VSCO Cam: האפליקציה שהיא עולם צילום מלא

האפליקציה הזאת לא מיועדת רק לצלמים מתחילים - גם כאלה שכבר צילמו תמונה או שתיים בחייהם ימצאו בה עניין

לא אחת ולא שתיים הצגתי כאן אפליקציות צילום שונות, אבל את זו שאני מציג בפניכם היום, VSCO Cam, קשה לכנות "רק" אפליקציית מצלמה. מדובר בעולם צילום מלא.

VSCO Cam התחילה ב-iOS, שם היא נחשבת לאחת הטובות בתחומה, ובאחרונה הגיעה גם לאנדרואיד (Android). בתפריט הראשי שלה, אפליקציית הצילום עצמה נמצאת אי שם למטה, בתחתית. הרבה מעל יש קישורים ישירים ל-Grid, פלטפורמת הפצת צילומים מינימליסטית שמטרתה להציג בפני החברים בה את עולם הצילום במיטבו, ול-Journal, מעין מגזין שמכיל כתבות וצילומים מרהיבים שבוצעו בידי אנשים שונים שהשתמשו באפליקציה, בדרך כלל צלמים מקצועיים.

עוד מעל למצלמה עצמה מוצעים ב-VSCO קישור לספרייה של התמונות שכבר צולמו באמצעות האפליקציה. יחד איתן, אתם יכולים לצרף אליה כל תמונה אחרת שקיימת במכשיר שלכם, מאחר ש-VSCO היא מערכת שלמה לעיבוד תמונות ומספקת כלים נרחבים למדי, שמאפשרים להוציא מכל תמונה את המיטב שבה. כמובן שעדיף לדעת מה עושים, אבל מהר מאוד תוכלו לגלות שלא נגרם באפליקציה הזאת כל נזק אם אתם מנסים וטועים. זה אפילו יכול להוסיף משהו להרפתקה ולדרך בה תלמדו, אולי, להשתמש טוב יותר במצלמה של המכשיר שלכם.

כדי לבצע פעולות שונות על תמונה בספרייה, עליכם ללחוץ עליה לחיצה כפולה, או לחיצה בודדת ואז ללחוץ על אחד הכלים. אז תקבלו שורה של צלמיות שמאפשרות לבצע את הפעולות, במטרה להגיע לתמונה שנחשבת בעיניכם למוצלחת ביותר, או האומנותית ביותר. בחירה באמצעות לחיצה כפולה מאפשרת בנוסף לקבל נתונים על התמונה, אם הם נשמרו במהלך הצילום: מיקום במפה של גוגל (Google), חתימת זמן ותאריך, ופרטים אודות המבזק, רמת ה-ISO ואפילו הצמצם.

כדי לגשת למסננים ולכלי עיבוד התמונה עליכם ללחוץ, כאמור, על צלמית הכלים שנמצאת מתחתיה. התרגיל בכל מסנן הוא קבוע: לחיצה אחת בוחרת אותו ולחיצה שנייה מציגה מחוון זחילה שמאפשר, על ידי הזזתו, לראות את השינוי שמתרחש בתמונה. לחיצה על סמן האישור שומרת אותו ואם אתם רוצים לבטל פעולה שביצעתם, לחצו על ה-X הקטן.

ניתן להגיע לכלי עיבוד התמונה גם על ידי גרירת הפס הלבן. כאן כבר מוצגים כלים מוכרים יותר כמו שליטה בבהירות התמונה, שליטה בחדות התמונה ובטמפרטורת הצבעים, ועוד. ברוב הכלים השיטה זהה: מזיזים את המחוון שמאלה או ימינה ורואים את התוצאות בזמן אמת. אם הפעולה מתאימה למה שרוצים להשיג לוחצים על סימן האישור ואם לא – על X. עם זאת, חלק מהכלים שונים במעט: כלי החיתוך מציג אפשרויות יחס היבט שונות, כדי להתאים את התמונה לתצורה מסוימת, וכלי הסיבוב מאפשר לבצע עם המחוון סיבוב הדרגתי, אם כי קצה הכלי מאפשר לבצע סיבובים של 90 מעלות באופן מיידי.

מספר הכלים המוצעים לשימוש רב למדי. המעבר ביניהם, כמו בכל אפליקציה שמציעה מספר כלים, מתבצע בגרירת האצבע שמאלה וימינה. בכל מקרה, ובכל כלי או מסנן שבוחרים, יש להמתין שנייה או שתיים כדי לראות את התוצאות. אם אינכם בטוחים מה עושה כל כלי, השם מוצג באמצע כדי לבאר זאת עבורכם.

מכיוון שמספר הכלים גדול למדי, תכונה נחמדה נוספת של VSCO Cam מסתתרת במסך ההגדרות: ניתן בקלילות לסדר את הכלים והמסננים כך שהם יוצגו בסדר אותו אתם מעדיפים. ייתכן שבהתחלה זה לא כל כך ישנה לכם, אבל לאחר זמן מה של שימוש, אם תגלו שאתם משתמשים בכלים מסוימים יותר מאשר באחרים, תוכלו לסדר אותם כך שהם יהיו אלה שיוצגו ראשונים ובאופן מיידי כשתערכו תמונות. כך לא תצטרכו לחפש אותם בגרירה.

אחרי שעבדתם ועיבדתם את התמונה, תוכלו לשמור את התוצאה הסופית בספרייה ולשתף אותה באינסטגרם (Instagram), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) וגוגל פלוס (+Google). הרי ברור שצילמתם כדי שהחברים והמשפחה יראו את התמונה.

תהליך הצילום עצמו פשוט מאוד וכולל הגדרות ספורות בלבד, כמו מצב המבזק (פעיל תמידית, אוטומטי או בלי), מספר נקודות אפיון התמונה (בלי, מרכזי או תשע נקודות כיוון) והגדרת מסגרת השטח שתצולם. כמו כן, ניתן להשתמש באצבע כדי להגדיר נקודת מיקוד מסוימת בשטח הצילום. כך או כך, בסופו של דבר, העבודה המרכזית היא בעיבוד התמונה.

בסיכומו של דבר, האפליקציה הזאת לא מיועדת רק לצלמים מתחילים. גם כאלה שכבר צילמו תמונה או שתיים בחייהם ימצאו בה עניין.

להורדה מ-Google Play עבור אנדרואיד 4.0 ומעלה לחצו כאן.

להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים