לשדרג בלי להחליף: ZTE מכריזה על פרויקט טלפונים מודולאריים

תחום הטלפונים המודולאריים מתחיל לתפוס תאוצה, והחברה הסינית הכריזה על אקו-מוביוס - פרויקט שבו יהיה ניתן להסיר ולהוסיף חלקים ראשיים במכשיר הסלולרי שייצמדו למערכת באופן מגנטי

ZTE. חרם של שבע שנים

ZTE הסינית, שכבר ידועה כאחת שמוכנה לניסיונות שונים בתחום הטלפונים – כולל השקת הטלפון הראשון שמבוסס על Firefox OS– הכריזה בתערוכת CES 2014 על פרויקט אקו-מוביוס (Eco-Mobius) שיאפשר לכל אחד להחליף את הרכיבים הראשיים בטלפון שלו בקלות ובנוחות.

לפי מה שהציגה החברה ניתן יהיה למעשה להסיר ולהוסיף את המעבד, זיכרון ה-RAM, הסוללה, המצלמה, השבב הגרפי וחלקים רבים נוספים, שיהיו בנויים כמודולים בגודל מוגדר וייצמדו למערכת באופן מגנטי כך שניתן יהיה להחליפם בקלות.

למעשה, כדי לשדרג את הטלפון לא יהיה צריך להחליף את כולו, אלא רק רכיבים ספציפיים, בדומה למה שמכירים אלו שמשדרגים את קופסאות המחשבים הנייחים שלהם בעצמם. במידה ושיטה זו תצבור פופולאריות, היא צפויה לחתוך גם בכמות של פסולת המתכת.

כמו במקרה של פרויקט ה-ARA של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), חברת הבת של גוגל (Google), מדובר כמובן, לפחות כרגע, בקונספט ולא במשהו שמוצרים שמבוססים עליו יגיעו בקרוב אל השוק. עם זאת, עצם העובדה ששתי חברות טלפוניה משקיעות מאמצים תכנוניים בתחום מלמדת על כך שמדובר בתחום שעוד יבשיל בעתיד לכדי משהו מעשי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים