גרטנר: ב-2014 יימכרו 1.1 מיליארד מכשירי אנדרואיד

מכירות המכשירים המבוססים על המערכת של גוגל יקפצו השנה ב-26%, בעיקר עקב הביקוש הגבוה שהם זוכים לו במדינות מתפתחות ● על פי התחזית של חברת המחקר, גם המכירות של מערכות אפל וחלונות יעלו ב-2014 בענק

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

השנה הנוכחית צפויה להיות שנת עדנה למכשירי האנדרואיד (Android): על פי תחזית שפרסמה גרטנר (Gartner), ב-2014 צפויים להימכר 1.1 מיליארד סמארטפונים וטאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל (Google). מדובר בקפיצה של 26% בהשוואה ל-2013, שנובעת בעיקר מהגיבוש הגובר למכשירים אלה במדינות מתפתחות.

לעומת זאת, אפל (Apple) צפויה למכור השנה 344 מיליון מכשירים המבוססים על מערכות iOS ו-Mac OS: מכשירי iPhone ,iPad ו-Mac. מדובר בקפיצה של 28% לעומת מספר המכשירים שנמכרו ב-2013.

"אין ספק שיש כאן משוואה של נפח מול ערך, כאשר משתמשי אנדרואיד רוכשים מכשירים זולים לעומת משתמשי אפל", ציינה אנט צימרמן, אנליסטית בגרטנר.

מספר המכשירים שמבוססים על חלונות (Windows), השולטת בשוק ה-PC ובפלח המחשבים הניידים, יהיה השנה 360 מיליון – זינוק של 41%. הצמיחה בשווקים אלה נפגעה בשל הפופולריות של הטאבלטים, שרק מהם צפויים להימכר השנה 263 מיליון מכשירים – קפיצה של 47%. לדברי מנהל המחקר, ראנג'יט אטוואל, "המשתמשים ממשיכים לעבור ממחשבי ה-PC המסורתיים, שמשמשים בעיקר כמכשירים ליצירה ולשיתוף תכנים, לטאבלטים ולמחשבים ההיברידיים, שהגמישות הרבה שלהם פונה לצרכים המשתנים של המשתמשים".

מכירות הטלפונים הסלולריים צפויות גם הן לצמוח, אך בקצב איטי יותר, לדברי גרטנר, כשהמיקוד יעבור ממכשירי קצה גבוה למכשירים בינוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים