ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו: "מגמת 'האינטרנט של הכל' מהווה הזדמנות אדירה הנאמדת בכ-19 טריליון דולרים"

"אנחנו מאמינים ש-2014 תהיה נקודת המפנה עבור 'האינטרנט של הכל'", אמר מנכ"ל סיסקו בנאום שנשא בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם ● "ההשפעה של זה על המין האנושי תהיה גדולה פי חמישה עד עשרה מההשפעה שהיתה למהפכת האינטרנט", קבע ● לדבריו, "אם ב-2014 אנחנו מדברים על ערים חכמות, ב-2015 נתחיל כבר לדבר במונחים של מדינות חכמות"

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו

"מגמת 'האינטרנט של הכל' (The Internet of Everything) מהווה הזדמנות אדירה הנאמדת בכ-19 טריליון דולרים", אמר ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו (Cisco), בנאום שנשא אמש (ג') ב-CES 2014 – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם. לדבריו, "אנו מעריכים שהפוטנציאל של השוק במגזר הפרטי עומד על כ-14.4 טריליון דולרים, והיתר, 4.6 טריליון, יגיע מהמגזר הציבורי. אם תשאלו אותי, למרות שמדובר בסכומי עתק, זו הערכה שמרנית למדי. 'האינטרנט של הכל' יהיה גדול יותר מכל מה שעשתה תעשיית ההיי-טק בעשור האחרון".

"לפני שנה עוד היינו צריכים להסביר מה זה 'האינטרנט של הכל'", אמר צ'יימברס, "אך כיום אנו רואים שיותר ויותר ממשלות ועסקים מתחילים להבין את גודל הפוטנציאל שטמון בשוק הזה, בהיבט הגידול, השגשוג ויצירת מקומות העבודה. לכן, אנחנו מאמינים ש-2014 תהיה נקודת המפנה עבור 'האינטרנט של הכל'. כבר לא מדובר 'רק' בחיבור לאינטרנט של מכוניות, מקררים או מכשור רפואי – אלא בשילוב כל החיבורים הללו יחד. ההשפעה של זה על המין האנושי תהיה גדולה פי חמישה עד עשרה מההשפעה שהיתה למהפכת האינטרנט".

"בואו נדבר על מה הפך לאפשרי היום: ב-1984 היו כאלף מכשירים בעולם שהיו מחוברים לאינטרנט. ב-2015 כמות מכשירי המובייל תהיה גדולה יותר מכמות האוכלוסיה. עד סוף 2014 ישמשו כעשרה מיליארד מכשירי מובייל להורדה של כ-77 מיליארד אפליקציות. זה כבר לא שאלה של טכנולוגיה, אלא רק שאלה של בני אדם, ועד כמה כולנו מוכנים לשנות את אורח החיים שלנו", קבע מנכ"ל סיסקו.

לדוגמה, אמר צ'יימברס, כי "פחי אשפה המחוברים לאינטרנט יכולים לחסוך 10 מיליארד דולרים לתעשיית התברואה. ניתן יהיה לשנות בזמן אמת את נתיבי האיסוף של משאיות הזבל בעזרת חיישנים שידעו האם הפחים ריקים או מלאים. תארו לעצמכם את השינוי האדיר שיכול להיווצר, למשל, בתחום החניה בערים גדולות. מדובר בתחום שמגלגל המון כסף היום. בעזרת 'האינטרנט של הכל' ניתן יהיה לעדכן נהגים בזמן אמת לגבי מקומות חניה פנויים ולשנות את מחיר החניה בהתאם להיצע והביקוש באותו הרגע".

"פחי אשפה המחוברים לאינטרנט יכולים לחסוך 10 מיליארד דולרים לתעשיית התברואה". צ'יימברס על הבמה ב-CES 2014

"2014 תהיה נקודת המפנה עבור 'האינטרנט של הכל'". צ'יימברס על הבמה ב-CES 2014

לסיכום, אמר צ'יימברס, "נסו להיזכר היכן הייתם לפני שנה וכמה מהר דברים השתנו. זה כלום לעומת כל מה שישתנה עד השנה הבאה. אם ב-2014 אנחנו מדברים על ערים חכמות, ב-2015 נתחיל כבר לדבר במונחים של מדינות חכמות".

כ-150 אלף מבקרים פוקדים את לאס וגאס השבוע, כדי לקחת חלק ב-CES 2014, שבה מציגים יותר מ-3,200 חברות את החידושים החמים ביותר ב-15 קטגוריות מוצר שונות – החל ממחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, דרך טלוויזיות שטוחות, קונסולות משחק ומערכות שמע מתקדמות, ועד מצלמות, התקני בלוטות' ואפילו חידושים בתחום הרפואה הדיגיטלית. הערכות מוקדמות גורסות, כי כ-20 אלף מוצרים חדשים יוצגו השנה ב-CES.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים