פייסבוק תבטל פרסומים ממומנים בפיד של המשתמשים

הרשת החברתית תפסיק להקפיץ לעדכוני החדשות של הגולשים עדכונים על לייקים של חברים לעמודים ממומנים, כמו של אמנים או מסעדות ● המהלך ייכנס לתוקף באפריל הקרוב

13/01/2014 16:09
מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי תבטל את הפיצ'ר "Sponsored Stories", הפיצ'ר השנוי במחלוקת שעדכן בפיד של הגולשים על לייקים שעשו חבריהם ברשת החברתית – כך על פי הודעה שפרסמה בבלוג הרשמי שלה. השינוי ייכנס לתוקף ב-9 באפריל.

השירות, שהרגיז רבים ממשתמשי פייסבוק, מקפיץ בעדכוני החדשות עדכון כאשר מי מחברינו עשה לייק לעמוד ממומן כלשהו – בין אם אלה אמנים מפורסמים, מסעדות, אפליקציות או חברות ענק. המהלך זכה לקיתונות של ביקורת כבר בשנה בה הושק, 2011, ואף לתביעה ייצוגית בטענה כי הדבר פוגע בזכות לפרטיות של הגולשים.

ואולם, פייסבוק המשיכה בשלה. רק בחודש נובמבר האחרון הדגישה החברה כי באפשרותה להשתמש בפוסטים ובפרטיהם של 1.2 מיליארד המשתמשים שלה למטרות פרסומיות. כך גם במקרה הנוכחי: פייסבוק אמנם תבטל כאמור את הדיווח האגרסיבי על הלייקים של החברים שלנו, אך עדכונים על כך יופיעו לצד המודעות הפרסומיות הרגילות.

"מפרסמים לא יוכלו עוד לרכוש סיפורים ממומנים בנפרד", נכתב בהודעה בבלוג החברה. "עם זאת, ההקשר החברתי – פעולות של חברים דוגמת לייק או צ'ק אין – יכולים להופיע מעתה ואילך לצד כל המודעות שמוצגות לחברים".

לפי רויטרס (Reuters), הכנסותיה של הרשת החברתית הפופולרית בעולם מסיפורים ממומנים נאמדו ב-230 מיליון דולר בתוך שנה וחצי מהשקת השירות (ינואר 2011 עד אוגוסט 2012).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים