השר יובל שטייניץ: "איראן גרעינית תבטל כל סיכוי להסדר עתידי עם הפלסטינים"

"היותה של איראן גרעינית תסכן לא רק את ישראל, אלא את המערב כולו", אמר שטייניץ, השר לענייני מודיעין ואסטרטגיה, בכנס המבקרים הפנימיים, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "אנחנו מרוכזים בתהליך השלום עם הפלסטינים ולכן הנושא האיראני נדחק, אולם עדיין מדובר בסכנה כלל עולמית"

אם איראן תהפוך למדינה גרעינית, זו תהיה לא רק סכנה לישראל, אלא לסדר העולמי – לאירופה ולמערב כולו. מצב שכזה יביא בנוסף לביטול כל סיכוי להסדר אזורי עתידי", כך אמר ד"ר יובל שטייניץ, השר לענייני מודיעין ואסטרטגיה.

ד"ר שטייניץ דיבר בכנס השנתי החמישי של IIA ישראלאיגוד המבקרים הפנימיים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי מקצוע מהתחום.

"פרויקט הגרעין האירני נעלם מהזירה התקשורתית, אך הוא חשוב ומכריע ביותר לגבי עתידנו, עתיד מדינת ישראל והסדר העולמי", אמר שטייניץ. "רק היום פורסם כי יש קשיים במאמצים להגיע ליישום הסכם הביניים שנחתם בז'נבה לפני חודש".

הוא הסביר ש-"כבר לפני חודש הזהרנו את העולם שתפיסת הסדר הביניים נועדה לחבל בסנקציות המוטלות על איראן, ותכליתו היא לחולל בקיעים בחזית הבינלאומית מול איום הגרעין האיראני".

שטייניץ ציין שבשבועיים האחרונים הוא נמצא בקשר עם שרי חוץ, ראשי קהיליות מודיעין ונציגים בשולחן המשא ומתן. "הזהרתי אותם מפני כניעה לתרגילים האיראניים והסכמה לפיתוח סוג חדש של צנטריפוגות תוך כדי ההסכם. משמעו של צעד זה הוא הפיכת ההסכם לחוכא ואיטלולא", אמר.

השר הוסיף כי "הוטל עליי לרכז את המערכה המדינית והמודיעינית אל מול הגרעין האיראני. אני ואחרים נמצאים ועומדים על המשמר, על מנת למנוע חבלה איראנית, ולו במעט, של מה שהושג בז'נבה. אנחנו מרוכזים בתהליך השלום ומנהלים מגעים עם הפלסטינים, ולכן הנושא נדחק, אולם עדיין מדובר בסכנה כלל עולמית. אנחנו מנסים להשפיע על חמש המעצמות פלוס גרמניה. נראה שמדינות אלה מבינות את גודל האיום. אין פירוש קיומו של המשא ומתן עם הפלסטינים שאנחנו מזניחים את החזית החשובה, האיראנית".

"המזרח התיכון מתפוצץ לנגד עינינו"
הוא דיבר גם על המצב במגעים בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "יש שם דילמות לא פשוטות ואנחנו מצויים בין הפטיש לסדן. אנחנו מעוניינים לקדם הסכם שלום, על בסיס הנוסחה של שתי מדינות לשני עמים, אבל זה לא פשוט. יש הסתה מאורגנת במערכת החינוך הפלסטינית, שמביאה להחדרת השנאה כלפינו. המסרים מוזרקים באופן יומיומי בכיתות הלימוד, בקייטנות ובתוכניות הילדים בטלוויזיה. המסר הוא שישראל צריכה להיעלם מהמפה. אנחנו גם מוצאים יותר ויותר ביטויים נאציים, לפיהם יש להשמיד ולגרש את העם היהודי".

השר יובל שטייניץ: "אי אפשר לעצום עיניים ולהתעלם מהמציאות המזרח תיכונית". צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

שטייניץ ציין כי "אני אומר לארצות הברית: היומרה לסידורי ביטחון עם אמצעים אלקטרוניים ואחרים, מבוססי גדרות, היא לא רצינית. זה לא הצליח להם בפקיסטן ובעיראק. המזרח התיכון מתפוצץ לנגד עינינו, יש קשיים ליצור סדר בלוב, בסיני ובסוריה. אסור לנו לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות".

"השלום מתחיל בהכרה הדדית", אמר השר. "יש לספק לנו אמצעי ביטחון שיהיה בידינו. אנחנו לא סומכים על איש, כולל לא על כוח רב לאומי כלשהו".

השר סיים בהתייחסו לבאי הכנס וציין כי "מטרת המבקר היא לבדוק את התנהלות הארגון. בסוף, יש גם ניהול, והוא לא פחות חשוב מהמדיניות. מבקר טוב לא בודק את המדיניות, אבל בודק את ההתנהלות ואת הניהול".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אינני יודע מה הוא עושה ולשם מה הוא תופס כיסא. יותר טוב שיחזור לאקדמיה, ראינו שבתור שר אוצר הוא עשה מספיק נזק אני חושש שבתור שר לעיני כלום ושום דבר הוא יעשה נזק הרבה יותר גדול עם כל הפליטות פה שלו , הוא הרי פילוסוף

אירועים קרובים