אורקל רכשה את קורנט, המפתחת טכנולוגיות SDN, בעסקה שהיקפה עשרות מיליוני דולרים

הטכנולוגיה של קורנט נועדה להקל על ארגונים להטמיע יישומים ושירותים מבוססי ענן, באמצעות הקצאה ויכולות ניהול של רשתות פרטיות, אשר יכולות להתחבר באופן מאובטח לכל אתר ועל גבי כל רשת IP ● המהלך, העריכו אנליסטים, יגביר את התחרות של אורקל מול יבמ, דל ו-HP, אשר השקיעו באופן נרחב בתחום

אורקל (Oracle) ממשיכה להעמיק את אחיזתה בעולם הרישות: החברה הודיעה שרכשה את קורנט (Corente), המתמחה בתחום רשתות תקשורת ומחשבים מוגדרות תוכנה (SDN, ר"ת Software-Defined Networks) לסביבות WAN. תנאיה הכספיים של הרכישה לא פורסמו, אולם אנליסטים העריכו כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים, בהינתן כי מחזורה הכספי של הנרכשת עומד על 15 מיליון דולרים. העסקה צפויה להיסגר בשבועות הקרובים.

הטכנולוגיה של קורנט נועדה להקל על ארגונים להטמיע יישומים ושירותים מבוססי ענן, באמצעות הקצאה ויכולות ניהול של רשתות פרטיות, אשר יכולות להתחבר באופן מאובטח לכל אתר ועל גבי כל רשת IP. החברה הוקמה ב-2007 ועל לקוחותיה נמנית, בין היתר, בריטיש טלקום (BT).

בעקבות הרכישה, ציינו אנליסטים, תוכל אורקל להציע טכנולוגיות מיחשוב ענן עם SDN, אשר מבצעים וירטואליזציה לרשתות WAN ו-LAN בדטה-סנטר, מקצרים את משך ההטמעה ומשפרים את יכולות האבטחה והניהול. הפלטפורמה של קורנט לאספקת שירותים מבוססי ענן קובעת במהירות אילו שירותים יסופקו בענן הפרטי ואילו בענן הציבורי – בלא תלות בהיקף התעבורה, הגישה, היישום, או ספק האינטרנט.

המהלך, העריכו אנליסטים, יגביר את התחרות של אורקל מול יבמ (IBM), דל (Dell) ו-HP, אשר השקיעו באופן נרחב בתחום ה-SDN. הם ציינו, כי האיום הישיר של אורקל ברכישה הוא על ספקיות התקשורת סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper Networks), שפועלות בעולם ה-SDN. בנובמבר האחרון השיקה סיסקו את פלטפורמת ה-Application Centric Infrastructure, אשר מספקת תוכנה לניהול התעבורה על גבי רשתות התקשורת והמחשבים.

אורקל נכנסה לעולם החומרה כאשר רכשה את סאן (Sun Microsystems) ב-2010 תמורת 7.4 מיליארד דולרים, ומאז היא פועלת ליצירת היצע של מערכות מהונדסות הבנויות בתצורה מוכנה מראש, דוגמת אקסה-דטה (Exadata) ואקסה-לוג'יק (ExaLogic), שנועדו להריץ גם תוכנות שאינן מבית אורקל.

בשנתיים האחרונות החלה ענקית ה-IT בבניית יכולות הרשת שלה באמצעות סדרה של רכישות. ביולי 2012 רכשה אורקל את Xsigo, המפתחת טכנולוגיות לווירטואליזציה של רשתות ומציעה פתרונות לתקשורת מהירה וגמישה בין שרתים, התקני אחסון ורשתות. Xsigo מספקת טכנולוגיה להגדרה של רשתות SDN.

בפברואר האחרון רכשה אורקל את אקמה-פאקט (Acme Packet), שמייצרת ציוד לרשתות תקשורת, תמורת 2.1 מיליארד דולרים. החברה מספקת פתרונות תקשורת ורישות, מוצרים ושירותי שמע, וידיאו ותקשורת של הדור הבא, כמו גם יישומים ברשתות IP. רכישה נוספת הייתה של Tekelec, ספקית שירותי פס רחב נייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים