי השראה, ויש מעט מאוד מקומות שהם מהנים ומעוררי השראה כמו תערוכת CES", אמרה מאייר על הבמה. "עבדנו קשה כדי לנסות ולדמיין מחדש את קווי העסקים של החברה – חיפוש, תקשורת, מדיה ו-וידיאו – הפועלים על גבי שתי פלטפורמות חזקות מאוד: פליקר (Flickr) וטמבלר (Tumblr). התגובות שקיבלנו מדהימות. אנחנו משרתים היום יותר מ-400 מיליון משתמשי מובייל מדי חודש, המהווים חצי מ-800 מיליון המשתמשים הכלליים שפוקדים את יאהו! מדי חודש".

כחלק ממאמציה של החברה להגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום המובייל, חשפה מאייר, כי יאהו! רכשה בימים אלה חברת סטארט-אפ בשם אוויאייט (Aviate), שפיתחה מסך בית חדש למכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), אשר נועד לסדר את האפליקציות במכשיר ולהפוך את השימוש בו ליעיל ונוח יותר. הטכנולוגיה של אוויאייט עושה שימוש ב-GPS, קישוריות Wi-Fi ובשעון של המכשיר, כדי להציג בפני המשתמש את התוכן הרלוונטי ביותר עבורו במסך הבית ולהדגיש מידע שעשוי להיות שימושי במיוחד עבורו, בהתאם לסיטואציה שבה הוא נמצא. מאייר לא חשפה את תנאיה הכספיים של העסקה.

גולת הכותרת של הרצאתה של מאייר היתה שורת אורחים מפורסמים, שהגיעו כדי לסייע למנכ"לית הצעירה להשיק את ערוצי התוכן החדשים של החברה. במופע שלא היה מבייש את הגדולים שבמלונות לאס וגאס, אירחה מאייר על הבמה את הזמר ג'ון לג'נד, מנחת הטלוויזיה קייטי קוריק, קינן תומפסון ו-ססלי סטרונג – שניים מכוכבי תכנית הסאטירה השבועית סאטרדיי נייט לייב (Saturday Night Live), דיוויד קארפ – מנכ"ל טמבלר ועוד.

מאייר על הבמה ב-CES 2014. צילום מסך מתוך אתר יאהו!

מאייר התייחסה למוצרי התוכן של החברה, ואמרה כי "יאהו! מחויבת לספק חדשות בעידן הסמארטפונים והטאבלטים". היא הזמינה לבמה את קוריק – מנחת טלוויזיה ועיתונאית ותיקה ומוערכת בארצות הברית, שהצטרפה לחברה באחרונה, והסבירה כי "תפקידה ביאהו! יהיה לראיין את האנשים שעושים את החדשות ולהביא מהפרספקטיבה והניסיון שלה, כדי לנסות ולמקד את 'צונאמי' המידע שצרכני החדשות מתמודדים עמו". קוריק ציינה, כי "אנחנו מדמיינים מחדש את האופן שבו ניתן יהיה לספק תוכן מקורי במובייל".

היא הציגה שורה של מוצרי תוכן חדשים, בהם News Digest – שירות עדכון חדשות דו-יומי למכשירים מבוססי iOS, שני מגזינים דיגיטליים חדשים בנושאי טכנולוגיה וגרסה חדשה של פלטפורמת ה-Smart TV של החברה – שנועדה להפוך את חוויית הצפייה בטלוויזיה לאינטראקטיבית. כמו כן, הציגה מאייר את מערכת הפרסום החדשה של החברה, שמאחדת את כל היצע הפרסום של יאהו! לאורך כל קווי המוצר, כולל פוסטים ממונים באתר הבלוגים טמבלר, אותו רכשה יאהו! תמורת יותר ממיליארד דולרים לפני כחצי שנה.

"הקו המקשר בין כל ההכרזות ששמעתם היום, הוא פשטות. אנחנו מפשטים את העסק שלנו", אמרה מאייר לסיכום. "הגישה הזו מהווה קו מנחה עבורנו בחודשים האחרונים, במהלכם עסקנו רבות בעיצוב ובניה מחדש של קווי המוצרים שלנו, מערכת הפרסום שלנו והתוכניות שלנו לעתיד".

מאייר (מימין) עם מגישת החדשות קייטי קוריק, על הבמה ב-CES 2014. צילום מסך מתוך אתר יאהו!

כוכבי סאטרדיי נייט לייב, קינן תומפסון (מימין) וססלי סטרונג, במערכון על אירועי הטכנולוגיה הגדולים של השנה. צילום מסך מתוך אתר יאהו!

מאייר נכנסה לתפקידה כמנכ"לית יאהו! לפני כשנה וחצי, במטרה לשקם את מעמדה של ענקית האינטרנט המדשדשת, שירדה מגדולתה בשנים האחרונות. במהלך השנה האחרונה הצליחה מאייר להכפיל את ערך המניה של יאהו!, שעומד כיום על כ-31 דולרים, וזאת עוד לפני שחגגה את יום הולדת ה-39. במהלך 18 החודשים האחרונים הובילה מאייר 20 רכישות, והצליחה להוכיח את מינויה אפילו לסקפטיים שבבעלי המניות. עם זאת, בפני יאהו! עומדים עוד קשיים רבים בדרך להכתרת הקאמבק שלה כמוצלח. עם מתחרים כמו גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft), תאלץ מאייר לעבוד קשה על מנת לרכוש את חזרה את אהדת המשתמשים ולהמשיך בשיקום הפיננסי של יאהו!.

כ-150 אלף מבקרים פוקדים את לאס וגאס השבוע, כדי לקחת חלק ב-CES 2014, שבה מציגים יותר מ-3,200 חברות את החידושים החמים ביותר ב-15 קטגוריות מוצר שונות – החל ממחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, דרך טלוויזיות שטוחות, קונסולות משחק ומערכות שמע מתקדמות, ועד מצלמות, התקני בלוטות' ואפילו חידושים בתחום הרפואה הדיגיטלית. הערכות מוקדמות גורסות, כי כ-20 אלף מוצרים חדשים יוצגו השנה ב-CES.

לצפיה בנאום המלא של מריסה מאייר מ-CES 2014
לצפיה במערכון של כוכבי סאטרדיי נייט לייב מתוך CES 2014

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים