"היה לאריאל שרון חלק חשוב בהקמת ההיי-טק הישראלי"

"כשר התעשייה והמסחר, שרון סייע בהקמת המפעלים הראשונים שהיוו את הבסיס לענף", אמר שוקי פורר, ששימש כמנכ"ל המשרד תחתיו ● אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, ציין ש-"שרון עזר רבות להקמת קרן לסטארט-אפים בראשית דרכם ודאג לקדם את הענף"

אריאל שרון ייזכר בעיקר בזכות ההשפעה הרבה שלו על המדינה בתחומים המדיניים והצבאיים, ובזכות היותו מנהיג אמיתי – כריזמטי וכזה שידע לסחוף אחריו את הפקודים שלו ואת אזרחי המדינה. צד פחות ידוע בפעילותו הוא עזרתו של שרון לתעשיית ההיי-טק הישראלי: בתקופת היותו שר התעשייה והמסחר, ולאחר מכן ראש הממשלה, הוא סייע רבות להקמתו ולפריחתו של הענף.

שוקי פורר, שהיה מנכ"ל המשרד בתקופתו של שרון, סיפר לאנשים ומחשבים: "אריק ראה בתעשייה מרכיב חשוב בכלכלת ישראל. בדרכו האופיינית, הוא פעל נמרצות כדי לקדם את התעשייה, ובכלל זה ענף ההיי-טק, ולהשיג את התקציבים הנחוצים כדי לפתור בעיות שהעיקו לענף. יש לו זכויות בהקמת תעשיית ההיי-טק האזרחית של ישראל".

"הפריחה בתעשיות עתירות הידע של ישראל החלה רק אחרי תקופתו של שרון במשרד התעשייה והמסחר, אך אסור לשכוח שבתקופת היותו השר הוקמו חברות כמו אלסינט, אלביט ואלרון, וסטף ורטהיימר הקים את אזור התעשייה בתפן לתעשיות עתירות ידע", הוסיף פורר. "כשר, שרון סייע בהקמת המפעלים הראשונים שהיוו את הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית".

הוא ציין כי "היה לשרון תפקיד לא פשוט בייצוב המשק בתקופה האינפלציה הגדולה של שנות ה-80. אמנם, המדיניות הייתה של ראש הממשלה, שמעון פרס, ושר האוצר, יצחק מודעי ז"ל, אבל היה לו, כשר התעשייה והמסחר, תפקיד מכריע בפיקוח על המחירים, והוא מילא אותו בכבוד".

עוד תחום עימו התמודד שרון בתקופה זו הוא המעבר לשוק חופשי על ידי הורדת מכסים. "מצד אחד, הוא רצה להגן על התעשייה הישראלית, אך מצד שני, הוא הבין שבעולם המודרני, של כפר גלובלי ותחרות חופשית, יש צורך להסיר מכסי מגן. באותן שנים רחוקות זו לא הייתה משימה קלה והוא הצליח למצוא את האיזון – מה שסייע לתעשייה, כולל להיי-טק", אמר פורר.

אמיר חייק, ששימש בעבר כמנכ"ל משרד התמ"ת וכיום משמש כמנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמר לאנשים ומחשבים ש-"שרון המשיך לדאוג ולקדם את התעשייה המקומית, בכלל זה תעשיית ההיי-טק, גם כשהיה ראש ממשלה. הוא אהב את התעשייה והתעשייה אהבה אותו. התעשיינים ידעו אז שיש להם אוזן קשבת בירושלים".

הוא הוסיף כי "בתקופת היותי מנכ"ל משרד התמ"ת הקמנו את הקרן לתמיכה בחברות סטארט-אפ בראשית דרכן ואת הקרן לטיפול במפעלים במצוקה. קיבלנו מאריאל שרון סיוע חשוב בהקמת הקרנות הללו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונית

    שלום, יש לשרון ז"ל המון דברים חיוביים ככל שאני קוראת עליו אני מבינה שהוא עשה המון דברים טובים ולא מה שהתקשורת דאגה לפרסם כל הזמן.

אירועים קרובים