צרפת: גוגל נקנסה – ונדרשה לפרסם הצהרה כי הפרה את החוק

הרשויות במדינה קנסו את חברת הענק ב-150 אלף יורו ודרשה ממנה לפרסם בדף הבית שמדיניות הפרטיות שלה נוגדת את החוק הצרפתי

הרשות הצרפתית לשמירה על הפרטיות (CNIL) הטילה על גוגל (Google) קנס בסכום של 150 אלף יורו – הקנס הגדול ביותר שהטילה אי פעם על חברה כלשהי. גם אם מבחינתה של חברת ענק בינלאומית כמו גוגל מדובר בכסף קטן, לקנס נלוותה דרישה מביכה יותר מבחינתה: הרשות קבעה כי על גוגל לפרסם בדף הבית שלה בצרפת, Google.fr, הודעה המציינת כי מדיניות הפרטיות החדשה שלה, שנכנסה לתוקף ב-1 במרץ 2012, עומדת בסתירה לחוק הצרפתי. הרשות ציינה כי הקביעה נסמכת על "ההיקף הנרחב של איסוף הנתונים על ידי גוגל והצורך להודיע על כך לגורמים הנוגעים בדבר, שאינם יכולים בהכרח לממש את זכויותיהם".

על פי קביעת הרשות, גם אם עצם רצונה של גוגל לאחד תקנוני מדיניות נפרדים אינו פסול, באופן שבו נעשה הדבר יש משום הפרה של ארבעה סעיפים בחוק הצרפתי לשמירה על פרטיות נתונים: החברה לא עשתה די כדי להסביר למשתמשים כיצד יעובדו הנתונים שלהם, לא עמדה בדרישה לקבל את הסכמת המשתמשים לאחסון של קובצי Cookie, לא הגדירה תקופה שבה יישמרו הנתונים המעובדים ושילבה נתונים משירותים שונים ללא בסיס משפטי כלשהו.

עוד ציון בהחלטה כי היא לא לבד – רשויות מקבילות בספרד ובהולנד הגיעו בסוף השנה שעברה למסקנות דומות.

מגוגל נמסר בתגובה כי "שיתפנו פעולה באופן מלא עם CNIL לכל אורכו של התהליך והסברנו כי מדיניות הפרטיות החדשה מאפשרת לנו לספק שירותים פשוטים ויעילים יותר. נקרא את הדו"ח בעיון ולאחר מכן נחליט על הצעדים המתאימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים