יבמ תשקיע מיליארד דולרים בהרחבת עסקי מחשב-העל ווטסון

קבוצת ווטסון החדשה של הענק הכחול תתמקד בפיתוח ובהצגת יישומים קוגניטיביים מבוססי מיחשוב ענן ושירותים משלימים ● מטה הקבוצה החדשה יפעל במרכז העיר ניו-יורק, ויעסיק כ-2,000 אנשי מקצוע ● עודד כהן, יבמ: "ההשקעה הנוכחית בווטסון מיועדת לבנות שווקים חדשים, להגיע לקונים חדשים ולשנות מן היסוד תחומי תעשיה ומקצועות מתמחים"

אולי הוא יביא ליבמ את השינוי לטובה ברבעון הבא. ווטסון

יבמ (IBM) תשקיע מיליארד דולרים בהרחבת עסקי מחשב-העל ווטסון (Watson) ופעילות המיחשוב הקוגניטיבי שלה – כך הודיעה ענקית המיחשוב. לשם כך, הקימה יבמ את "קבוצת ווטסון" – יחידה עסקית חדשה שצפויה, על פי הענק הכחול, להניב מכירות בהיקף של עשרה מיליארד דולרים בתוך עשור.

קבוצת ווטסון תתמקד במחקר, בפיתוח ובהצגת יישומים קוגניטיביים מבוססי מיחשוב ענן ושירותים משלימים. ההשקעה כוללת 100 מיליון דולרים הזמינים למטרות מחקר ופיתוח בחברות הזנק, שנועדו לתמוך בקהילה אותה השיקה יבמ לא מכבר, המאגדת עסקים ומפתחים הבונים סוג חדש של יישומים קוגניטיביים הנשענים על ווטסון, בסביבת הענן למפתחים של יבמ.

מטה הקבוצה החדשה יפעל במרכז העיר ניו-יורק, ויעסיק כ-2,000 אנשי מקצוע שיתמקדו בתכנון, פיתוח והאצת השימוש בטכנולוגיות הקוגניטיביות של ווטסון. הקבוצה החדשה תישען על יכולותיהם של עובדי המו"פ של החברה, ובחטיבות השירותים, התוכנה והמערכות של יבמ – כמו גם על מומחים במגוון רחב של תחומי תעשייה, שיזהו שווקים בהם עשוי מיחשוב קוגניטיבי לחולל שינוי ולהתפתח, דוגמת עולם שירותי הבריאות, שירותים פיננסיים, קמעונאות, תעשיית הנסיעות והתיירות ועולם התקשורת.

בראש קבוצת ווטסון יעמוד מייקל רודין, ששימש עד לאחרונה כסגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת פתרונות התוכנה של יבמ, שם היה אחראי לאספקת פתרונות ייעודיים למגזרי תעשייה בתחומים צומחים במיוחד דוגמת ניתוח עסקי אנליטי, מסחר חכם, ערים חכמות ועסקים ברשתות חברתיות.

"הקמת היחידה העסקית החדשה מהווה שינוי אסטרטגי בגישה העסקית של יבמ", נמסר, "ונועדה להאיץ את תהליכי ההצגה וההחדרה לשוק של קטגוריה חדשה של כלי תוכנה, שירותים ויישומים, המסוגלים לחשוב, להשתפר באמצעות תהליכי למידה אוטונומיים, ולגלות תשובות ותובנות בשאלות מורכבות, על בסיס ניתוח כמויות גדולות של Big Data".

מייקל רודין, סגן נשיא ב-יבמ וראש קבוצת ווטסון החדשה, מדגים את אחד מיישומי מחשב-העל בטאבלט שלו

על פי תחזיות של גרטנר (Gartner), מכונות חכמות יובילו את המהפכה המשמעותית ביותר שנולדה אי פעם באמצעות IT. מומחי חברת המחקר קובעים, כי המכונות האלה הופכות את בני האדם ליעילים יותר, ומאפשרות להם לבצע משימות "בלתי אפשריות" לכאורה.

לדברי עודד כהן, סגן נשיא ב-יבמ ומנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, "אנו ניצבים בנקודת מפתח בהיסטוריה של עולם הטכנולוגיה: אנו מסוגלים להפוך כיום את המערכות הקוגניטיביות לסטנדרט של עולם המיחשוב – והמהלך הנוכחי של יבמ מכניס אותה אל עידן חדש".

כהן ציין, כי "יבמ הצליחה להפוך את ווטסון מהמכונה שזכתה בשעשועון טריוויה טלוויזיוני, לפריצת דרך בתחום היישום המסחרי של מיחשוב קוגניטיבי, המסייעת לעסקים לתקשר עם לקוחותיהם, לספקי שירותי בריאות להציע טיפול מותאם אישית, וליזמים לבנות דור חדש של עסקים. ההשקעה הנוכחית בווטסון מיועדת לבנות שווקים חדשים, להגיע לקונים חדשים ולשנות מן היסוד תחומי תעשיה ומקצועות מתמחים".

פרויקט ווטסון החל ב-2006 על ידי מנוג' סקסנה, שמונה לימים למנכ"ל יבמ-ווטסון. סקסנה הקים את הקבוצה זמן מה לאחר שהמחשב ניצח את אלופי האלופים של שעשועון הטריוויה המפורסם ג'פרדי (Jeopardy) בשנת 2011. בכנס שנערך בנובמבר האחרון, אמר סקסנה, כי "ההיסטוריה של הידע ידעה שלוש קפיצות דרך: פיתוח האל"ף-בי"ת, פיתוח הדפוס ופיתוח האינטרנט. הקפיצה הבאה תעשה בעזרת בינה מלאכותית, עם מערכות מיחשוב קוגניטיבי".

החל מפברואר 2013, מסייע ווטסון גם בטיפול בחולי סרטן: קבוצה של חוקרים מ-יבמ, ספקית התוכנה ליישומים רפואיים וול-פוינט (WellPoint), ומרכז הטיפול בסרטן על שם סלואן-קטרינג בבית החולים ממוריאל שבניו-יורק, עובדת עם יישומים של ווטסון לטיפול במחלה. השימוש בכלים החדשים מסייע בשיפור הטיפול ובהאצת תהליכי האבחון וניהול הקשר עם החולה, באמצעות יישום עקרונות הרפואה מבוססת ההוכחות המדעיות (Evidence Based Medicine). השימוש בווטסון גם משפר את איכות הטיפול, ובמקביל מקצר את משך האבחון – משלוש שנים לעשרה חודשים בממוצע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים