ג'ון מק'אפי: "שמח שאינטל החליטה להסיר את שמי מתוכנות האבטחה שלה"

ענקית השבבים, שרכשה את מק'אפי, החליטה להסיר את שמו של המייסד ולהציע את מוצרי האבטחה שלה תחת שם המותג Intel Security ● מק'אפי אמר כי הוא "התחנן" בפני אינטל שתעשה כך; עכשיו הוא יכול לחזור בשקט לחיים יוצאי הדופן שלו

ג'ון מק'אפי

ג'ון מק'אפי, המיליונר הססגוני שהקים את חברת האנטי וירוס החלוצית הקרויה על שמו ומכר אותה לאינטל (Intel) תמורת סכום של קרוב לשמונה מיליארד דולר, טען כי הוא שמח שענקית השבבים החליטה להסיר את שמו ממוצרי האבטחה שהיא מציעה כיום.

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, הכריז על ההחלטה להסיר את שמו של מק'אפי בתערוכת האלקטרוניקה CES שנערכת השבוע בלאס וגאס. הוא הודיע כי מעתה יוצעו מוצרי האבטחה של אינטל תחת שם המותג Intel Security.

"התחננתי בפניהם שיסירו את השם או יתקנו את המוצר", אמר מק'אפי בראיון לרויטרס (Reuters). ביוני האחרון תקף מק'אפי בסרטון וידיאו שפרסם ברשת את איכות התוכנות המוצעות כיום תחת שמה של החברה שהקים בסוף שנות ה-80.

לטענתו, הוא קיבל הודעות רבות בדואר האלקטרוני מלקוחות שמתלוננים כי התוכנה פוגעת בביצועי המחשבים שלהם ומתקשים להסיר אותה. אינטל, מצידה מסרה בתגובה לטענות של מק'אפי כי הן "מגוחכות" וחסרות בסיס. מנהל הטכנולוגיה הראשי של אינטל, מייקל פיי, אמר אתמול (ג') כי החברה לא מוטרדת מהסרטון של מק'אפי, גם משום שהלקוחות יודעים כי האיש לא עבד בחברה מזה כ-20 שנים. "כולם מבינים שהאיש מספר בדיחות או מנסה להצחיק. מרבית הקונים לא מתייחסים לכך ברצינות. אנחנו לא חשים שהלקוחות מוטרדים מכך", ציין. ובכל זאת, הוסיף, תהיה זו הקלה לדעת שההשמצות של מק'אפי ייפסקו לאחר שהחברה תסיר את שמו מהמוצרים. "כעובד אינטל, אני שמח לדעת שלא אצטרך עוד להתייחס לכך", אמר פיי.

ההערכות שאינטל תפסיק להשתמש בשמו של מק'אפי עלו כבר בסוף 2012, כשמק'אפי נמלט ממדינת בליז לאחר שהמשטרה ביקשה לחקור אותו בחשד לרצח שכן. מק'אפי טען כי הפלילו אותו ברצח שלא ביצע. בדצמבר 2012 גורש מק'אפי מגואטמלה, לשם נמלט בעקבות החשדות נגדו ב-בליז, לארצות הברית, וכיום הוא שוקד על פיתוח טכנולוגיה שאמורה למנוע ציתותים של הממשל לתקשורת באינטרנט.

ביחס לסרטון, בו ירה במחשב כשהוא עירום ומוקף בחבורה של צעירות, אמר מק'אפי כי "אני מי שאני. אני חי על הקצה ונהנה מהחיים, ולא אכפת לי מה חושבים עליי. אני מצטער רק שהתוכנות נשאו את שמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים